جستجو

همه چیز درباره کبد چرب گرید۱

کبد چرب گرید۱

شما میتونید کبد چرب گرید۱ را با استفاده از داروهای خانگی درکمترین زمان، درمان کنید. در ذیل توصیه هایی برای درمان موفقیت آمیز کبد جرب در خانه، ارائه شده است.

از بین همه اندامهای موجود در دستگاه گواش، کبد مستعد درگیر شدن در انواع مشکلات است. این امر میتواند ناشی از عملکرد خاص این ارگان باشد.

وظیفه کبد در بدن چیست؟ کبد تصفیه کننده سیستم روده ها است. خون پس از ترک معده باید قبل از خروج از معده از کبد عبور کند. یکی از کارهای دیگر کبد، ترشح صفراست. مایعی که برای تفکیک چربی ها در طول هضم غذا ضروری است.

 

توصیه ها

در بیماریهای خاصی که امکان به خطر افتادن سلامت کبد وجود دارد، اضافه وزن در قسمت شکم دارد (که میتواند درعملکرد صحیح کبد ، تداخل ایجادکند)، یا مایعات زیادی می نوشد، این افراد بیشتر در معرض خطر بیماریهای مربوط به کبد قرار دارند. زیرا توانایی کبد در تجزیه و حذف چربیهای خود ،کاهش می یابد. این چربیها ممکن است یا از رژیم غذایی فرد و یا از سایر قسمتهای بدن به کبد رسیده باشند.

کبد چرب، یک وضعیت غیر عادی کبد است که چربی بیشتری در کبد نفوذ میکند یا به عبارت ساده تر، چربیهای زیادی در سلوللهای کبدی انباشه میشوند. این امر به نوبه خود باعث بزرگ شدن کبد شده و وزن آن را بیشتر میکند.

از آنجایی که این بیماری، ماهیتی بدون سر وصدا وعلامت خاصی دارد اغلب اوقات بهنگام چکاپ معمولی سلامت خود را نشان میدهد. ازمایشات خونی که افزایش آنزیمها را نشان میدهند باید بیشتر بررسی شوند، این بررسی بیشتر با استفاده از آزمایشات تصویر برداری مثل سونوگرافی یا CT انجام میگرد. کبد بزرگ با تراکم کمتر یا یک کبد غیر معمولی، میتواند نشان دهنده کبد چرب باشد.

 

مراحل رشد

ایجاد کبد چرب همانند سایر بیماریها شامل مراحل مختلفی است. مراحل اولیه کبد چرب، با عنوان گرید یک شناخته میشود.در این مرحله انباشت چربی فقط در سطوح خارجی اندام وجود دارد که تداخلی با عملکرد کبد ندارد. گرید ۲ و ۳ شکلهای شدیدتر این بیماری هستند که افرادی که در این مرحله قرار دارند نیاز به کمک های بیشتری دارند.

 

انواع کبد چرب

برای درمان مناسب و مدیریت کبد چرب، شناسایی نوع کبد چرب حائز اهمیت است. در نوع کبد چرب الکلی، فرد با هدف پیشگیری از پیشرفت بیماری، از نوشیدن الکل تا آخر عمر خود خودداری میکند.

اما نوع غیر الکلی این بیماری، با چاقی یا شرایط غیر طبیعی سلامتی مثل دیابت ، سل و استفاده بیش از حد دارو مرتبط است.   در صورتی که فرد چاق است ،باید در رژیم غذایی او تغییراتی اعمال شده و تمرینات ورزشی منظمی به برنامه روزانه او افزوده شود. باید از مصرف روزانه محصولات غذایی پرچرب خودداری کرده، از سرخ کردنی ها و غذاهای چرب دوری کند، مصرف گوشت را به حداقل برساند و بیش از نیاز روزانه، آب بنوشد تا بتواند شانس انباش چربی را در کبد به حداقل برساند.

اگر کبد چرب ناشی از استفاده بیش از حد دارو باشد ،باید داروها شناسایی شده و حذف یا با داروهای سازگار با کبد جایگزین شوند.

باید سایر بیماریها نیز به عنوان عامل ایجاد کننده کبد چرب، بررسی شوند و قبل از شروع درمان کبد چرب، این بیماریها باید تحت درمان قرار بگیرند.

 

تنظیم سیستم درمان خانگی

محققان روشهای متعددی را برای ارتقاء روشهای خانگی درمان یافتند و سیستم های قطعی درمان کبد چرب را ایجاد کردند. در این قسمت در می یابید که چگونه، افراد توانسته اند با استفاده از کتاب ” کبد چرب” به نویسندگی دبرا الکینز و پروتکل درمانی الزا، کبد چرب خود را درمان کنند.

 

 

گرد آوری و تنظیم:

واحد ترجمه

برگرفته از وبسایت fattylivercured.com

سایت تحقیقات و اطلاعات ازن

مطالب ما را با دوستانتان به اشتراک بگذارید

ویدیو های منتخب