جستجو

کربوکسی تراپی و هر آنچه که باید درباره آن بدانید!

خلاصه آنچه در این مقاله خواهید خواند :

کربوکسی‌تراپی چیست؟

قیمت و هزینه هر جلسه کربوکسی تراپی چقدر است؟

کربوکسی‌تراپی چگونه انجام می شود؟

این روش چگونه عمل می کند؟

اثرات جانبی و عوارض کربوکسی‌تراپی چیست؟

کربوکسی‌ تراپی چیست؟

کربوکسی تراپی (Carboxytherapy) برای درمان سلولیت، سیاهی زیر چشم و اثر کشیدگی استفاده می شود. افرادی که تحت این درمان قرار می گیرند، بهبودهایی را در موارد زیر احساس می کنند:

  • جریان خون
  • قابلیت ارتجاعی پوست
  • چین و چروک و خطوط

این روش همچنین به بازسازی کلاژن و تخریب انباشته های چربی کمک می کند.

به علاوه، این روش با افزایش جریان خون در پلک ها، به کاهش سیاهی زیر چشم کمک می کند. برخی پزشکان نیز از این روش برای درمان اختلال نعوظ، آتروز حاد، سندروم رینود و طاسی ناشی از جریان خون ضعیف استفاده می کنند.

برای کاهش چربی و سلولیت، این روش بر روش های تهاجمی تر و با ریسک بیشتر نظیر لایپوساکشن ارجح است.

کربوکسی‌ تراپی را می توان بر روی صورت، پلک، گردن، شکم، بازو، پا و باسن استعمال کرد.

 

خلاصه واقعیات

درباره روش

  • کربوکسی تراپی درمانی برای سلولیت، اثر کشیدگی و سیاهی زیر چشم است.
  • این روش در دهه ۳۰ در فرانسه به وجود آمد.
  • درمان می تواند بر روی پلک، گردن، صورت، بازو، باسن، شکم و پا استعمال شود.
  • در این روش از تزریق گاز دی اکسید کربن استفاده می شود که به طور طبیعی در بدن وجود دارد.

ایمنی

  • کربوکسی تراپی توسط FDA تایید شده است.
  • هیچ عوارض جانبی طولانی مدتی ندارد.

سهولت انجام کار

  • روشی سریع است که طی ۱۵ تا ۳۰ دقیقه به صورت سرپایی انجام می شود.
  • شما می توانید فورا کارهای روزانه خود را انجام دهید به جز شنا و حمام که برای سلولیت و کاهش چربی باید بعد از ۲۴ ساعت انجام گیرد.

هزینه

  • اکثر افراد نیاز به ۷ تا ۱۰ جلسه دارند.
  • هر جلسه حدود ۷۵ تا ۲۰۰ دلار هزینه دارد.

اثربخشی

  • در تحقیقی که در سال ۲۰۱۶ انجام شد مشخص گردید که سلولیت درجه ۳ به درجه ۲ تبدیل می شود.

 

 

سوالات متداول در خصوص درمان با اوزون و اکسیژن 

فواید ازن درمانی چیست؟ 

قانون طلایی اکسیژن فعال

 

 

قیمت و هزینه هر جلسه کربوکسی تراپی چقدر است؟

افراد معمولا نیازمند ۷ تا ۱۰ جلسه کربوکسی تراپی هستند. هر جلسه درمانی کربوکسی تراپی بین ۷۵ تا ۲۰۰ دلار هزینه دارد که این مقدار وابسته به انجام دهنده آن است.

 

کربوکسی‌ تراپی چگونه انجام می شود؟

مشخصات این روش براساس آن بخشی از بدن که باید مورد درمان قرار گیرد، تفاوت دارد. اما کلیت این روش تا حد زیادی یکسان است.

مخزنی از گاز دی اکسید کربن با لوله پلاستیکی به یک تنظیم کننده جریان متصل می شود. پزشک با دقت، مقدار فشار گاز خروجی از مخزن را تنظیم می کند. گاز از تنظیم کننده جریان خارج شده و وارد لوله استریل که یک فیلتر در انتهای آن قرار دارد می شود. فیلتر هرگونه ناخالصی را پیش از ورود به بدن، جذب می کند. گاز از درون یک سوزن بسیار کوچک عبور می کند. پزشک از طریق سوزن، گاز را در زیر پوست تزریق می کند.

این روش تقریبا بدون درد است. برخی پزشکان پیش از وارد کردن سوزن، کرم بی حس کننده را در ناحیه تزریق می مالند. برخلاف فقدان درد، برخی افراد بیان کردند که احساس عجیبی پس از وارد شدن سوزن داشتند.

کربوکسی‌ تراپی یک روش سرپایی است و معمولا فقط حدود ۱۵ تا ۳۰ دقیقه برای تکمیل آن زمان لازم است.

 

چگونه باید برای کربوکسی‌ تراپی آماده شد؟

آماده سازی خاصی پیش از این روش وجود ندارد، اگرچه پزشک شما ممکن است دستورالعمل های خاصی را با توجه به شرایط شما تعیین کند.

 

این روش چگونه عمل می کند؟

جریان خون ضعیف تا حدی مسئول سلولیت، اثر کشیدگی و سیاهی زیر چشم است. سلول ها در بدن، دی اکسید کربن را به عنوان ضایعات ترشح می کنند. گلبول های قرمز می توانند اکسیژن استنشاق شده را دریافت و آنها را به بافت ها برساند و سپس دی اکسید کربن را جذب کند. در نهایت، دی اکسید کربن توسط ریه ها خارج می شود.

یک پزشک می تواند جریان خون ناحیه ای خاص را با تزریق دی اکسید کربن افزایش دهد زیرا با این کار، گلبول های قرمز به آن ناحیه هجوم می برند. زمانی که گلبول های قرمز به محل می رسند می توانند جریان خون را افزایش دهند. این امر موجب بازسازی قابلیت ارتجاعی پوست می شود و در مورد سیاهی زیر چشم، رنگدانه را به حالت شفاف و سالم تغییر می دهد.

 

  • اثر کشیدگی: اثرات کشیدگی که بر بدن خود مشاهده می کنید، گسست کلاژن پوستی است. کربوکسی‌تراپی کلاژن جدید ایجاد می کند که پوست را ضخیم کرده و ظاهر آن را بهبود می بخشد.
  • سلولیت: می توان گاز دی اکسید کربن را به سلول های چربی که منجر به انفجار سلول و از بین رفتن در بدن می شوند نیز تزریق کرد. سلولیت زمانی به وجود می آید که چربی زیرجلدی از طریق پوست خارج می شود. مطالعات زیادی نشان داده است که کربوکسی‌تراپی هم ایمن و هم در هنگام درمان سلولیت، موثر است.
  • سیاهی زیر چشم: دوایر سیاه زیر چشم معمولا به وسیله گردش خون ضعیف ایجاد می شود. تزریق گاز زیر پلک چشم، این سیاهی را کاهش می دهد و آن را تبدیل به رنگ مایل به سرخ می کند.
  • طاسی: طاسی ناشی از جریان خون ضعیف را می توان با کربوکسی‌ تراپی درمان کرد.

 

 

اثرات جانبی و عوارض کربوکسی‌ تراپی چیست؟

کربوکسی تراپی نسبتا ایمن و تقریبا بدون عوارض جانبی است. افراد ممکن است در ناحیه تزریق دچار کبودی شوند، مخصوصا در بازو و پا. این کبودی باید در یک هفته از بین برود. افرادی که از این روش برای کاهش چربی یا سلولیت استفاده می کنند نباید به مدت ۲۴ ساعت در آب فرو بروند که این شامل شنا کردن و وان حمام می شود.

 

نتایج پس از درمان

زمانی که کربوکسی‌ تراپی برای درمان اثر کشیدگی و زخم استفاده می شود، نسبتا بدون درد است. این امر به این دلیل است که بافت زخم، دارای عصب نمی باشد. ممکن است شما در طول جلسه درمان حس خارش داشته باشید زیرا اثر کشیدگی در حال منبسط شدن است. این احساس خارش پس از ۵ دقیقه از بین می رود.

افرادی که از این روش برای درمان سلولیت و انباشته چربی استفاده می کنند ممکن است جس فشار در طول تزریق داشته باشند؛ همانند احساسی که در طول تست فشار خون به وجود می آید. این امر به دلیل انبساط گاز رخ می دهد. نواحی مورد درمان به مدت ۲۴ ساعت پس از درمان حس گرما و خارش دارند زیرا گاز دی اکسید کربن کار خود را انجام می دهد و جریان خون را بهبود می بخشد. اگرچه، شما باید بتوانید فعالیت های روزانه خود را پس از پایان جلسه درمانی بدون هیچ مشکلی انجام دهید.

 

 

گرد آوری و تنظیم:

واحد ترجمه

برگرفته از وبسایت healthline.com

سایت تحقیقات و اطلاعات ازن

مطالب ما را با دوستانتان به اشتراک بگذارید

ویدیو های منتخب