جستجو

خواص آب سیب زمینی برای پوست، صورت، مو و سلامتی

خواص آب سیب زمینی

سیب زمینی در واقع، ریشه ای است که دارای خواص شگفت انگیزی می باشد. این سبزی در بسیاری از دستورالعملهای غذایی خوشمزه استفاده میشود. بسیاری از افراد، این سبزی را دوست دارند و آن را در شکلهای مختلف به صورت سرخ کرده تا به صورت سالاد مصرف میکنند.

برشماری مزایای آب سیب زمینی برای سلامتی، شما را به شگفت خواهد آورد.  آب سیب زمینی شامل مواد مغذی مثل ویتامین A، C،  ویتامین B، کلسیم، پتاسیم، فیبر، فسفر و غیره است.

آب سیب زمینی تقویت کننده فوق العاده ای برای سلامتی، پوست و مو است.

 

مزایای آب سیب زمینی برای پوست شما

استعمال آب سیب زمینی به صورت موضعی، درمانی عالی برای پوست به حساب می آید. برخی از مزایای آب سیب زمینی برای پوست عبارتند از:

  • درمان آکنه : مقدار کمی از آب سیب زمینی را به پوست مبتلا به آکنه به صورت ضربه ای بزنید.
  • سفید کننده لکه های تیره پوست : آب سیب زمینی را به طور منظم به پوست صورت خود بزنید، این کار قسمتهای تیره پوست را شفاف میکند.
  • تسکین دهنده پوستهای سوخته : آب خنک سیب زمینی، پوست سوخته صورت را خنک کرده و تسکین می دهد.
  • پوست نرم و درخشان : استفاده منظم از آب سیب زمینی، پوست را نرم و درخشان میکند.
  • جوانسازی پوست و چشم ها : مقداری پنبه را گلوله کرده و به آب سیب زمینی بزنید، این پنبه را به صورت و زیر چشمهای خود بزنید، پوست شما را جوانتر میکند.
  • کاهش سیاهی دور چشم : مقداری پنبه را گلوله کنید، با آب سیب زمینی مرطوب کرده و به مدت ۵-۱۵ دقیقه آن را به زیر چشمها بزنید، این کار، حلقه سیاه دور چشم را از کاهش میدهد.
  • روشن کردن پوست و کاهش خارش : آب لیمو و آب سیب زمینی را با هم ترکیب کنید. این ترکیب را بر روی پوست خود بمالید، رنگ پریدگی صورت را کاهش میدهد. پس از این کار، از قرار گرفتن در معرض آفتاب اجتناب کنید، زیرا آب لیمو، پوست صورت را در مقابل خورشید حساس میکند. همچنین می توانید به جای آب لیمو، آب خیار را به آب سیب زمینی اضافه کنید، همان تاثیر را خواهد داشت.
  • کاهش چروکها : مقداری آب سیب زمینی و روغن زیتون را بر روی خطوط ظریف پوست و چین چروک آن بمالید، این ترکیب چین و چروک پوست را کاهش می دهد.
  • هیدارته ساختن پوست : برای هیدرات عمیق پوست، ماسک سیب زمینی خود را با استفاده از آب سیب زمینی و کشک درست کنید. این ماسک را بر روی صورت خود استعمال کنید. پس از ۱۵ دقیقه پوست خود را با آب گرم بشویید. این ترکیب، چین و چروک پوست را کاهش داده و آن را سفت کرده و پوست را هیدارت میکند.

 

مزایای آب سیب زمینی برای موهای خشک و خاکستری

می توانید از آب سیب زمینی برای افزایش سلامت موهای خود استفاده کنید. این آب، منافع خاصی برای موهای خاکستری و خشک شما دارد. ریزش مو کنترل میشود، موها را ضخیم تر کرده و رشد آنها را تقویت میکند. با توجه به طبیعی بودن این ترکیب، موهای شما از عوامل بیرونی محافظت میشود. برای تهیه ماسک آب سیب زمینی میتوانید به روش زیر عمل کنید:

  • سیب زمینی را رنده کرده، آن را فشار دهید تا آب آن خارج شود.
  • مقداری عسل و سفیده تخم مرغ را به آن بیفزایید.
  • این مخلوط را روی موهای خود قرار دهید، اطمینان حاصل کنید که همه قسمت مو، کاملا پوشانده شده است.
  • این ماده را به مدت دو ساعت روی موهای خود نگهدارید.
  • پس از دو ساعت ،موهای خود را با استفاده از شامپوی ملایم و نرم کننده بشویید.
  • پس از اینکار، موهای شما نرم و ابریشمی میشود. موهای شما را تقویت کرده و موهایتان را از درون و بیرون، زیبا میسازد.

 

موی خشک

در صورتی که موهای خشکی دارید، آب سیب زمینی را با آلوئه ورا و سیب مخلوط کنید و آن را روی موهای خود استعمال کنید، موهایتان براق خواهد شد.

 

موهای خاکستری

به جای استفاده از شامپو بر روی موهایتان، میتوانید از آب سیب زمینی استفاده کنید، این کار موهایتان را تیره تر کرده و با براق کردن آنها، زیبایی خاصی به موهایتان می بخشد.

 

نقرس

آب سیب زمینی اثر تسکین دهنده بر روی دستگاه گوارش دارد، همچنین اسیدیته شدن و سوء هاضمه را نیز درمان میکند. این تاثیرات درمانی ناشی از ماهیت قلیایی آب سیب زمینی است.

لوبیا و چربی بیماری وحشتناکی به نام نقرس ایجاد میکند. آب سیب زمینی در درمان این بیماری نیز به خوبی عمل میکند. برای درمان اختلالات معدی و نقرس، نوشیدن روزانه ی یک لیوان آب سیب زمینی تاثیر بسیاری خواهد داشت.

 

مزایای آب سیب زمینی خام برای سلامتی

برای آب سیب زمینی خام، فواید بسیاری را برشمرده اند. در این قسمت برخی از مزایای این آب را آورده ایم:

بهبود هضم غذا و کاهش وزن : مصرف منظم آب سیب زمینی در هضم غذا کمک مکیند و در کاهش وزن نیز تاثیر دارد.

برای سود بردن از این مزایا، یک فنجان آب سیب زمینی را پس از بیدار شدن از خواب، یک فنجان هم دو ساعت قبل از رفتن به تختخواب بنوشید. میتوانید با افزودن سایر آب میوه ها یا مقداری عسل به آب سیب زمینی، طعم آن را بهبود بخشید.

کاهش کلسترول و دفع سموم : نوشیدن روزانه آب سیب زمینی میتواند منجر به کاهش سطوح کلسترول بد خون شود. همچنین مصرف منظم آن باعث دفع سموم و مواد زائد بدن می گردد.

پیشگیری و درمان سرطان، بیماریهای قلبی و غیره : آب سیب زمینی خام در درمان و پیشگیری از سرطان، بیماریهای قلبی، دیابت، بیماریهای کبدی و سایر بیماریها موثر است.

تسکین دهنده دردهای آرتروئیتی و مفصلی : نوشیدن روزانه آب سیب زمینی در افرادی که مبتلا به دردهای آرتروئیتی یا مفصلی هستند، منجر به کاهش درد آرتروئیت، در مفصل و درد پشت میشود. خواص ضد التهابی آب سیب زمینی منجر به تسکین درد میشود.

کاهش التهاب : با توجه به اینکه سیب زمینی سرشار از مواد ضد التهابی است، نوشیدن آب سیب زمینی میتواند به کاهش التهاب کمک کند. روماتیسم، آرتروئیت و سایر مشکلات التهابی با مصرف منظم و روزانه ی آب سیب زمینی به طور موثری درمان میشوند.

امکان درمان سیاتیک : آب سیب زمینی میتواند به بهبود سلامت کلی منجر شود، حتی در درمان سیاتیک در برخی از افراد نیز نقش دارد.

درمان بیماری کلیه : آب سیب زمینی میتواند بیماری کلیه را درمان کند. همچنین در پیشگیری از تشکیل سنگهای کلیه و دستگاه ادراری نیز نقش دارد.

 

سایر مزایای سلامتی که با خوردن آب سیب زمینی حاصل میشود عبارتند از:

بهبود سیستم ایمنی بدن

ابتلاء کمتر به شکاف گوشه دهان

درمان زخم معده

درمان موثر کمردرد

کاهش فشار خون بالا

مواردی که باید هنگام مصرف  آب سیب زمینی در نظر داشته باشید:

دقت داشته باشید که سیب زمینی تازه بوده، لکه ای نداشه باشد و رسیده باشد.

این احتمال وجود دارد که در بعضی موارد مصرف آب سیب زمینی منجر به اسهال شود. بنابراین در مصرف آن دقت کنید.

برای طعم دار کردن آب سیب زمینی، می توانید برخی گیاهان مانند گزنه، مریم گلی و اسپرولینا، یا حتی آب هویج به آن بیفزایید.

در صورت آشکار شدن هر گونه مشکلات معدی یا دستگاه گوارشی از نوشیدن آب سیب زمینی اجتناب کنید. آب سیب زمینی میتواند بسیار مفید و سودمند باشد. شما می توانید از آن برای درمان بسیاری از مشکلات و مسائل خود بهره مند شوید. به کار بردن این سبزی را فراموش نکنید تا سلامتی خود را حفظ کنید.

 

 

گرد آوری و تنظیم:

عنوان مقاله : خواص آب سیب زمینی برای پوست، صورت، مو و سلامتی

واحد ترجمه سایت

برگرفته از وبسایت beautytips4her.com

سایت تحقیقات و اطلاعات ازن

مطالب ما را با دوستانتان به اشتراک بگذارید

ویدیو های منتخب