جستجو

علت خون دماغ شدن از یک سوراخ بینی چیست؟

خون دماغ شدن و خونریزی بینی

درخون دماغ شدن دو حالت داریم: یا خونریزی از قسمت جلویی بینی است یا از قسمت عقبی بینی. که هر یک از اینها علل و دلایل مختلفی دارد. خونریزی از قسمت جلوی بینی بخاطر تجمع رگ های خونی و پارگی این رگها است، که معمولا هیچ خطری ندارد و در منزل هم می شود درمان کرد. اما در خونریزی از قسمت عقبی بینی که کمتر اتفاق می افتد و در افراد مسن بیشتر رخ می دهد, خطرناک است و بهتر است که به پزشک مراجعه شود. در ادامه میتوانید از علت خون دماغ شدن از یک سوراخ بینی در دو ناحیه آگاه شوید، ما را همراهی کنید.

 

علت خون دماغ شدن از یک طرف بینی

خون دماغ شدن از یک سوراخ بینی از قسمت جلویی بینی

از دلایل این عارضه میتوان فین کردن شدیدرا نام برد . اگر بسیار با این مساله مواجه میشود به این دلیل است که خونی که از قبل در بینی لخنه شده هنگام فین کردن کنده شده و مویرگ را پاره میکندوخونریزی مجدد رخ میدهد

و در مواقع درمان بیماری از قبیل سرماخوردگی هم بدلیل فین کردن و تخلیه و پاکسازی مخاط از بینی این اتفاق رخ میدهد . و همچنین مصرف داروهای ضد التهاب بینی و گرم و سرد شدن هواکه موجب خشکی بینی میگردد و نیز دستکاری کردن بینی از دیگر دلایل این عارضه میباشد

 

خون دماغ شدن از یک سوراخ و از قسمت عقبی

اگر جز آن دسته افرادی هستید که مرتب دچار این عارضه میشوید باید به شما گفت که این مساله میتواند یکی از نشانه های کمبود کلسیم در بدن شما باشد که نیاز به آزمایش و در صورت نیاز وبا تجویز پزشک خود میتوانید برای مقابله با این مساله از قرصهای کلسیم استفاده کنید.

 

مصرف برخی داروها مانند : هپارین وارفارین  و یا آسپرین مینواند از جمله عوامل این عارضه باشد و همچنین فشار خون بالانیز میتواند علل این مسکل باشد که تر لحاط علمی هنوز این مطلب ثابت نشده است. بیماریهای خونی نظیر هموفیلی نیز از جمله دلایل این عارضه است.چربی خون بالا موجب تجمع رسوب چربی ها و کلسترول در سرخرگ و سختی دیواره آن می شوند که این اتفاق گاها خون دماغ شدن را به دنبال دارد. تومورهای بینی اعم از خوش خیم و بدخیم موجب خون دماغ می شوند. ضربه خوردن به سر و صورت از دیگر دلایل خون دماغ است. اشخاصی که بینی خود را جراحی می کنند خونریزی از خفیف تا شدید در بینی, بین آنها شایع است. دود سیگار, محلول یا بخار آمونیاک, اسید سولفوریک, و بنزین مواد محرک شیمیایی هستند که قرار گرفتن در معرض آنها گاهی سبب خون دماغ شدن می شود.خونریزی های ناشی از قسمت جلویی بینی را با درمان خون دماغ در طب سنتی می شود در منزل بر طرف کرد اما اگر خونریزی در قسمت عقبی باشد بهتر آن است که حتما به نزد پزشک بروید و با پیدا کردن مشکل به درمان آن بپردازید.

 

 

گرد آوری و تنظیم:

واحد ترجمه سایت

برگرفته از وبسایت آرگا

سایت تحقیقات و اطلاعات ازن

مطالب ما را با دوستانتان به اشتراک بگذارید

ویدیو های منتخب