جستجو

راهنمای ساخت استخر شنا + مراحل

مراحل ساخت استخر

استخر شنا یک مولفه عالی برای افزودن به یک حیاط پشتی بزرگ است که فضایی مناسب را برای تفریح خانواده فراهم می کند. اگرچه، این یک پروژه ساختمانی ساده نیست. هزینه متوسط یک استخر شنا، حتی اگر خودتان آن را بسازید، حدود ۲۵۰۰۰ دلار است. به یاد داشته باشید که در اکثر شهرها، شما مجاز نیستید که استخر را خودتان بسازید و نیاز به یک پیمانکار دارای گواهینامه و تاییدیه دارید. با درنظر گرفتن این موارد، این قدم ها را دنبال کنید تا ببینید چه چیزی در انتظارتان است.

  1.   طراحی استخر

شما باید کار را با طراحی استخری که قصد ساخت آن را دارید آغاز کنید. آیا باید گرد باشد؟ چهارگوش؟ عمق آن چقدر باشد؟ چه رنگی برای آن مدنظر شما است؟ هرچه طراحی پیچیده تر باشد هزینه آن افزایش می یابد.

  1.   اخذ مجوز

به دنبال پیمانکار معتبر و دارای تاییدیه در شهر خود بگردید. شما همچنین باید به شورای شهر خود نیز مراجعه کنید زیرا تمام محله ها مجاز به داشتن استخر نیستند. ممکن است پیمانکار شما تمام این کارها را انجام دهد اگر به حد کافی باتجربه و معتبر باشد.

به یاد داشته باشید که در برخی نواحی، مالیات اضافه برای استخرها درنظر گرفته می شود و اگر استخر خود را ثبت نکنید ممکن است دچار مشکلات زیادی شوید. در این حالت به چشم فرار مالیاتی به آن نگاه می شود.

  1.   گودبرداری

تجهیزات ضروری ساخت و ساز را اجاره کنید و محلی که قرار است استخر ساخته شود را حفر کنید. در این مرحله داشتن مجوز اهمیت بالایی دارد زیرا شما نمی خواهید در معرض ریسک هایی قرار بگیرید که از آنها مطلع نیستید.

  1.   صاف کردن زمین

شما می خواهید که کف استخر شما تا حد امکان مسطح باشد. این کار، ساختن دیواره ها و کف کشی را ساده تر می کند. روش های زیادی برای صاف کردن زمین وجود دارد اما باید از فردی متبحر در این زمینه کمک بگیرید.

  1.   چارچوب بندی دیواره ها

با گودبرداری و صاف کردن زمین، شما آماده مستقر کردن دیواره ها هستید. ابتدا دیواره ها را با میلگردهای چوبی و فلزی چارچوب بندی کنید. اطمینان حاصل کنید که دیواره ها مساوی با هم و در یک خط قرار دارند.

  1.   لوله کشی

از یک لوله کش معتبر بخواهید تا استخر شما را لوله کشی کند. شما به یک سیستم تامین و فیلتراسیون نیاز خواهید داشت که الزامات قانونی را برآورده کند. تنها یک لوله کش متخصص در امر استخرها باید مورد استفاده قرار گیرد زیرا یک فرد بی تجربه می تواند استخر شما را نابود کند.

  1.   کف کشی

با استقرار لوله ها و سیستم الکتریکی، شما می تواند ساخت دیواره های واقعی و کف را آغاز کنید. یک کمپرسی بیاورید، بتن کف را بریزید، آن را مسطح کنید و ظریفکاری نمایید. اگر در حال ساخت استخری با عمق های متفاوت هستید، به زوایا دقت بیشتری داشته باشید.

۸٫ کف را بشویید

  1.   ساخت دیواره ها

با مستقر شدن کف شما می توانید ساخت دیواره ها را آغاز کنید. دیواره ها معمولا با بلوک های سیمانی ساخته می شوند. بهتر است با پیمانکار خود درباره مزایای مواد مختلف برای ساخت دیواره ها صحبت کنید. مطمئن شوید که دیوارها در بالا، هم تراز هستند و تا حد معقولی زمین را محاصره نموده اند.

  1.   تکمیل دیواره ها

استخر نیاز به محافظ رطوبت دارد تا مانع نشت آب به داخل شود. گزینه های بسیار زیادی وجود دارد بنابراین با پیمانکار خود درباره بهترین گزینه مشورت کنید. گزینه های متداول اینها هستند:

  • پوشش پایه ای پلاستیکی
  • کاشی کاری
  • پوشش گچی
  • پوشش پلاستیک اسپری شده
  1.   پر کردن فضای بیرونی

ناحیه بیرونی پشت دیواره های استخر را پر کنید. این مواد پر کننده با توجه به محل زندگی شما تغییر می کنند. پیمانکار شما باید قادر به ارائه ارزان ترین گزینه ها و ایمن ترین گزینه ها باشد.

  1.   پر کردن استخر

با کامل شدن استخر، شما فقط باید آن را پر کنید! با توجه به نحوه لوله کشی استخر، شما می توانید آن را از تامین کننده آب خود پر کنید یا می توانید با شرکت تامین کننده تماس بگیرید تا آن را برای شما پر کند. لذت ببرید!

مطالب ما را با دوستانتان به اشتراک بگذارید

ویدیو های منتخب