جستجو

خواص و مضرات سیاه دانه و عسل برای بارداری !

روغن سیاه دانه در طول بارداری

شفادهنده های باستانی در اَشکال مختلف نظیر آیورودا، طب یونانی و سیدا به این دانه سیاه احترام گذاشته اند و آن را هدیه ای از طرف خدا/طبیعت/هستی دانسته اند!

روغن سیاه دانه دارای جایگاهی رفیع در میان جهان گیاهان دارویی است.

با توجه به حجم وسیع تحقیقات صورت گرفته در این خصوص، بیشترین مطالعه در جهان بر روی یک گیاه، برای سیاه دانه انجام شده است. این یک روغن اعجاب انگیز است و علم در ابتدای کار شناخت آن قرار دارد.

روغن سیاه دانه بخش عمده خاصیت شفادهندگی خود را مدیون ماده قدرتمندی به نام تیموکینون (TQ) است.

از ۱۵ آمینواسید موجود در روغن سیاه دانه، ۹ تای آنها آمینواسید ضروری هستند. پروتئین این دانه غنی از لوسین، فنیل آلانین، اسید گلوتامیک، لیزین و آرژینین است.

 

——————————

یک پیشنهاد بسیار خوب برای شما داریم

“ای کاش این مطلب را زودتر می دانستم”

با یک روش بی نظیر دیگر آشنا شوید مطالب زیر را حتما مطالعه و پیگیری نمایید

روش ازن یا اکسیژن فعال

روشی بی نظیر ، که به سادگی و بدون هیچ گونه عوارضی می توان عفونت های زنانگی و مشکلات ناباروری را درمان کرد.

اما نکته جالب اینجاست که توانایی این روش توانمند در حل مشکل ناباروری تنها یکی از هزاران کاربرد های آن در بهداشت و درمان می باشد ، که امروزه در دنیا از آن بسیار استفاده می شود . این روش بی نظیر به گونه‌ای در موجودات زنده تاثیرگذار است که انسان می تواند به سادگی در موارد زیر از آن بهره مند شود .
۱ . مصارف عمومی ، بهداشت فردی و شخصی :
مانند رفع آلودگی ها در آب ، هوا ، محیط ، مواد غذایی ، لوازم و تجهیزات و ….
۲ . بهداشت و درمان بیماریها از پیشگیری تا درمان مانند :
کاهش قند خون و کنترل دیابت ، درمان بیماری های مزمن ، ترمیم و درمان زخم ها از ساده تا پیشرفته ، بیماری های مفاصل ، انواع دیسک تا کاهش درد ، سرطان ، پسوریازیس ، رفع چاقی ، زیبایی پوست و مو ، افزایش سیستم دفاعی بدن تا جوان سازی و طول عمر ، پاکسازی و بهداشت دهان و دندان با امکان نگهداری دندان ها تا پایان عمر و کاربردهای بسیار زیادی که کارشناسان اعتقاد دارند که با استفاده از این روش می توان تا ۹۰ درصد بیماری ها را پیشگیری و تا ۴۰ درصد بیماری ها را پوشش درمانی داد .
۳ . کاربردهای عالی در رفع آلودگی ها در صنعت

پیشنهاد ویژه

البته می توانید برای آگاهی کامل و شناخت این روش ارزشمند در همایشی که هم اکنون در کشور در حال برگزاری هست با موضوع  : ” توانمندی های خانواده اکسیژن در بهبود و سلامت زندگی  ” شرکت کنید .

همایش آموزشی رایگان

——————————

روغن سیاه دانه در بارداری

این ابرروغن دارای این توانایی است که اثر منفی بر بارداری داشته باشد اگرچه در مطالعه بر روی حیوانات، سودمند به نظر رسیده است. زمانی که به انسان می رسد، به نظر می آید روغن سیاه دانه می تواند بر انقباض ماهیچه صاف رحم اثر بگذارد.

من توصیه هایی را دیده ام که سیاه دانه می تواند به جلوگیری از بارداری کمک کند. بنابراین بهتر این است از سیاه دانه دوری کنید، همانند بسیاری موارد دیگر که در طول بارداری از آنها خودداری می نمایید.

بارداری خود را با تمام گیاهان دارویی که مجاز هستند سپری کنید!

عسل

 

۵ مزیت مصرف عسل در طول بارداری

عسل، غنی از آنتی اکسیدان های غذایی با طبیعت ضد التهابی قدرتمند خود، درمانی کاملا طبیعی برای تقلیل علائم اولیه بارداری است. علاوه بر اینکه نوشیدن یک فنجان چای زنجبیل یا آب لیموترش با عسل می تواند گرفتگی بینی و کسلی صبحگاهی را کاهش دهد، یک لیوان شیر گرم با عسل می تواند سوزش معده را بهبود دهد و با اسهال مبارزه نماید. عسل اگر به شکل موضعی مصرف شود می تواند جراحات را نیز معالجه کند.

عسل یک شیرین کننده طبیعی دلچسب است که می تواند بدن شما را دگرگون کند. از سوء هاضمه و سوزش معده گرفته تا سوزش گلو و جراحات، عسل می تواند با بازه گسترده ای از مسائل دست و پنجه نرم کند. اما با هشدارهایی که توسط نهادهای پزشکی نظیر آکادمی اطفال آمریکا در خصوص عدم خوراندن عسل به کودکان زیر یک سال داده می شود، در خصوص دوران بارداری چه باید کرد؟

بنا به نظر پزشکان و متخصصان، خوردن عسل در دوران بارداری کاملا ایمن است. البته قطعا باید به اندازه و به عنوان بخشی از رژیم غذایی متعادل مصرف شود. اگر شما بیماری هایی دارید که باید قند محدودی مصرف کنید، عسل بهترین گزینه نیست. در اینجا نگاهی به فواید مصرف این شیرین کننده کهربایی در طول بارداری می اندازیم.

 

عسل چگونه به شما کمک می کند

  1. سرفه ها را به شکل طبیعی آرام می کند

سرفهسرما خورده اید و سرفه می کنید؟ ممکن است شما بخواهید در طول بارداری از داروها یا آنتی بیوتیک های قوی تا حد امکان دوری کنید. عسل با قابلیت ضد التهابی خود می تواند درمان طبیعی بسیار خوبی باشد. عسل حتی از سایر مواد طبیعی نظیر زنجبیل یا لیموترش هم بهتر عمل می کند. نوشیدن یک لیوان چای زنجبیل یا آب لیموترش با عسل می تواند خشکی گلو را کم کند و خلط را از بین ببرد. اگر سرفه های خشک دارید، یک فنجان شیر گرم با یک قاشق چایخوری عسل می تواند درد سینه را کاهش دهد و خشکی را برطرف نماید.

 

  1. کاهش سوزش معده

انجمن بارداری آمریکا عسل را به عنوان یک درمان طبیعی برای سوزش معده معرفی می کند. سوء هاضمه و سوزش معده (ناشی از افزایش فشار رحم به روده ها و معده) می تواند سه ماهه سوم بارداری را ناخوشایند کند. یک درمان برای رهایی از این وضعیت، نوشیدن یک لیوان شیر گرم ترکیب شده با یک قاشق غذاخوری عسل است.

 

  1. درمان سوختگی ها و جراحات

عسل یک مسکن طبیعی است. اگر به صورت موضعی بر روی سوختگی قرار گیرد، می تواند درد را کاهش دهد. فراتر از اثر تسکین دهندگی جراحت یا زخم، عسل می تواند روند درمان را نیز تسریع کند.

 

  1. علیه زخم معده و مشکلات دستگاه گوارش عمل می کند

عسل از رشد و انتشار باکتری هلیکوباکتر پیلوری در معده جلوگیری می کند. این باکتری عامل زخم معده است اما مصرف عسل می تواند شیوع آن را کاهش دهد. عسل را همچنین می توان با آب به عنوان مایعی برای تحریک رشد بافت های جدید نیز مصرف کرد. عسل ضد التهاب نیز می باشد و می تواند گاستروانتیریت و اسهال را از بین ببرد.

 

  1. دارای آنتی اکسیدان است

عسل غنی از آنتی اکسیدان های غذایی و زردینه ها است. تحقیقات نشان داده است که استفاده از عسل به جای شیرین کننده های سنتی می تواند سطح آنتی اکسیدان بدن را بالا ببرد و از شما در مقابل تنش اکسیداتیو محافظت می کند. تقویت طبیعی آنتی اکسیدان می تواند سلامتی شما را بهبود ببخشد و همچنین به رشد جنین کمک کند.

 

نگرانی های متداول درباره مصرف عسل در طول بارداری

عسل یک شیرین کننده طبیعی عالی و مملو از فواید است. اما اگر شما درباره اثرات جانبی بالقوه آن نگرانی دارید، موارد زیر می تواند موضوع را روشن کند.

 

ریسک بوتولیسم

ترس از بوتولیسم ناشی از عسل، یک نگرانی برای زنان باردار است. به همین دلیل است که آکادمی اطفال آمریکا مخالف خوراندن عسل به نوزادان و کودکان زیر ۱ سال است. اگرچه با توجه به مطالعات اخیر، هاگ های کلوستریدیوم که می تواند عسل را آلوده کرده و منجر به بوتولیسم در نوزادان شود، نمی تواند اثری بر جنین بگذارد. در واقع این امر غیر محتمل است زیرا بوتولیسم در فرد بزرگسال به علت وجود باکتری های خوب نادر است. بنابراین ریسک آلودگی، کاملا پایین است. به علاوه، متخصصان ذکر کرده اند که عبور سم از جفت به علت وزن مولی بالا و اندازه بزرگ آن غیر محتمل است.

 

دیابت دوران بارداری

دیابتاگر شما دچار دیابت بارداری هستید، خوردن عسل نمی تواند ایده خوبی باشد. ضروری است که شما سطح قند خون نرمال را از طریق تغییرات رژیم غذایی که شامل کاهش دریافت کربوهیدرات و قند است، حفظ کنید. متاسفانه این بدان معنا است که شما باید از قند و عسل عبور کنید. این مورد هنگامی که از اینها در پخت و پز و به عنوان چاشنی نیز استفاده می شود صادق است. نیازی به گفتن نیست که افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ بهتر است قند و عسل را به کلی از رژیم غذایی خود حذف کنند.

 

عسل خام در مقابل عسل پاستوریزه

عسل خام عسلی است که فیلتر نشده یا گرما ندیده است. و با اینکه تولیدکنندگان ادعا می کنند که عسل خام مواد مغذی بیشتری دارد اما این امر بنا به گفته انجمن ملی عسل، لزوما صحیح نیست. نوعا تصور بر این بود که مقدار گرده، عامل بیشتر بودن مواد مغذی عسل خام است. اما از آنجایی که خود عسل، گرده بسیار اندکی دارد، باقی ماندن آن اثر خاصی بر وضعیت آن نخواهد داشت. انجمن همچنین می گوید که مصرف عسل توسط بزرگسالان و حتی زنان باردار، کاملا ایمن است. اگر شما همچنان نگران هستید، عسل پاستوریزه را انتخاب نمایید که تا دمایی خاص گرم می شود که اکثر باکتری ها از بین می روند.

 

ایمن ترین روش برای مصرف عسل در دوران بارداری

اگر تصمیم گرفته اید در هنگام بارداری از عسل استفاده کنید، یک برند خوب را انتخاب نمایید. به مقدار مصرف خود توجه کنید. به یاد داشته باشید فقط یک قاشق غذاخوری عسل حاوی حدود ۸٫۶ گرم فروکتوز است. سازمان بهداشت جهانی توصیه می کند دریافت قند به زیر ۲۵ گرم در روز برسد. این مقدار حدود ۱۰% از کل انرژی دریافتی در روز است. و از آنجایی که این مقدار شامل قند تمام منابع غذایی است، ممکن است شما نخواهید کل آن را صرف عسل کنید.

 

 

برگرفته از وبسایت های  curejoy.com  و detoxnaturalliving.com

سایت تحقیقات و اطلاعات ازن

مطالب ما را با دوستانتان به اشتراک بگذارید

ویدیو های منتخب