جستجو

خواص روغن سیاه دانه برای ریزش مو ، رشد مجدد مو ، تقویت مو و التهاب سر

روغن سیاه دانه

استفاده از روغن سیاه دانه برای رشد مو در حال کسب محبوبیت است زیرا هر روز شواهد بیشتری در تایید اثر مثبت آن بر مو پدیدار می شود.

روغن سیاه دانه، روغنی به شدت غلیظ است که از کومین، زیره سیاه و رازیانه گرفته می شود. این روغن غنی از مواد مغذی شامل اسید لینولئیک، اسید میریستیک، اسید اولئیک و اسید پالمیتیک در کنار انواع آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی نظیر ویتامین B، آهن، فسفر، روی و مس است. این روغن برای ۴۰۰۰ سال است که مورد استفاده قرار می گیرد و درمان طبیعی قوی و محبوب مخصوصا برای مو باقی مانده است.

ترکیب ویژه روغن، آن را برای مرطوب کردن و رساندن مواد مغذی به آن نواحی از سر که نیاز بیشتری دارد، ایده‌آل کرده است. با اینکه این روغن دارای خواص موضعی و پزشکی دیگری نیز می باشد اما اثر آن بیشتر برای مو شناخته شده است.

چگونه از روغن سیاه دانه برای رشد مو استفاده کنیم؟

موثرترین روش برای استفاده از این روغن، استفاده از دستورالعمل ساده زیر است. شما همچنین می توانید از این روغن در سایر کرم های مرطوب کننده، در ماسک های مو یا تهویه کننده های طبیعی استفاده کنید.

  • قدم اول: دو قاشق غذاخوری روغن سیاه دانه را در کف دستان خود بریزید و آنها را به هم بمالید.
  • قدم دوم: موی خود را با کف دست و انگشتان به سمت سر ماساژ دهید.
  • قدم سوم: پیش از حرکت به سمت قسمت های خاص مو، بر روی خود سر تمرکز کنید.
  • قدم چهارم: انگشتان خود را از سر به سمت نوک موها حرکت دهید.
  • قدم پنجم: روغن را به مدت ۳۰ تا ۴۵ دقیقه بر روی سر خود نگه دارید و سپس با شامپو بشویید و خشک کنید.

——————————–

یک پیشنهاد بسیار خوب برای شما داریم

آیا می دانید بالای ۹۰ درصد کسانی که با این روش آشنا شده اند همه می گویند :

“ای کاش این مطلب را زودتر می دانستم”

کاربرد ازن یا اکسیژن فعال در مو

روشی بی نظیر ، که به سادگی و بدون هیچ گونه عوارضی باعث تقویت کوتیکول  مو و ایجاد لایه پپتونز بر روی هر شاخه موشده که عموما بر اثر آلودگی های شیمیایی از بین می رود و شما می توانید ظرف مدت کوتاهی مشکل مو خوره و ریزش مو را رفع کنید. از طرفی دیگر در اکسیژن رسانی به بافت ها و ترمیم و خونرسانی فوق العاده عمل می کند .
اما نکته جالب اینجاست که توانایی این روش توانمند در حل مشکلات خون تنها یکی از هزاران کاربرد های آن در بهداشت و درمان می باشد ، که امروزه در دنیا از آن بسیار استفاده می شود . این روش بی نظیر به گونه‌ای در موجودات زنده تاثیرگذار است که انسان می تواند به سادگی در موارد زیر از آن بهره مند شود .
۱ . مصارف عمومی ، بهداشت فردی و شخصی :
مانند رفع آلودگی ها در آب ، هوا ، محیط ، مواد غذایی ، لوازم و تجهیزات و ….
۲ . بهداشت و درمان بیماریها از پیشگیری تا درمان مانند :
کاهش قند خون و کنترل دیابت ، درمان بیماری های مزمن ، ترمیم و درمان زخم ها از ساده تا پیشرفته ، بیماری های مفاصل ، انواع دیسک تا کاهش درد ، سرطان ، پسوریازیس ، رفع چاقی ، زیبایی پوست و مو ، افزایش سیستم دفاعی بدن تا جوان سازی و طول عمر ، پاکسازی و بهداشت دهان و دندان با امکان نگهداری دندان ها تا پایان عمر و کاربردهای بسیار زیادی که کارشناسان اعتقاد دارند که با استفاده از این روش می توان تا ۹۰ درصد بیماری ها را پیشگیری و تا ۴۰ درصد بیماری ها را پوشش درمانی داد .
۳ . کاربردهای عالی در رفع آلودگی ها در صنعت

پیشنهاد ویژه

البته می توانید برای آگاهی کامل و شناخت این روش ارزشمند در همایشی که هم اکنون در کشور در حال برگزاری هست با موضوع  : ” توانمندی های خانواده اکسیژن در بهبود و سلامت زندگی  ” شرکت کنید .

همایش آموزشی رایگان

——————————–

مزایای روغن سیاه دانه برای مو

مزایای اصلی روغن سیاه دانه شامل موارد زیر است:

  • جلوگیری از ریزش مو
  • تقویت مو
  • کاهش التهاب سر

التهاب سر

ترکیبات ضد التهابی موجود در روغن سیاه دانه قادر به از بین بردن علائم سوزش و خارش سر است مخصوصا اگر از شوره سر یا سایر مسائل ناخواسته رنج می برید.

رشد مجدد مو

این روغن می تواند با انتقال مواد مغذی به طور مستقیم به فولیکول های مو، رشد مجدد آن را تحریک کند حتی اگر شما در حال ریزش مو باشید مخصوصا اگر فولیکول های شما بنا به دلیلی از کار افتاده باشد.

ریزش مو

این روغن نه تنها باعث رشد مجدد مو می شود بلکه مانع از ریزش آن نیز می گردد. موی شما با کاهش شکنندگی و بهبود سلامت فولیکول، در سر جای خود باقی می ماند.

ضد پیری

شواهدی وجود دارد که نشان می دهد مصرف منظم این روغن می تواند فرایند تغییر رنگ مو را کند کند که روشی عالی برای جوان تر به نظر رسیدن است.

موی قوی تر

اگر موی شما به طور دائم می شکند یا اگر با موخوره دست به گریبان هستید، استفاده از این روغن، ۲ تا ۳ بار در هفته می تواند نتایج شگرفی را در ظاهر و بافت موی شما ایجاد کند.

برگرفته از وبسایت organicfacts.net

سایت تحقیقات و اطلاعات ازن

مطالب ما را با دوستانتان به اشتراک بگذارید

ویدیو های منتخب