جستجو

نکاتی مهم پیش از انجام اوزون درمانی یا اوزون تراپی

پیش از استفاده از پروتکل های ازن درمانی لطفا موارد زیر را مطالعه کنید:

۱- شما باید اطمینان حاصل کنید که ژنراتوری که از آن استفاده می کنید برای تولید ازن کاملا خالص که عاری از هرگونه آلاینده می باشد طراحی شده است. بسیاری از تولیدکنندگان ادعا می کنند که ژنراتور ازن آنها برای اوزون درمانی مناسب است. متاسفانه این معمولا درست نیست. بسیار اهمیت دارد اطمینان حاصل کنید که ژنراتور ازن شما ازنی را تولید می کند که در داخل ژنراتور با فلز، لاستیک یا پلاستیک تماس ندارد. این مواد توسط ازن می شکنند و محصولات جانبی آنها که به ازن اضافه می شوند سمی هستند. به خصوص در مورد ژنراتورهایی که از الکترودهای سرامیکی استفاده می کنند احتیاط کنید. با اینکه سرامیک را می توان به عنوان ماده ای مقاوم به ازن درنظر گرفت اما این ماده باید در قسمت انتهای الکترود، مهر و موم شود تا ازن به بیرون نشت نکند. از آنجایی که مهر و موم سطح یک سرامیک تا سطح سرامیک دیگر غیر ممکن است، اکثر تولیدکنندگان از پوشش های پلاستیکی ساده در انتهای الکترود استفاده می کنند در حالی که سایر تولیدکنندگان از درزگیرهای ساده حمام استفاده می کنند که هر دو در زمان تماس با ازن، محصولات جانبی سمی تولید می کنند. همچنین، عملا تمام الکترودهای سرامیکی به ازن اجازه می دهند به سطح فلزی برسد (معمولا دیواره بیرونی الکترود) که تولیدکننده درباره آن به شما نخواهد گفت.

 

مقالات مرتبط

اوزون درمانی به روش پرولوزون چگونه عمل می کند؟

دستگاه اوزون تراپی و معیار های انتخاب آن

تاریخچه اوزون درمانی

 

هیچگاه از تصفیه کننده هوا یا ژنراتورهای ساده کوچک که برای شستشوی سبزیجات ساخته شده اند برای انجام این پروتکل های اوزون درمانی استفاده نکنید.

۲- باید اطمینان یابید که ژنراتور ازن، ازن را از اکسیژن خالص تهیه می کند نه از هوا. اگر مخزن اکسیژن همراه ژنراتور نبود از آن استفاده نکنید. اوزون با این شراط دارای غلظت مناسب نخواهد بود و خلوص کافی برای ازن درمانی را نخواهد داشت.

۳- شما باید بتوانید غلظت خروجی ازن یا قدرت ازن را تنظیم کنید زیرا این پروتکل های ازن درمانی از غلظت های نسبتا متفاوتی استفاده می کنند. اگر نمی توانید غلظت ازن را تنظیم کنید یا اگر نموداری برای نشان دادن غلظت ازن تولیدشده ندارید، از ژنراتور برای این پروتکل ها استفاده نکنید.

۴- لطفا توجه کنید: در ادبیات پژوهش ذکر شده است که تمام افرادی که از ازن درمانی استفاده می کنند باید دارای مقدار کافی ویتامین B (کمپلکس)، C، E، A (و بتا کاروتن)، روی، سلنیم و N-استیل‌سیستئین و مس باشند. لطفا این مکمل ها را یا حداقل ۶ ساعت پیش از مصرف ازن یا حداقل ۱ ساعت پس از مصرف ازن استفاده کنید.

 

منبع:

http://www.oxygenhealingtherapies.com/intro_ozone.html

مطالب ما را با دوستانتان به اشتراک بگذارید

ویدیو های منتخب