جستجو

کامپوزیت باندینگ دندان: مقایسه بهترین و بدترین

خلاصه آنچه در این مقاله خواهید خواند :

کامپوزیت باندینگ رزین چیست؟

مزایا و معایب باندینگ دندان

کامپوزیت باندینگ در مقابل روکش چینی

آیا باندینگ رزین برای شما مناسب است؟

آیا باندینگ دندان ارزش صرف هزینه دارد؟

کامپوزیت باندینگ رزین چیست؟

کامپوزیت باندینگ، فرایند پیاده سازی ماده ای به نام کامپوزیت دندانی بر روی دندان ها است تا جلوه آنها را بهتر کند. افرادی که برای کامپوزیت باندینگ مراجعه می کنند غالبا این حس را دارند که دندان آنها مقداری کج شده، به سفیدی قبل نیست، ترک خورده یا دچار ساییدگی شده است. کامپوزیت باندینگ متفاوت از روکش های کامپوزیتی است که در آنها فقط مشکلات کوچک در چند دندان یا تنها یک دندان اصلاح می شود. ما در اینجا درباره کامپوزیت باندینگ برای دندان های جلویی صحبت می کنیم، نه پرکننده کامپوزیتی که برای دندان های پشتی است.

 

مزایا و معایب باندینگ دندان

کامپوزیت باندینگ راه حلی مناسب برای اکثر بیماران با شرایط مختلف است. اول اینکه روشی سریع است و بیماران فقط باید یک بار به دندانپزشک مراجعه کنند. این بر خلاف روکش های چینی است که نیاز به چندین ویزیت و برای تکمیل نیاز به سه هفته زمان دارد. مزیت دیگر کامپوزیت باندینگ یا رزین باندینگ این است که به دندان ها آسیب نمی رساند. مواد کامپوزیتی بر روی دندان ها قرار می گیرند و نیازی به سوراخ کردن یا پر کردن آنها وجود ندارد. بسیاری از بیماران متوجه ریسک سوراخ کردن دندان ها پیش از جایگذاری روکش چینی نیستند. این فرایند – بدون توجه به مهارت دندانپزشک شما – همواره ریسک اینکه دندان های سالم شما آسیب ببینند یا از بین بروند را افزایش می دهد. این امر می تواند منجر به عصب کشی یا در نهایت استفاده از دندان مصنوعی شود.

 

نگران چه باشیم؟

اگر شما جوان هستید و دندان های سالمی دارید، مراقب پیشنهاد دندانپزشک در خصوص استفاده از روکش چینی برای تمام دندان های خود باشید. روکش چینی یک تصمیم بزرگ است و دندان های زیر آن در این فرایند برای همیشه دچار آسیب خواهند شد. از سوی دیگر، کامپوزیت باندینگ یک فرایند برگشت پدیر است و هیچ آسیبی ایجاد نمی کند.

 

 

…………………

 

یک پیشنهاد ویژه

✔️ دوست عزیز و گرامی یک پیشنهاد خیلی خوب براتون دارم ✔️

.

✔️ اگر واقعاٌ می خواهید به سادگی و مطمئن از شر آلودگی های خطرناک شهری و بیماری های مختلف خلاص شوید و یا اگر نگران آلودگی های خطرناک در آب، هوا، محیط ، موادغذایی و … هستید ! پیشنهاد می کنیم در یک کلاس ۲ ساعته  که فعلاٌ به صورت رایگان در  تهران برگزار می گردد شرکت کنید .

✔️ شمار را با دانش فوق العاده ایی آشنا می کنند که واقعاً می تواند تحولی بزرگی در زندگی شما ایجاد نماید.

✔️ جالبه بدانید علاوه بر اینکه این روش بی نظیر ، آلودگی ها را به خوبی می تواند کنترل نماید ، در بخشی از زمان این کلاس به شما یاد می دهند که چگونه این روش می تواند باعث افزایش فوق العاده سیستم دفاعی و سم زدایی بدن گردد .
✔️ تمام کسانیکه با این روش آشنا می شوند ، واقعاٌ متعجب می شوند چرا در جامعه تقریباٌ هیچ شناختی از آن وجود ندارد ! البته باید بگم این روش خیلی کاربردهای دیگری به جز موارد فوق دارد که در این کلاس با آن آشنا خواهید شد .

….. موضوع کارگاه آموزشی رایگان…..

” توانمندی های خانواده اکسیژن

در بهبود و سلامت زندگی “

برای ثبت نام در این کارگاه آموزشی رایگان اینجا کلیک نمائید

 

✔️ خودشون به شما زنگ می زنند اگر هنوز کلاس تکمیل نشده باشد با شما هماهنگ می کنند. می توانید همراه هم معرفی کنید.

 

………………….

کامپوزیت باندینگ در مقابل روکش چینی

چند تفاوت عمده میان کامپوزیت باندینگ و روکش چینی وجود دارد. روکش چینی یک رویه تهاجمی است. این به معنای تزریق، سوراخ کردن دندان و دریل برگشت ناپذیر دندان های فعلی شما است. همانطور که ذکر کردیم این می تواند منجر به آسیب یا از بین رفتن دندان شود. بیمارانی که دارای روکش چینی هستند متحمل فرایند آماده سازی دندان می شوند به شکلی که مینای دندان ساییده می شود تا فضا برای روکش باز شود. بسیاری از بیماران جوان تر یا بیماران با دندان های سالم تر این ریسک را نخواهند پذیرفت.

دومین تفاوت مهم، زمان است. فرایند کامپوزیت باندینگ حدود یک ساعت طول می کشد. در یک چشم به هم زدن کار تمام می شود و تفاوت میان قبل و بعد، شگفت انگیز است. بالعکس، روکش چینی دارای فرایندی پیچیده است. در جلسه اول آماده سازی دندان انجام می شود. سپس دندانپزشک شما به کمک آزمایشگاه، روکش چینی مخصوص شما را تهیه می کند. در طول این زمان برای شما روکش موقت نصب می شود.

اینها روکش های موقتی هستند که در زمان انتظار برای روکش نهایی برای شما نصب می شود. زمانی که روکش آماده شود در ویزیت بعدی در جای خود قرار می گیرد. دندانپزشک شما همچنین باید مطمئن شود که روکش در هنگام جویدن شما وارد نمی شود. این رویه می تواند تا یک ماه طول بکشد که بسیار بیشتر از کامپوزیت باندینگ است.

 

مراقب چه باشیم؟

بسیاری از دندانپزشکان با مواد کامپوزیت باندینگ آشنا نیستند یا تجربه اندکی دارند. آنها در طول عمر کاری خود از روکش استفاده کرده اند و به این پیشرفت چشمگیر در تکنولوژی دندانپزشکی و علم مواد علاقه ای ندارند. بنابراین اگر فردی به شما گفت که آنها باندینگ رزین استفاده نمی کنند یا اینکه بهتر است از روکش استفاده کنید، مراقب باشید. ممکن است آنها توصیه خوبی بکنند اما این امکان نیز وجود دارد که سلامت دندان های شما را به خطر بیندازند.

 

آیا باندینگ رزین برای شما مناسب است؟

کامپوزیت باندینگ تماما درباره انتخاب بیمار مناسب برای فرایند است. هر کسی مناسب این کار نیست و دندانپزشک شما باید دهان شما را به طور کامل بررسی کند تا مشخص شود آیا شما برای کامپوزیت باندینگ مناسب هستید یا خیر. گفته می شود اکثر افراد برای کامپوزیت باندینگ مناسب هستند. مخصوصا اگر دارای دندان های سالم باشند. به یاد داشته باشید دندان سالم لزوما به این معنی نیست که شکل دلخواه شما باشد! بسیاری از بیماران دارای لثه ها و دندان های سالم هستند اما ظاهر آنها زرد، دارای شکاف و کج است. اگر این شرایط برای شما هم صدق می کند آنگاه کامپوزیت باندینگ رزین می تواند روش کاملی باشد.

 

مراقب چه باشیم؟

در زمان بررسی موضوع کامپوزیت باندینگ مهم است که منشا مشکل شناسایی شود. اگر شما دندان های خود را به هم می سابید، ناخن خود را می جوید یا سایر سایر عادات نظیر جویدن خودکار یا باز کردن بطری با دندان، آنگاه کامپوزیت باندینگ ممکن است برای شما مناسب نباشد. بدین خاطر که کامپوزیت ها به زودی به سرنوشت دندان های طبیعی شما دچار خواهند شد. به علاوه، هر مشکلی در دندان های زیرین باید بررسی شود تا مشخص گردد آیا شما کاندیدای مناسبی برای این کار هستید و کامپوزیت های شما مدتی طولانی ظاهر خود را حفظ می کنند یا خیر.

 

قیمت و هزینه های کامپوزیت باندینگ

کامپوزیت باندینگ بسیار ارزان تر از روکش چینی یا اکثر روش های دیگری است که برای اصلاح دندان ها استفاده می شود. این یکی از دلایل محبوبیت این روش است. کامپوزیت باندینگ بر روی یک دندان هزینه ای بین ۷۵ تا ۱۵۰ پوند دارد. زمانی که به عکس های قبل و بعد از این روش نگاه می کنید از تغییرات حاصله با هزینه ای اندک شگفت زده می شوید.

روکش چینی تا ۵ برابر کامپوزیت ها هزینه دارد و دارای ریسک هایی نیز هست که شرح آن رفت. بسیاری از بیماران پس از پایان فرایند ارتودنسی از کامپوزیت باندینگ استفاده می کنند تا به نتیجه ای کامل و زیبا برسند. این امر بدین خاطر است که زمانی که ما دندان ها را با ارتودنسی جابجا می کنیم، ممکن است گوشه های آنها به طور درست در کنار هم قرار نگیرند.

کامپوزیت باندینگ روشی عالی برای اصلاح دندان است و هزینه کمی دارد. اما پیشنهاد ما این است که ابتدا به سراغ سفید کردن دندان و سپس کامپوزیت باندینگ بروید. در این حالت دندان های شما به مقدار روشنی مناسب می رسند و سپس به وسیله کامپوزیت باندینگ شکل درستی پیدا می کنند. این روش بسیار محبوب است و بیماران از نتیجه آن لذت می برند.

 

تصاویر قبل و بعد

درمانی که بیماران ما هرگز از آن دست نمی کشند، کامپوزیت باندینگ یا روکش کامپوزیتی است. ما صدها بار این کار را انجام داده ایم. برخی بیماران می خواهند یک قسمت کوچک را اصلاح کنند و برخی دیگر می خواهند تغییری اساسی ایجاد نمایند. هدف ما این است که اعتماد به نفس را به مراجعه کنندگان خود بازگردانیم. بنابراین برای اثبات شگفت انگیزی کامپوزیت باندینگ، ما تصاویر قبل و بعد از استفاده از این روش را برای شما آورده ایم.

زیبایی کامپوزیت باندینگ این است که شما می توانید آن را در کنار سایر روش ها استفاده کنید تا لبخندی بی نقص داشته باشید.

یکی از قدم هایی که ما معمولا پیش از کامپوزیت باندینگ با بیماران خود بر می داریم، سفید کردن دندان است! ما می توانیم به طیف رنگی مطلوب شما برسیم. روکش های کامپوزیتی تغییر رنگ نمی دهند اگر بخواهید آنها را سفید کنید. اگر از رنگ دندان خود رضایت دارید می توان از این مرحله عبور کرد.

و حالا نتایج شگفت انگیز کامپوزیت باندینگ!

 

 

 

 

 

 

کامپوزیت باندینگ چه مدت دوام می آورد؟

این زمان به شدت بستگی به خود شما دارد. گفته می شود که تشخیص صحیح، دستان مجرب و رابطه ای خوب با دندانپزشک شما می تواند عمر کامپوزیت ها را طولانی تر کند. تخمین ما حدودا ۵ تا ۸ سال است. کامپوزیت رزین از بین رفتنی است و در معرض پارگی و خرابی قرار می گیرد. مانند همه چیز، اگر مراقب آنها باشید بیشتر عمر می کنند.

 

آیا باندینگ دندان ارزش صرف هزینه دارد؟

پاسخ این پرسش یک بله بزرگ است! کامپوزیت باندینگ یکی از کم ریسک ترین، کم هزینه ترین و کم دردسرترین درمان های موجود است. این روش در ترکیب با سفید کردن یا ارتودنسی نتایج بسیار خوبی را ایجاد می کند. متاسفانه بسیاری از بیماران از این روش عالی مطلع نیستند و به همین دلیل ما این مقاله را ارائه کردیم تا شما از تمام گزینه های موجود برای سلامت دندان مطلع شوید.

 

 

گرد آوری و تنظیم:

عنوان مقاله : کامپوزیت باندینگ دندان: مقایسه بهترین و بدترین

واحد ترجمه سایت

سایت تحقیقات و اطلاعات ازن

مطالب ما را با دوستانتان به اشتراک بگذارید

ویدیو های منتخب