جستجو

کبد چرب گرید۲ چیست؟ و علل آن را بشناسید

کبد چرب گرید۲

سبک زندگی ناسالم در کنار حفظ سلامتی ناکارامد معمولا منجر به بروز مشکلات سلامتی مختلف می شود. در چنین وضعیتی طبیعی است که دستگاه گوارش اول از همه دچار آسیب شود و کبد در راس آن، بزرگترین لطمه را ببیند. بیماری کبد چرب به حدی پیشرفت کرده که تبدیل به شایع ترین مشکل کبدی در حال حاضر شده است.

 

بیماری کبد چرب چیست؟

این وضعیت به وسیله احتباس غیرعادی چربی در سلول های کبد یا تجمع چربی در فضاهای بین اندام کبد به وجود می آید. کبد معمولا حاوی مقداری چربی در سطح بیرونی است که سپر این اندام در مقابل اثرات مضر مواد سمی که امکان دارد در طول فرایند فیلتراسیون خون روده وارد کبد شود، محسوب می گردد. اگرچه، زمانی که بیش از ۵ تا ۱۰ درصد از وزن کبد ناشی از این تجمع چربی باشد به این وضعیت کبد چرب گفته می شود.

مراحل توسعه این بیماری به دو درجه تقسیم شده است؛ درجه ۱ ساده ترین شکل از توسعه آن است. اما درجه ۲، وضعیت نسبتا شدید توسعه این بیماری است که نیازمند مراقبت پزشکی می باشد.

 

علل

در برخی افراد، ژنتیک می تواند عامل این بیماری باشد. اما اکثر اوقات این امر به علت شرایط غیر عادی سیستم های بدن مانند دیابت، کلسترول یا چربی بالای خون یا اضافه وزن رخ می دهد. مصرف بیش از حد داروهای خاص نیر در عملکرد درست کبد اختلال ایجاد کرده و منجر به بروز کبد چرب می شود. اعتیاد به الکل نیز منجر به این بیماری می شود.

 

 

گرد آوری و تنظیم:

واحد ترجمه

برگرفته از وبسایت fattylivercured.com

سایت تحقیقات و اطلاعات ازن

مطالب ما را با دوستانتان به اشتراک بگذارید

ویدیو های منتخب