جستجو

قیمت و هزینه اوزون تراپی ( اوزون درمانی )

تعرفه و هزینه اوزون تراپی 

امروزه تزریق گاز اوزون و کاربردهای گسترده اوزون تراپی در حوزه های درمانی بسیار متنوع ، این روش را بسیار ویژه نموده و باعث طرح سوال هزینه اوزون تراپی و پی گیری آن می شود . البته امروزه در کشور عزیزمان در خصوص بیماری های مفاصل ، درد ، آرتروز ، آرتریت ، درمان دیسک و علی الخصوص بهبود و ترمیم زخم و عفونت شناخت بسیار خوبی ایجاد شده است ، بطوریکه هم اکنون برخی مراکز درمانی در این حوزه در حال فعالیت می باشند . از طرفی هزینه های اوزون تراپی با نرخ های متفاوتی تعیین می شود که بهتر است نگاهی اجمالی به آن داشته باشیم . در کتاب ارزش  نسبی خدمات و مراقبت های سلامت نرخ اوزون تراپی جهت تزریق داخل مفصل و بافت نرم جهت درد و اختلات اسکلتی و عضلانی همانطوری که در تصویر زیر ملاحظه می کنید در سال ۹۳ با جمع کل ۱۳ کا  تعیین و ثبت گردید که در دو شاخه نرخ دولتی و خصوصی مشخص می شود که نرخ خصوصی آن هر جلسه اوزون تراپی ۲۶۰ هزار تومان می گردد .

هزینه اوزون تراپی

همچنین در خصوص اوزون تراپی درمان زخم که حدوداٌ هرجلسه به طور متوسط ۳۰ دقیقه زمان می برد و بسته به ماهیت و پیشرفت ضایعه و تشخیص درمانگر  تعداد کل جلسات درمانی تعیین می گردد . در این حوزه نیز نرخ های متفاوتی از بیمار گرفته می شود که عموماٌ متوسط نرخ آن ۱۵۰ هزار تومان برای هر جلسه می باشد .

 

نکته بسیار مهم

اهمیت موضوع در اوزون تراپی نوع دستگاه های کلینیکی آن می باشد ، چراکه دقت و تکنولوژی دستگاه های ازوزن تراپی در خصوص کالیبراسیون غلظت بسیار با اهمیت می باشد و در واقع در نتایج درمان بسیار تفاوت ایجاد می کند و به همین منظور تفاوت بسیار زیادی در قیمت دستگاه ها نسبت به تکنولوژی ساخت آنها می باشد . حتی دیده شده است برخی مرکز از دستگاه های ازن خانگی و یا صنعتی در خصوص اوزون تراپی استفاده می کنند . بطوریکه در خصوص دستگاه های کلینیکی نیز با توجه به نوع تکنولوژی آن ، هم قیمت دستگاه و هم میزان سرمایه گذاری بسیار متفاوت است ویا اینکه برخی درمانگرها از یک دستگاه بطور همزمان برای چند بیمار استفاده می کنند که علاوه بر کاهش میزان پروتکل اوزن مورد نیاز ، تعداد جلسات ازون تراپی را بسیار زیاد می کند و در کل با کاهش قیمت اوزون تراپی برای بیمار، ارزان بودن اوزون تراپی به اشتباه برای مراجعه کنندگان تداعی می شود . به همین منظور پیشنهاد می شود جهت مراجعه به مراکز اوزون درمانی به گونه ایی در خصوص موارد فوق با دقت ارزیابی نموده و پس از اطمینان از این روش استفاده نمائید تا خدایی نکرده روش ازون تراپی به عنوان یک روش بدون موثر مطرح نگردد.

 

46

لیست مراکز اوزون تراپی

دستگاه اوزون تراپی

سیزده اثر عمده ازن در بدن

61

 

یکی دیگر از نتایج درمانی فوق العاده اوزون تراپی ، درمان دیسک کمر می باشد که در این روش بدون نیاز به جراحی در زمان کمتر از نیم ساعت با تزریق اوزون به داخل دیسک پاسخ بسیار خوبی می توان گرفت بطوریکه تقریبا می توان گفت این روش عوارضی به همراه ندارد و با توجه به اینکه خیلی از متقاضیان استفاده از این روش به دنبال آگاهی از نرخ درمانی هستند باید گفت که عموماٌ مراکز درمانی بین ۲ تا ۵ میلیون تومان در این خصوص از بیماران دریافت می کنند .

البته این روش درمان خوشبختانه مورد توجه خیلی از اساتید پزشک و جامعه پزشکی قرار گرفته و مسیر خوبی را در جهت اینکه در آینده نزدیک در خصوص خیلی از بیماری های دیگر که فوق العاده به درمان بیماری ها پاسخ می دهد در حال طی کردن می باشد . بطوریکه از پنج تا بیست سال گذشته که اسانید سایت تحقیقات و اطلاعات ازن این روش را مطرح می کردند هیچ شناختی در کشور وجود نداشت اما اکنون همانطوری که در بالا گفته شد بسیار این روش در حال رشد می باشد .

 

جهت مشاهده مراکز مجهز به دستگاه اوزون تراپی ( اوزون درمانی ) و دستگاه ازن سونا بخار در تهران ، کرج ، اصفهان ، شیراز و دیگر شهرستان ها اینجا کلیک نمائید

 

گرد آوری و تنظیم مقاله

عنوان مقاله : هزینه اوزون تراپی ( اوزون درمانی )

سایت تحقیقات و اطلاعات ازن

 

مطالب ما را با دوستانتان به اشتراک بگذارید

ویدیو های منتخب