جستجو

اهمیت غلظت ازون ، حجم یا دوز (ازون)

خلاصه آنچه در این مقاله خواهید خواند :

آشنایی با معیار غلظت اوزون و امنیت بالا و عاری از عوارض جانبی
حجم و دوز اوزون چه اهمیتی دارد؟
حجم و دوز اوزون ( CT ) چگونه محاسبه می شود؟
اهمیت مغناطیس درمانی با اوزون
معرفی سبک ها در پروتکل درمانی

اهمیت غلظت ازون

اهمیت غلظت ازون ، حجم یا دوز (ازون)

اهمیت غلظت ازون ،ازون پزشکی در غلظت های مختلفی تولید می شود. مقدار ازون در مقایسه با میزان اکسیژن موجود در جریان گاز با درصد غلظت بیان می شود. این غلظت با واحد میکروگرم (ug) ازون در میلی لیتر (ml یا cc) مخلوط گاز اندازه گیری می شود. یک لیتر اکسیژن، ۱٫۴ گرم وزن دارد.

بنابراین:
۰٫۵ % X 1.4 gm/l = 7 ug/ml
۱٫۰ % X 1.4 gm/l = 14 ug/ml
۱٫۵ % X 1.4 gm/l = 21 ug/ml
۲٫۰ % X 1.4 gm/l = 28 ug/ml
۲٫۵ % X 1.4 gm/l = 35 ug/ml
۳٫۰ % X 1.4 gm/l = 42 ug/ml
۳٫۵ % X 1.4 gm/l = 49 ug/ml
۴٫۰ % X 1.4 gm/l = 56 ug/ml
۴٫۵ % X 1.4 gm/l = 63 ug/ml
۵٫۰ % X 1.4 gm/l = 70 ug/ml

 

۵% یا ۷۰ میکروگرم در میلی لیتر بعنوان حد بالای غلظت برای استفاده داخلی ازون پزشکی در نظر گرفته می شود.
دکتر گرینبرگ عضو سابق کلینیک کیف در محیط آزمایشگاه نشان داد در غلظت ۹۰ ug/ml چروکیدگی سلولهای قرمز خون بوجود می آید که قطعا مضر خواهد بود که نشان دهنده ی اهمیت غلظت ازون است. آزمایش های سوییت و همکارانش، مهار رشد سلولهای سالم در غلظتهای بالای ۷۰ ug/ml را نشان می دهد. اگر در پایین این سطح بمانیم، هیچ مشکلی بوجود نخواهد آمد. ژنراتورهایی با تولید غلظت های بالاتر میتوانند برای استفاده خانگی خطرناک باشند. جالب است که ژنراتورهای پلاسمای سرد محدودیت ساختاری حدود ۷۰ ug/ml دارند که در محدوده ایمن است. مفتخریم که تا به حال هیچ کس با استفاده از ژنراتورهای ما آسیب ندیده است.
درمان با ازون پزشکی روشی بسیار ایمن و عاری از مضرات عوارض جانبی همراه داروها معلوم شده است. در مطالعه ای در سال ۱۹۸۰ توسط جامعه پزشکی آلمان در زمینه ازون درمانی، از ۶۴۴ درمان گر در مورد ۳۸۴٫۷۷۵ بیمار خود با مجموع ۵٫۵۷۹٫۲۳۸ تجویز ازون درمانی نظرسنجی شد. تنها ۴۰ مورد ثبت شده عوارض جانبی در این تعداد وجود داشت که میزان فوق العاده کم ۰٫۰۰۰۰۰۷ % و تنها چهار مورد تلفات را نشان می دهد. بنابراین ازون بعنوان ایمن ترین درمان پزشکی ابداعی تا بحال ثابت شده است.
پروفسور بی هالی ول از دانشگاه لندن پس از تحقیق در این موضوع اعلام کرد که هرگز موردی از آسیب به موجود زنده ناشی از رادیکال اکسیژن O1 در ادبیات پزشکی ذکر نشده است.

 

اهمیت ارزش سی تی (CT)

بیش از ۱۰۰ سال است که ازن برای پاکسازی آب مردم در شهرهای بزرگ استفاده می شود. مهندسین آب مقیاسی دارند که از آن برای اندازه گیری اثربخشی ازون در پاکسازی آب استفاده می کنند. این مقیاس، حجم و دوز( CT ) است . این دوز یا حجم از محاسبه غلظت در زمان x (C x T) بدست می آید . این اطلاعات در صنف پزشکی باید بیشتر مورد توجه قرار گرفته شود. این زمان قرارگیری ازون در تماس با بافت انسان از اهمیت زیادی برخوردار است. ازون درمانی تنها به غلظت و حجم کل ازون توجه دارد و عامل زمان را نادیده می گیرد .
هنگام انجام دمیدن مقعدی، اگر غلظت ۴۵ ug/ml و طول زمان اکسپوژر ( در معرض قرار گرفتن )  ۲ دقیقه باشد، دوز اوزون CT 45 ˣ ۲ = ۹۰ خواهد بود . با این حال اگر زمان اکسپوژر ۱۶ دقیقه باشد ، دوز اوزون CT 45 ˣ ۱۶ = ۷۲۰ خواهد بود . ارزش CT بالاتر عدد مطلوب تری است، زیرا اکسیداسیون بیشتری میتواند انجام شود. بمنظور افزایش مدت زمان اکسپوژر لازم است سرعت جریان بسیار کمی داشته باشیم . صنعت ازون معمولا تجهیزات خود را با سرعت جریان ۱٫۲ لیتر در دقیقه تنظیم می کند . با این حال با استفاده از تنظیم کننده تولید سرعت جریان ۱٫۳۲ لیتر در دقیقه برای رسیدن به زمان اکسپوژر ۳۰ دقیقه ممکن می شود . از آنجا که غلظت اوزون بطورکلی با سرعت جریان نسبت عکس دارد، پایین ترین جریان بالاترین غلظت را تولید می کند. دمیدن مقعدی بمدت ۳۰ دقیقه، ارزش CT 50 ˣ ۳۰ = ۱۵۰۰ را تولید می کند. مزیت آشکاری در دمیدن با سرعت کم جریان وجود دارد و همچنین مشکل گرفتگی را کاهش می دهد.
استفاده از اکسیژن بسیار کم نیز سود بیشتری دارد. به یاد داشته باشید که اکسیژن بخودی خود اثرات درمانی ازن را تولید نمی کند. بیمار اغلب قبل از شروع دمیدن نیاز به یک سری تنقیه روده بزرگ و قبل از هر دمیدن نیاز به تنقیه دارد. فردی که دمیدن مقعدی می گیرد باید اسیدوفیلوس کیفی یا ماست مصرف کند.

 

ازون و مغناطیس درمانی

پزشکان گزارش می دهند که قادرند ازون درمانی را با استفاده همزمان از مغناطیس درمانی ارتقا بخشند. مغناطیس های دائمی را می توان با قرار دادن قطب شمال رو به بدن بر سطح پایینی یک میز یا پشت حمام بخار مورد استفاده قرار داد . مغناطیس باعث قطبی شدن سلولهای قرمز خون به علت محتوای آهن آن می شود. این قطبی شدن منجر به دفع سلولها از یکدیگر، فاصله گرفتن و انعطاف پذیری بیشتر آنها می شود و دریافت اکسیژن در ریه ها را بهبود می بخشد. ازون همچنین موجب عدم تجمع سلولهای قرمز خون و انعطاف پذیری بیشتر آنها می شود چنانکه این سلولها می توانند خم شده و از ریزترین مویرگها عبور کنند که گردش مویرگی خون را بهبود می بخشد، سیر بیماری را معکوس کرده و از بسیاری بیماریها پیشگیری می کند. بین ازون و مغناطیس یک اثر هم افزایی وجود دارد که با هم بهتر عمل می کنند.

پروتکلهای ازون درمانی
بیست و چهار روش تجویز ازن درمانی وجود دارد: در خانه یا در کلینیک
۱٫ در گوش
۲٫ دمیدن واژینال
۳٫ دمیدن مقعدی
۴٫ آب آشامیدنی
۵٫ بادکش با قیف
۶٫ کیسه گذاری خارج اندام
۷٫ دمیدن مثانه
۸٫ حمام ازونه
۹٫ تنفس از طریق روغن زیتون
۱۰٫ کابین بخار
۱۱٫ ماساژ با روغن زیتون ازونه
۱۲٫ تنقیه با آب ازونه
۱۳٫ تزریق مستقیم وریدی
۱۴٫ درمان اتوهموتراپی
۱۵٫ تزریق داخل شریانی
۱۶٫ تزریق مستقیم در تومور
۱۷٫ میان جلدی (تاول زدن)
۱۸٫ زیرجلدی
۱۹٫ داخل عضله
۲۰٫ داخل مفصلی
۲۱٫ دمیدن بطنی
۲۲٫ کیسه گذاری تحت جوی
۲۳٫ ازون فشار بالا
۲۴٫ استفاده دندانپزشکی از آب ازونه
ما تجهیزات مورد نیاز برای انجام ۹ درمان اول را در بسته لوازم فراهم کرده ایم و سونای بخار کیفی را برای مورد دهم و روغن زیتون ازونه (هدیه طبیعت) را برای مورد یازدهم تولید می کنیم. ما میتوانیم کیسه های کانگوروی مقاوم ازن را تامین کنیم که مورد دوازدهم را ممکن می سازد.

 

عنوان مقاله : اهمیت غلظت ازون ، حجم یا دوز (ازون)

گردآوری و تنظیم : تالیف دکتر سائول پرسمن
ترجمه مقاله اهمیت غلظت ازون : واحد ترجمه متون
بازنگری : وحید میرزاآقایی ( محقق و پژوهشگر ازن )

سایت تحقیقات و اطلاعات ازن

 

مطالب ما را با دوستانتان به اشتراک بگذارید

ویدیو های منتخب