جستجو

مطالب و سوالات گروه ازن سنتر

سوال ها ( پرسش و پاسخ کاربرد های ازن )

❓ سوال : با سلام وخسته نباشید سوالی داشتم از کارشناسان محترم از ازون برای ضدعفونی اب استفاده میکنم مشکل بزرگی دارم اینه که اب در بعضی از بطریها بد مزه میشود و طعم اب عوض میشود البته باکم کردن ازن بهتر میشود خواهشمند راهنمای کنید

 

✅ پاسخ : با سلام . برای ضدعفونی آب آشامیدنی باید پس از انتشار گاز اکسیژن فعال آب را مصرف نکنید تا باقی مانده های اتم اکسیژن به ازن تبدیل شود . بهتر است آب را پس از یک ساعت داخل یخچال قرار دهید . از طرفی می توانید آب پالایش شده دیگری که در روز قبل پالایش کرده اید استفاده کنید . در واقع با این روش فرصت داده اید که تمام باقی مانده های اکسیژن فعال به اکسیژن تبدیل شوند و در این صورت دیگر آب مزه بدی ندارد

—————————————————————-

❓ سوال : من دیسک کمر دارم که درد در لگنم شروع میشه وتا پایین پام حتی انگشتهای پام و پشت پام درد میکنه نمیتونم بنشینم چون انگار روی رگ پام نشستم در وقت ایستادن راحتترم ولی بعد دردم شدیدتر میشه دکتر میگه ننشینم سرپا نایستم سنگینی بلند نکنم … زندگی روزانه ام مختل شده…
آیا با اوزن درمانی مشکلم حل میشه؟؟؟
هزینه اش تقریبا چقدره ؟؟؟
چه کار باید انجام بدم ؟؟؟

✅ پاسخ : ازن درمانی بسیار روش خوبی برای شماست . فقط اینکه به مرکز درمانی مراجعه کنید که دستگاه پیشرفته و کلینیکی داشته باشد و هم پزشکی که تجربه بیشتری داشته باشد . چون متاسفانه پزشکانی هستند که از دستگاه های ضعیف استفاده می کنند ‌و این دستگاه ها دقت کالیبراسیون ضعیفی دارند و به همین دلیل درمان پاسخ خوبی نمیدهد.

—————————————————————-

❓ سوال : سلام . مرکز زیبایی ما مجهز به دستگاه ازنتراپی مو هست . این دستگاه دو عملکرد داره یکی مایکرو میست درمی و دیگری ازنتراپی .در صفحه دیجیتال دکمه های تنظیم temp,mistوtemperature وجود داره که میشه به صورت manual تغییر داد و کم و زیاد کرد ،اما نشانگرo3 فقط روشن یا خاموش بودن خروجی ازن رو نشون میده و در خصوص غلظت ازن اطلاعاتی وجود نداره و تغییرات هم نمیشه انجام داد ،همچنین در کاتالوگ دستگاه و مشخصات فنی هم اشاره ایی به این مسئله نشده .
میخواستم بدونم آیا راهی وجود داره که به کمک اون بشه غلطت و کالیبراسیون رو اندازه گیری کرد .
ممنون

✅ پاسخ : در واقع دستگاه شما نیازی به کالیبراسیون غلظت در خصوص ازن تراپی مو ندارد و غلظت ازن تولید شده با غلظت ثابت به همراه بخار راندمان بسیار خوبی را برای بهداشت و درمان مو فراهم می آورد به همین منظور عموما دستگاه های ازن بخار مو در دنیا خیلی در خصوص غلظت های مختلف برای آن در نظر گرفته نمیشود

—————————————————————-

❓ سوال : سلام ببخشید پدر من دیابت دارد یکی از پاهاش قطع شد الان این یکی پاهاش زخم شده چه کار کنیم؟

✅ پاسخ : با سلام . در خصوص در خواست شما می توان گفت ازن تراپی می تواند بسیار خوب کاربرد داشته باشد .

—————————————————————-

❓ سوال : باسلام وعرض ادب بیماری۱۸ساله دارم که دراثرحادثه رانندگی حین خدمت سربازی دچارآتروفی مغزی شده ودرکما بسرمیبرد۱۰ماه است که ازکما خارچ نشده وسطح هوشیاری تغییرنداشته تراکیوستومی وپک دارد وچشمها را باز کرده وباچشم تحرکات رادنبال میکند آیا ازون تراپی میتواند دربهبودآتروفی کمک کند

✅ پاسخ : با سلام . در خصوص بیماری  Cerebral atrophy  یکی از بیماری هایی هست که کارشناسان اعتقاد دارند با ازن درمانی می توان روند بهبود را فراهم نمود .

—————————————————————-

 ❓ سوال : سلام و درود بر شما برای کار تحقیقاتی برروی ماندگاری  گیاهان  با استفاده از ازن آیا میشه از دستگاه خانگی ازن استفاده کرد؟

✅ پاسخ : سلام . بله می توان از دستگاه خانگی برای آزمایشات پایلوت استفاده کنید و به همان نسبت برای ابعاد وسیع تر تبدیل نمود . چون ازن نسبت مستقیم دارد.

—————————————————————-

 ❓ سوال : سلام  چند سالی است از ساییدگی انتهای استخوان ران در لگن رنج می برم خواهشمند است بفرمایید تزریق اوزن در ناحیه موثر است چه اندازه ؟

✅ پاسخ : سلام . در خصوص شما نیاز به معاینه پزشک می باشد . به همین منظور برای شما پزشکانی که نسبت به ازن درمانی شناخت دارند معرفی می شود تا در صورت لزوم مراجعه و مشاوره بگیرید .

—————————————————————-

 ❓ سوال : سلام در مورد کرم اوزون سئوال. داشتم.  صورت  یکی از همکارام لک و پیس داره و در ضمن دچار افتادگی عضلات صورت و عمیق. شدن. خط کنار لب هست آیا این کرم میتونه. تاثیری. داشته باشه،،، در ضمن قیمتش. چقدره؟؟؟

✅ پاسخ : در واقع با روش ازن میتوان در بیشتر مواقع تا ۸۰ درصد لک هارا محو نمود و همچنین با روش ازن میتوان باعث تقویت عضلانی صورت گردید به همین منظور با استفاده از کرم ازن نیز این امکان وجود دارد ولی کرم ازن در غلظت های مختلف دارای نقاط اثر متفاوتی می باشد که امروزه هنوز در کشور کرم ازنه با معیار های متفاوت در دسترس نمی باشد.

—————————————————————-

  ❓ سوال : با سلام و عرض ادب.  ایا استفاده از اب ازنه در درمان ام اس موثر است؟ یا خیر

✅ پاسخ : اینترفرون ها پروتئین های کروی هستند که کلیه بخش های دستگاه ایمنی بدن را سازماندهی میکنند . برخی از آنها توسط سلول های آلوده به ویروس ها به وجود می آیند . این پروتئین های کروی سلول های سالم تزدیک به هم را از بروز احتمال آلودگی آگاه می سازند . بطوریکه به نوبه خود آنها بصورت سلول های غیر مجزا ارائه شده و باعث مهار تکثیر ویروس میگردند . بطوریکه در بیماری ms حمله های ویروسی هستند مشکل درست می کنند .با توجه به اینکه ازن باعث افزایش اکسیژن در خون می شود و از طرفی در حضور اکسیژن میزان اینترفرون به حد قابل توجهی افزایش پیدا می کند . میزان اینترفرون گاهاً می تواند از ۴۰۰ تا ۹۰۰ درصد به واسطه ازن افزایش یابند . لذا خوردن آب حاوی اتم اکسیژن می تواند اثرات خوبی در خصوص این بیماری فراهم آورد . البته دستگاه باید از ثبات غلظت برخوردار باشد .

—————————————————————-

 ❓ سوال : سلام و ممنون از پاسخ گویی شما در روشن کردن جواب خیلی از سؤالها
در خصوص عملکرد اکسیژن فعال در خصوص از بین بردن میکروارگانیزمهای مضر و ویروسها و …
میشه یه توضیح در خصوص اینکه چطور میشه که اکسیژن فعال روی میکرو ارگانیزمهای مفید و مخصوصا در خصوص نوشیدن اب دارای اکسیژن چطور روی سلولهان اثر بد نمیذاره اگه پاسخ سوْال طولانی میشه رفرنس رو هم معرفی کنید ممنون میشم

✅ پاسخ : اکسیژن فعال میکروارگانیسهای مختلف نظیرانواع باکتریها، ویروسها، پروتوزوئر ها،  قارچها ، مخمر ها و اسپورها و هاگهای منتشر شونده از طریق آب و هوا را ازبین می برد . باکتریها، میکروارگانیسم های کوچک تک یاخته ای هستند که دارای ساختمان ساده و ابتدایی می باشند. فشار اسمزی داخلی اکثر باکتریها حدود ۵ تا ۲۰ اتمسفر می باشد . این امر بعلت غلظت زیاد مواد محلول درون سلولی است . اسکلت محکمی دور سلول باکتری بنام  دیواره سلولی از انفجار باکتری وپاره شدن غشاء به علت اختلاف فشار اسمزی درون و بیرون باکتری جلوگیری می کند. که البته نکته بسیار مهم اینجاست که عموما این فشار اسمزی داخل سلولی در مولکول هایی که ماهیت آلودگی دارند دارای تعادل نمی باشد و به همین دلیل این عدم تعادل باعث فشار به جدار سلولی می گردد و در واقع با حمله اکسیژن فعال با توان کم به جدار سلول باکتری  موجب از هم گسیختگی و پارگی دیواره سلولی ودر نتیجه مرگ باکتری می گردد. در صورتیکه در مولکول هایی که دارای ماهیت طبیعی می باشند دارای تعادل فشار اسمزی می باشند و جداره سلولی آنها تحت فشار اسمزی نبوده و برای از هم گسیختگی دیواره سلولی نیاز به به توان چندین برابر و بسیار بالایی از حملات اکسیژن فعال نیاز هست که این پارگی صورت بگیرد . به همین منظور به طور جالبی حفظ منابع طبیعی با استفاده با روش ازن اتفاق می افتد چون میزان اکسیژن فعالی  که برای از بین بردن آلودگی ها و میکروارگانیسم های خطرناک استفاده می شود برای از بین بردن مولکول های مفید و طبیعی بسیار ضعیف می باشد . به طور مثال چنانچه شما گاز اتم اکسیژن را در یک آب حاوی جوهر استامپ منتشر کنید ظرف چند دقیقه آب شفاف می شود ولی در آب حاوی مرکب زمان بسیار زیادی لازم است تا این اتفاق بافتد .
نکته دیگر اینکه مولکول های طبیعی داره پوسته ضخیم تر و زنجیره بلندتری نیز هستند که این اطلاعات در کتاب های دانشگاهی هم هست .
اثرات باکتریوسیدی اکسیژن فعال بر روی انواع وسیعی از ارگانیسمها گرم مثبت و باکتریهای گرم منفی و اسپورها و سلولهای رویشی مطالعه شده است.

(Fetner & Ingols, 1956; Foegeding, 1985; Ishizaki, Shinrik, & Mastuyama, 1986; Restaino, FramPton, Hemphill & Palnikar, 1995)

تحقیقی توسط  Restaion et al (1995) بر روی اثرات ضد باکتریایی آب اکسیژن فعال دار بر ضد میکروارگانیسمهای مربوط به غذا انجام داده شد و مشخص شد که اکسیژن فعال اثرات کشندگی بر روی باکتریهای گرم مثبت مانند Enterococcus faecalis, ،Staphylococcus aureus, Listeria monocytogenes  همچنین باکتریهای گرم منفی مانند Yersinia   enterocolitica, Pseudomonas aeruginosa, دارد.

.(۱۹۹۵) Restaino et al مشخص کرد که اکسیژن فعال، مخمر zygosaecharomyces bacilli ,candida albicans و اسپورها و Aspergillus niger  منهدم می‌کند. انهدام باکتریها توسط اکسیژن فعال از طریق اثر بر روی غشای گلیکوپروتئین و گلیکولیپید می‌باشد

—————————————————————-

 ❓ سوال : با سلام خدمت مدیریت محترم گروه و با تشکر از صبر و پاسخویی شما به سوالات.
بنده در مورد “ازن تراپی زیبایی” چند سوال دارم:
۱٫چند سایت و مرکز فروش این دستگاه ها رو معرفی کنید.
۲٫مراکزی که دوره های آموزشی برای این دستگاه ها رو برگزار میکنند معرفی کنید.
۳٫آیا فقط پزشکان میتوانند ازین دوره ها استفاده کنند یا مشاورین پوست و مو که در این حرفه هستن هم می توانند؟
۴٫رنج قیمت دستگاه ها و دوره های مربوطه چقدر است؟
با تشکر…

✅ پاسخ : روش های ازن در زیبایی متنوع می باشد که کاربردهای متفاوتی مانند موارد زیر را فرآهم می کند :

– تناسب اندام  تا برطرف کردن چاقی
– کاربرد عالی در رفع بیماری های پوستی
– رفع چین و چروک و افتادگی عضلات صورت
– رفع ریزش مو ، موخوره ، شوره تا پرپشت شدن آن

البته نا گفته نماند که استفاده از روش ازن برای کاربردهای زیبایی و سلامتی از راه های مختلف استفاده می شود که برخی از آنها باید توسط  پزشک انجام شود و برخی دیگر آن می تواند در مراکز دیگر حتی مانند مراکز تفریحی و ورزشی ، آرایشگاه ها و مشاورین دیگر صورت پذیرد . به همین منظور برخی از روش هایی مانند زیر را می توان نام برد :

– استفاده از دستگاه سونای ازن بدن
– دستگاه سونا ازن مو
– تزریق ازن زیر پوستی
– کرم ازن دار
– استفاده از روش ازن سایشی
– استفاده از آب ازن دار

که بسته به  تشخیص  درست می توان روش مناسب را استفاده نمود و از طرفی برخی نتایج زیبایی و تندرستی می تواند از هر کدام از روش ها نیز نتیجه دهد . ولی آنچه مهم است اینکه در کشور ما هنوز این روش به صورت روال نمی باشد و پروتکل های آن به صورت مرسوم و اینکه مراکزی باشند که آموزش دهند وجود ندارد . البته پشتیبانان سایت تحقیقات و اطلاعات که برخی از این اساتید در داخل و برخی دیگر در خارج از کشور می باشد همکاری خوبی را برای  استفاده این روش در کشور انجام می دهند . 

—————————————————————-

 ❓ سوال : سلام خواهشا راهنمایی کنید آیا محلول آب و ازن برای درمان خارش پوست سر مفید هست یانهّ
شتشوی با اب ازون دار ضرری به ریشه مو ندارد

✅ پاسخ : با سلام . در خصوص سوال شما : نه تنها ضرری ندارد بلکه میتواند مشکل شما را نیز حل کند . لازم به ذکر است همیشه یک موضوع را باید دقت کنیم . پاسخ به درمان از طرف افراد مختلف همیشه متفاوت است و همچنین در حل مشکل اول معاینه و تشخیص انجام شود . ولی در کل می توان گفت برای مو بسیار خوب است

—————————————————————-

 ❓ سوال : ضمن عرض سلام و تشکر از مطالب خوبتون
خواستم بدونم ازن بر سرطان پروستات و کلیه اثر داره؟؟؟

✅ پاسخ : اگر بخواهم با زبان ساده بگویم عموما سرطان بین شش تا ده مرتبه در طول زندگی در بدن انسان پیدا می شوند اما به دلیل قوی بودن سیستم ایمنی بدن از بین می روند. در واقع در زمان وجود سرطان نیاز به تقویت سیستم ایمنی داریم که استفاده از روش ازن یا همان اکسیژن فعال این کار را به خوبی انجام می دهد . همچنین روش ازن باعث کاهش مواردی همچون قند ، چربی ها ، سموم ، فلزات سنگین و … می شود که در واقع به شکلی سلول های سرطانی از آنها تغذیه می کنند و به شکلی اکسیژن فعال در گرسنگی سلول های سرطانی نقش به سزایی دارد . نکته دیگر اینکه از جمله توصیه های تغذیه ضد سرطانی مصرف سبزیجات ، آب سبزیجات ، میوه و آب میوه ، دانه های نباتی و … می باشد که علاوه بر قلیایی شدن در بدن ، رشد سلول های سالم را فرآهم می آورند . بطوریکه بازهم با استفاده روش ازن علاوه بر اینکه این اثرات ضد سرطانی را فراهم می کند در واقع  می توان گفت شکل تصاعدی این اثرات ضد سرطانی را افزایش می دهد .
همچنین پیرو نظر دکتر شالن برگر اکسیژن فعال توان افزایش ۵۰۰ برابر TNF   را فرآهم می آورد که در واقع راهکاری قوی در جلوگیری از متاستاز می باشد . جالب است بدانید حتی زمانی که تیغ جراحی به بدن می خورد ، بدن نمی تواند این بافت کنترلی تومور را بسازد در صورتیکه امروزه در برخی کشورهای اروپایی به همراه شیمی درمانی ، ازن تراپی تجویز می گردد . یک نکته بسیار مهم دیگر اینکه سلول های سرطانی در محیط حاوی اکسیژن توان ماندن ندارند و جالب اینکه طبق نظر بوچی دانشمند ایتالیایی پس از ازن تراپی در کمتر از چند ثانیه به مقدار زیاد هیدروژن پراکسید یا همان آب اکسیژنه به مقدار قابل توجه ایی پدید می آید . و در کل می توان گفت با ذکر بخش کمی از قابلیت هایی که در بالا به آن اشاره شد ، ازن تراپی یکی از روش های مهم در مبارزه سرطان می باشد که در خصوص نوع سرطانی که شما مطرح کردید صادق می باشد .
به همین منظور امروزه ازن تراپی را به شکل سونای ازن ، اتوهموتراپی ، و خوردن آب حاوی اکسیژن فعال می توان به شکل اثر گذار استفاده نمود .

—————————————————————-

 ❓ سوال : با سلام خدمت همه شما عزیزان، سوال: آیا اکسیژن فعال هنگام ضدعفونی میوه ها و سبزجات، سموم دفع آفات نباتی که بصورت سطحی در باغات و  گلخانه ها استفاده میشود را نیز از بین میبرد؟ یعنی میوه و صیفی جات را بعد از ضدعفونی کردن با اکسیژن فعال میتوان با پوست استفاده کرد؟ سپاسگذار و منتظر پاسخ تون هستم

✅ پاسخ : در خصوص پاسخ شما دوست عزیز ، بله اکسیژن فعال می تواند این سموم را از بین ببرد بطوریکه خوردن آنها را با پوست امکان پذیر می کند . البته میزان و مقدار استفاده از اکسیژن فعال در حذف آلودگی در میوه ها و سبزیجات بسته به نوع بافت سبزیجات و میوه ها متفاوت می باشد .

—————————————————————-

سایت تحقیقات و اطلاعات ازن

مطالب ما را با دوستانتان به اشتراک بگذارید

ویدیو های منتخب