جستجو

قانون طلایی اکسیژن فعال

خلاصه آنچه در این مقاله خواهید خواند :

آشنایی با مکانیسم عملکرد ازن یا قانون طلایی

اهمیت شناخت دانش خانواده اکسیژن

توانایی اکسیژن فعال در ضدعفونی مواد غذایی

روشی برای حفاظت و امنیت زندگی

اهمیت مطالعه و پی گیری یادگیری این روش

قانون طلایی اکسیژن فعال

قانون طلایی اکسیژن فعال

قانون طلایی اکسیژن فعال : توانمندی های خانواده اکسیژن و کاربرد بی نظیر آن در ارتباط با حذف آلودگی ها و عوامل بیماری زا به اندازه ایی جالب و قابل توجه می باشد که می تواند تحول و نگرش متفاوتی در این خصوص به ارمغان آورد . شاید بهتر باشد بگوئیم مولکول سه ظرفیتی ازن (ازون) و مولکول دو ظرفیتی اکسیژن و اتم تک ظرفیتی اکسیژن فعال همگی از خانواده اکسیژن می باشند و در تعامل با یکدیگر شگفتی های بزرگی را ایجاد می کنند که این مکانیسم عملکرد طبیعی را قانون طلایی اکسیژن فعال نام نهاده ایم. جالب است بدانید اکسیژن یک مولکول دو ظرفیتی و پایدار بوده و بخودی خود ماندگار است .

اما چنانچه به آن انرژی وارد نمائیم ، آن را شکسته و در زمان انتشار انرژی به مولکول سه ظرفیتی ازن می رسیم و از آنجائیکه مولکول ازن کاملا ناپایدار است و فقط در شکم انرژی زندگی می کند با قطع انرژی سریعا به اکسیژن و اتم اکسیژن تبدیل می گردد . از آنجائیکه اتم اکسیژن یا همان اکسیزن فعال چون نمی تواند به تنهایی شناسایی شود و در طبیعت دارای هویتی نیست سریعاً فعال شده و با آلاینده ها و میکروارگانیسم های اطراف خود واکنش نشان داده و پیوند می خورد. بطوریکه  قدرت شگفت انگیز و قانون طلایی  همین جا بروز می کند.

 

قانون طلایی اکسیژن فعال

 

شاید بپرسید چگونه؟ باید بگوئیم چنانچه اتم اکسیژن در مجاورت و تماس مولکول ویروس قرار گیرد سریعاً با آن پیوند خورده و ترکیب آن را تغییر داده  که در این فرآیند ترکیب جدید، ویروس نبوده و عملاً خطری ندارد که به این امر اکسیداسیون می گویند. اکنون با توجه به شناخت عملکرد فوق جلوتر رفته و ادامه می دهیم ، چنانچه اتم اکسیژن یا اکسیژن فعال در مجاورت میکروب، قارچ، باکتری، گازهای سمی، باکتری های عفونت ساز، ویروس آنفولانزا، ویروس ایدز، مولکول رنگ و بوی نامطبوع، مولکول سموم کشاورزی و غیره قرار گیرد چه اتفاقی می افتد؟ درست حدس زدید! باعث تغییر و بی خطر شدن آنان می گردد. نگاه جالب تر اینکه  آیا آلودگی های موجود در زنجیره غذایی مثل آلودگی در آب، میوه و سبزیجات، مرغ و گوشت که عملاً بزرگترین تهدید خطرناک در انتقال بیماری ها به انسان می باشند  در مجاورت و تماس اکسیژن فعال از بین می روند؟

باید بگوئیم نه تنها اکسیژن فعال یک قاتل حرفه ای جهت از بین بردن این معضلات می باشد، بلکه باید بگوئیم امروزه از اکسیژن فعال برای درمان بیماری هایی که عامل آنها ویروس، میکروب، باکتری و میکروارگانیسم های خطرناک می باشند نیز استفاده می شود. سئوال دیگر اینکه : آیا عامل بیماری های عفونت روده که هم اکنون در کشورمان چاره ای جز مدارا کردن بیمار با آن وجود ندارد کامپیلو باکتری نیست؟ بهتر است بدانید در خیلی از موارد این بیماری پس از چندین سال به سرطان تبدیل می شود! و از آن مهمتر اینکه این باکتری و دیگر آلودگی ها از طریق زنجیره غذایی روزانه ما مثل آب، میوه، سبزیجات، مرغ و گوشت و …… وارد بدن انسان می گردد و از همه بدتر اینکه راه های پیشنهادی امروزی مثل جوشاندن آب، شستشوی میوه و سبزیجات، مرغ و گوشت و ….. کارساز نبوده و خطر همیشه در کمین خودمان ، کودکان و عزیزمان می باشد .

پس چه بهتر به سادگی از شناخت این دانش ارزشمند عبور نکنیم و آن را شناخته و از این راهکار خودمان را محافظت نمائیم . دوست عزیز و گرامی با توجه به اینکه کاربردهای اکسیژن فعال بسیار زیاد و متنوع می باشد می توانید با مطالعه اطلاعات و کاربردهای متفاوت آن در این سایت از استفاده های کوچک تا صنایع مختلف مطلع و بهره مند شوید. شاید توانسته باشیم با ایجاد این سایت اطلاعاتی رایگان هموطنان عزیزمان را در استفاده از این نعمت طبیعی و خدادادی بهره مند نموده  و در کنار دیگر کشور های برجسته علمی دنیا در شناخت دانش روز پیشرو باشیم.

 

 

عنوان مقاله : قانون طلایی اکسیژن فعال

گردآوری و تنظیم : مهندس وحید میرزاآقایی

وبسایت تحقیقات و اطلاعات ازن

مطالب ما را با دوستانتان به اشتراک بگذارید

ویدیو های منتخب