جستجو

چه عواملی فشار خون را کاهش می دهد؟

فشار خون، مقدار نیروی اعمال شده توسط جریان خون بر دیواره عروق بر اثر ضربان قلب است. وقتی که خون در بدن حرکت می کند، با سرعت از سرخرگ ها عبور کند، در هنگام بالا رفتن سرعت آن کاهش می یابد، در مویرگ ها فشرده شده یا در کبد جمع می شود. فشار خون تحت تاثیر قدرت ضربان قلب، قابلیت ارتجاعی سرخرگ ها، مقاومت مویرگ ها و مقدار خون در جریان است. کاهش چشمگیر یا ناگهانی فشار خون می تواند منجر به حالت تهوع، استفراغ، سرگیجه، غش، تعریق، گیجی و تشنگی است.

 

سبک زندگی

افرادی که از نظر فیزیکی، متناسب هستند فشار خون پایین تر و ضربان کندتری نسبت به افراد غیر ورزشکار دارند. این بدان خاطر است که قلب سالم به طور موثر می تپد. فشار خون افراد غیر سیگاری و آنهایی که رژیم غذایی گیاهی، پر فیبر و کم چربی دارند و شاخص جرم بدن (BMI) آنها بین ۱۸٫۵ و ۲۴٫۹ است به احتمال زیاد کمتر از ۸۰/۱۲۰ است که توسط انجمن قلب آمریکا، نرمال در نظر گرفته شده است. BMI نشانگر درصد چربی بدن با توجه به وزن و قد فرد است.

 

…………………

یک پیشنهاد ویژه

✔️ دوست عزیز و گرامی یک پیشنهاد خیلی خوب براتون دارم ✔️

.

✔️ اگر واقعاٌ می خواهید به سادگی و مطمئن از شر آلودگی های خطرناک شهری و بیماری های مختلف خلاص شوید و یا اگر نگران آلودگی های خطرناک در آب، هوا، محیط ، موادغذایی و … هستید ! پیشنهاد می کنیم در یک کلاس ۲ ساعته  که فعلاٌ به صورت رایگان در  تهران برگزار می گردد شرکت کنید .

✔️ شمار را با دانش فوق العاده ایی آشنا می کنند که واقعاً می تواند تحولی بزرگی در زندگی شما ایجاد نماید.

✔️ جالبه بدانید علاوه بر اینکه این روش بی نظیر ، آلودگی ها را به خوبی می تواند کنترل نماید ، در بخشی از زمان این کلاس به شما یاد می دهند که چگونه این روش می تواند باعث افزایش فوق العاده سیستم دفاعی و سم زدایی بدن گردد .
✔️ تمام کسانیکه با این روش آشنا می شوند ، واقعاٌ متعجب می شوند چرا در جامعه تقریباٌ هیچ شناختی از آن وجود ندارد ! البته باید بگم این روش خیلی کاربردهای دیگری به جز موارد فوق دارد که در این کلاس با آن آشنا خواهید شد .

….. موضوع کارگاه آموزشی رایگان…..

” توانمندی های خانواده اکسیژن

در بهبود و سلامت زندگی “

برای ثبت نام در این کارگاه آموزشی رایگان اینجا کلیک نمائید

✔️ خودشون به شما زنگ می زنند اگر هنوز کلاس تکمیل نشده باشد با شما هماهنگ می کنند. می توانید همراه هم معرفی کنید.

………………….

 

 

بارداری

فشار خون به طور نرمال در طول بارداری افزایش می یابد تا نیازهای فیزیولوژیک جنین را برآورده کند. بدان معنا که خون بیشتری که رقیق تر نیز هست، باید به قسمت های بیشتری رود. بنا به یافته کلینیک مایو، در سه ماهه دوم بارداری انتظار این است که فشار خون از ۵ تا ۱۰ واحد برای سیستولیک و از ۱۰ تا ۲۰ واحد برای دیاستولیک کاهش یابد. فشار خون سیستولیک، عدد بالا است که از انقباض قلب حاصل می شود و دیاستولیک عدد پایین است و در هنگام استراحت قلب اندازه گیری می شود.

 

کم حجمی خون

شوک و خونریزی می تواند به علت هیپوولمی یا کم حجمی خون، منجر به افت ناگهانی در فشار خون شود. کم آبی نیز می تواند منجر به کم حجمی خون شود. کمبود آب می تواند از مصرف داروهای ادرارآور، استفراغ، اسهال، ورزش شدید و تعریق زیاد ناشی شود. علائم کم آبی، سرگیجه، ضعف و خستگی است. افت ناگهانی فشار خون به علت کم آبی شدید می تواند جان فرد را به خطر بیندازد.

 

داروها

با توجه به نوع داروی مصرفی برای درمان فشار خون بالا، عوامل مختلفی بر کاهش فشار خون اثر می گذارد. داروهای ادرارآور، حجم مایع بدن را کاهش می دهد. مسدودکننده های بتا با اثرات آدرنالین بر روی قلب تداخل دارد. مسدودکننده های کانال کلسیم، الکترولیت ها را جایگزین کرده و ضربان قلب را کند می کند. بازدارنده های آنزیم مبدل آنژیوتانسین (ACE)، مانع انقباض عروق خون می شوند. سایر داروها نظیر داروهای ضد افسردگی، داروهای پارکینسون و داروهای اختلال نعوظ نیز می تواند فشار خون را کاهش دهد. افت فشار خون موضعی القاشده توسط دارو منجر به کاهش ناگهانی فشار خون در هنگام ایستادن می شود زیرا این داروها با انقباض عروق خون تداخل داشته و ضربان قلب را افزایش می دهند که برای انتقال سریع خون از اندام های پایینی به مغز در هنگام حرکت از حالت خوابیده به حالت ایستاده مورد نیاز است. افت معمولا در سه دقیقه از ایستادن رخ می دهد و بنا به گفته انجمن خودگردان آمریکا و آکادمی نورولوژی آمریکا می تواند شامل کاهش ۲۰ واحدی یا بیشتر فشار خون سیستولیک و کاهش ۱۰ واحدی دیاستولیک باشد.

 

 

گرد آوری و تنظیم:

عنوان مقاله : میزان فشار خون نرمال چقدر است؟

واحد ترجمه سایت

برگرفته از وبسایت : livestrong.com

سایت تحقیقات و اطلاعات ازن

مطالب ما را با دوستانتان به اشتراک بگذارید

ویدیو های منتخب