جستجو

فیلم زایمان طبیعی به همراه توضیحات تکمیلی

فیلم زایمان طبیعی

 

دانلود فیلم زایمان طبیعی انسان (کلیپ فوق)

زایمان طبیعی چیست؟

زایمان طبیعی در زنان برای هر کسی معنای متفاوتی می تواند داشته باشد.

برخی مادران معتقدند که اگر اگر امکان تولد از راه واژن داشته باشند، اینکه چه اتفاقی ممکن است در طول زایمان رخ دهد، اهمیت چندانی ندارد. در حالیکه برای برخی، زایمان طبیعی به معنای درد فراوان زایمان و  تجربه ان است. زایمان طبیعی برای برخی از زنان ، زایمان طبیعی به معنای داشتن درد زایمان بدون هیچ گونه داروی آرامبخش پزشکی است که منجر به زایمان از طریق واژن میشود و احتمالا در مرحله سوم نیز هیچ مداخله ای صورت نگیرد.

 

ماماها و پزشکان متخصص زنان و زایمان تعریف خاص خود را از زایمان طبیعی دارند که متفات از تعاریف فوق است. آنها دوست دارند به جای تولد طبیعی از تولد عادی صحبت کنند، هر چند که معمولا هر دو اصطلاح را به کار می برند. این تعریف به آنها کمک میکند که میزان کمک مورد نیاز بهنگام زایمان را تعیین کنند. مشاهده میزان تولدهای عادی در زایشگاههای مختلف میتواند برایتان مفید باشد. تا شما راحتتر بتوانید محل مناسب زایمان را برای خود پیدا کنید. اگر دوست دارید از مداخلات اضافی بهنگام زایمان، اجتناب کنید، دانستن میزان تولد عادی در نزدیکترین زایشگاه محل زندگی تان میتواند به شما کمک خوبی کند. در انگلستان، NCT ،کالج سلطنتی زایشگاه و کالج سلطنتی متخصصین زنان و زایمان، بر روی تعریف تولد عادی توافق دارند. طبق تعریف آنها، منظور از تولد طبیعی: درد زایمان خودبخود شروع میشود (خودبه خود)، بدون دارو یا کمک خاصی پیشروی میکند، انبر قابلگی یا ابزارهای کمک زایمان استفاده نمیشود.

 

تولد عادی به معنای استفاده نکردن از هیچ مداخله ای نیست. آمار مربوط به تولد عادی شامل مواردی می باشد که در آنها ماماها هیج کدام از کارهای زیر را انجام ندادند: درد زایمان با استفاده از قطره سینتوسینیون تسریع شود، با شروع درد زایمان، کیسه آب پاره شود، مانیتورینگ الکترونیکی جنین، مدیریت مرحله سوم زایمان، استفاده از گاز یا هوا یا اپیوئیدها (مانند دیامورفین یا بتدیدین) برای تسکین درد. با استفاده از تعریف فوق میتوانید زایمانهای عادی را تشخیص دهید. زنانی که بهنگام زایمان خود، یک مورد یا بیشتر از موارد فوق را تجربه کنند جزء زنانی که زایمان عادی داشتند نمی باشند:

القاء درد زایمان (با استفاده از پروستاگلاندین، سینتسینون، پاره کردن کیسه آب)

اپیدورال نخاعی

برش واژن

استفاده از انبرک یا واکیوم

بخش سزارین

بیهوشی عمومی

 

راهنمای رشد جنین هفته به هفته در بارداری + تصاویر

 

 

شاید تعجب کنید که برخی داروها و مداخلات در تعریف تولد عادی جای دارند اما برخی دیگر نه. این تعریف از درد زایمان طبیعی یا عادی به این معنا نیست که میتوان از ان در تقسیم بندی زایمان زنان بر اساس نوع درد یا زایمانی که داشتند یا آنچه که برای مقابله با درد زایمان به کار بردند ،استفاده کرد. بلکه منظور از آن توافق در بررسی انواع مسکن درد و مداخلاتی است که میتوانند در روند طبیعی درد تاثیر گذار باشند.

همچنین شایان ذکر است که آمار مربوط به زایمان عادی، هیچ عارضه ای را در طول زایمان یا پس از ان منعکس نمیکنند. بنابراین زنی را میتوان به عنوان زایمان کننده عادی در نظر گرفت که حتی اگر مشکلی مثل خونریزی پس از زایمان، نیاز به ترمیم پارگی محل عجان داشت یا اگر نیاز بود که نوزاداش به اتاق نوزدان ارجاع داده شود، از هیچ مداخله اضافی بهره نبرد.

تعریفی که از تولد طبیعی و نحوه انجام گیری آن ارائه شده است، بین کشورهای انگلستان، اسکاتلند و ولز اندکی متفاوت است. شما می توانید با استفاده از کلمه ی استفهامی « کدام » بفهمید به کدام یک از این موازین نزدیک هستید .

انتخاب نوع زایمان تعیین کننده ابزار زایمان است.

 

 

گرد آوری و تنظیم:

واحد ترجمه سایت

برگرفته از وبسایت babycentre.co.uk

سایت تحقیقات و اطلاعات ازن

مطالب ما را با دوستانتان به اشتراک بگذارید

ویدیو های منتخب