جستجو

همه چیز در مورد لیزر موهای زائد : مزایا، عوارض، هزینه و نکات آن

خلاصه آنچه در این مقاله خواهید خواند :

مزایای حذف لیزری مو

آماده شدن برای حذف لیزری مو

در حین حذف لیزری مو منتظر چه باشیم؟

عوارض لیزر موهای زائد

هزینه های آن

برداشتن مو با لیزر

اگر شما با روش های تراشیدن، کندن یا اپیلاسیون برای حذف موهای زائد خود راحت نیستید، لیزر موهای زائد می تواند یک گزینه ارزشمند برای شما باشد.

حذف لیزری مو یکی از متداول ترین روش های آرایشی در ایالات متحده است. در این روش، نور به شدت متمرکز به فولیسل های مو تابیده می شود. رنگدانه در فولیسل ها، نور را جذب می کند. این امر باعث از بین رفتن مو می شود.

 

مزایای حذف لیزری مو

لیزر برای حذف موهای زائد از صورت، پا، دست، زیر بغل، خط بیکینی و سایر نواحی موثر هستند.

مزایای حذف لیزری مو شامل موارد زیر است:

دقت. لیزر می تواند بدون آسیب زدن به پوست، موهای سیاه و زمخت را هدف قرار دهد.

سرعت : هر پالس لیزر در کسیری از ثانیه ساطع می شود و می تواند در همین زمان، موهای زیادی را از بین ببرد. لیزر می تواند در هر ثانیه، ناحیه ای به اندازه یک سکه کوارتر را پوشش دهد. نواحی کوچک نظیر بالای لب در کمتر از یک دقیقه و نواحی بزرگتر نظیر کمر یا پا در حدود یک ساعت زمان نیاز دارند.

پیش بینی پذیری. موهای زائد اکثر مراجعه کنندگان پس از سه تا هفت جلسه، به طور دائم از بین می رود.

 

آماده شدن برای حذف لیزری مو

حذف لیزری مو چیزی بیشتر از صرفا برداشتن موهای زائد است. این یک روش پزشکی است که انجام آن نیازمند تمرین بوده و دارای ریسک های بالقوه است. پیش از انجام حذف لیزری مو، شما باید مدارک پزشک یا تکنیسین انجام دهنده این کار را به طور کامل بررسی نمایید.

اگر قصد انجام این روش را دارید، باید کندن، اپیلاسیون و الکترولیز را شش هفته پیش از لیزر، محدود نمایید زیرا لیزر ریشه مو را هدف قرار می دهد که موقتا توسط اپیلاسیون یا کندن، از بین می رود.

شما باید شش هفته قبل و بعد از لیزر از آفتاب گرفتن اجتناب کنید. آفتاب گرفتن موجب کم شدن اثر لیزر شده و بروز عوارض جانبی را محتمل تر می کند.

 

در حین حذف لیزری مو منتظر چه باشیم؟

قبل از انجام، موی شما کوتاه می شود تا فقط چند میلیمتر از آن بیرون سطح پوست باقی بماند. تجهیزات لیزر براساس رنگ، ضخامت و محل مویی که باید حذف شود و همچنین رنگ پوست شما تنظیم می شود.

با توجه به منبع لیزر یا نوری که استفاده می شود، شما و پزشک باید از تجهیزات مناسب حفاظت از چشم استفاده کنید. همچنین ضروری است لایه های بیرونی پوست شما با ژل سرد یا ابزارهای مخصوص سردسازی، محافظت شود. این کار کمک می کند که نور لیزر به پوست نفوذ نماید.

سپس پزشک پالسی از نور را به ناحیه مورد نظر می تاباند و چند دقیقه صبر می نماید تا مشخص شود آیا بهترین تنظیمات مورد استفاده قرار گرفته یا خیر.

زمانی که این مرحله تکمیل شد، به شما کیسه های یخ، کرم یا لوسیون ضد التهاب، یا آب سرد برای از بین بردن حس بی قراری داده می شود. شما می توانید جلسه بعدی را برای چهار تا شش هفته بعد رزرو کنید. شما این روش را تا زمانی که رشد موها متوقف شود ادامه خواهید داد.

 

عوارض لیزر موهای زائد

بازیابی و ریسک ها : یک یا دو روز پس از انجام این روش، ناحیه مورد نظر پوست شما شکل و حسی شبیه آفتاب سوختگی خواهد داشت. کمپرس سرد و مرطوب سازی می تواند کمک کننده باشد. اگر از این روش برای صورت خود استفاده کردید، می توانید روز بعد آرایش کنید مگر اینکه پوست شما تاول زده باشد.

در طول یک ماه آتی، موی ناحیه مورد نظر شما می ریزد. در طول این ماه از کرم ضد آفتاب برای جلوگیری از تغییرات موقتی در رنگ پوست ناحیه مورد نظر استفاده کنید.

وجود تاول، نادر است اما در افرادی با پوست تیره تر محتمل تر است. سایر عوارض جانبی بالقوه، تورم، قرمزی و زخم شدن است. زخم یا تغییرات دائمی در رنگ پوست، نادر است.

 

هزینه لیزر موهای زائد

بنا به گفته انجمن جراحان پلاستیک آمریکا، متوسط هزینه این روش ۲۳۵ دلار برای هر جلسه است. هزینه با توجه به عوامل زیر می تواند کاملا تغییر کند:

  • اندازه ناحیه مورد نظر و زمان مورد نیاز برای انجام کار
  • تعداد جلسات مورد نیاز
  • انجام روش توسط پزشک یا شخصی دیگر
  • کشوری که شما در آن از این روش استفاده می کنید

 

 

گرد آوری و تنظیم:

واحد ترجمه سایت

برگرفته از وبسایت webmd.com

سایت تحقیقات و اطلاعات ازن

مطالب ما را با دوستانتان به اشتراک بگذارید

ویدیو های منتخب