جستجو

درمان کبد چرب گرید۲ با تغذیه و ورزش

کبد چرب گرید۲

درمان : درمان موثر وابسته به شناسایی علت اصلی توسعه بیماری است. امروزه کبد چرب به دو دسته الکلی و غیر الکلی تقسیم می شود. از این رو اگر بیماری فردی از نوع الکلی تشخیص داده شود آنگاه خودداری کردن از نوشیدن الکل حتی به مقدار کم به بهبود وضعیت کبد کمک خواهد کرد.

برای افرادی که از کبد چرب غیر الکلی رنج می برند، درمان شامل تغییر رژیم غذایی و سبک زندگی است.

 

 

غذاهای ممنوعه : کربوهیدرات های تصفیه شده مانند برنج سفید، نان سفید، نودل و پاستا از رژیم غذایی فرد حذف می گردد.

غذاهای کم ارزش (هله هوله) فراوری شده حاوی چربی های اضافی است و بنابراین باید از رژیم غذایی حذف گردد. غلات صبحانه نیز به شدت فراوری شده است و نباید مصرف شود. به همین شکل، مواد پخته شده مانند کیک، کلوچه، اسکون، شیرینی پفکی و غیره نیازمند چربی اضافی برای پخت هستند و باید از رژیم غذایی حذف گردند.

سیب زمینی سرخ کرده نیز نباید مصرف شود. گوشت مخصوصا گوشت قرمز که حاوی چربی های حیوانی هستند باید کنار گذاشته شوند.

لبنیات سنگین مانند پنیر، کره، مارگارین، مایونز، بستنی و ماست میوه ای نیز باید حذف شود.

 

غذاهای بهبوددهنده کبد : تمام دانه ها نظیر برنج قهوه ای، کل گندم، چاودار و جو باید بخشی از رژیم غذایی فرد باشد. میوه ها و سبزی های ارگانیک که غنی از فیبر هستند به بیمار مبتلا به کبد چرب کمک می کنند.

اگر فرد نمی تواند از خوردن گوشت اجتناب کند، باید به سراغ گوشت های کم چربی و مرغ برود. غذای دریایی مانند میگو، ماهی اسقومری، سالمون، ساردین، تون و غیره که غنی از اسیدهای چرب ضروری هستند نیز می بایست توسط فرد مبتلا مصرف شود.

برای پخت و پز، روغن های حاوی اسیدهای چرب امگا-۳ توصیه می شود. بهترین انتخاب، روغن زیتون است.

 

ورزش : کاهش چربی غیر عادی با ورزش برای افراد مبتلا به کبد چرب توصیه می شود. ورزش روتین همچنین وزن بدن را در سطح مطلوب نگه می دارد که برای دور نگه داشتن تمام بیماری ها ضروی است.

 

 

گرد آوری و تنظیم:

واحد ترجمه

برگرفته از وبسایت fattylivercured.com

سایت تحقیقات و اطلاعات ازن

 

مطالب ما را با دوستانتان به اشتراک بگذارید

ویدیو های منتخب