جستجو

آیا مصرف کاسنی در حین بارداری ایمن است؟

خلاصه آنچه در این مقاله خواهید خواند :

کاسنی چیست؟

آیا مصرف کاسنی برای زن باردار بی خطر است؟

فواید سلامتی کاسنی در دوران بارداری

بررسی ارزش غذایی کاسنی

عوارض جانبی و مضرات مصرف کاسنی در دوران بارداری

کاسنی و بارداری

چای کاسنی و کاسنی برشته شده خوش طعم بوده و فواید بسیاری برای سلامتی افراد دارد. اما شاید شما از آن دسته افرادی هستید که معتقدید غذاهای سالم نیز، عوارض خاص خودشان را دارند. بنابراین، در این قسمت به بررسی این موضوع می پردازیم که آیا می توانید در دوران بارداری، کاسنی مصرف کنید و اصلا آیا کاسنی فایده ای برای زنان باردار دارد؟

 

کاسنی چیست؟

کاسنی گیاهی چوبدار و از خانواده قاصدک ها می باشد. این گیاه، بومی اروپاست ، اما در سراسر جهان کشت میشود. قسمتهای مختلف کاسنی مثل برگها، گلها، ریشه ها و جوانه های آن، دارای خواص پزشکی هستند. این گیاه ارزش غذایی بالایی داشته و مصرف میزان مناسب آن، خالی از لطف نیست.

 

آیا مصرف کاسنی برای زن باردار بی خطر است؟

همانطور که انتظار می رفت، تحقیقات و مطالعات نشان دادند که مصرف میزان زیاد کاسنی در دوران بارداری عاری از خطر نیست. اما با این وجود شما می توانید با مشورت پزشک خود، میزان کمی کاسنی در طول دوران بارداری مصرف کنید. کاسنی محرک نیرومندی برای رحم به شمار می اید و در طول بارداری منجر به  انقباضات رحمی میشود بنابراین سلامت شما و جنین تان را به خطر می اندازد. مصرف میزان زیادکاسنی منجر به قاعدگی در دوران بارداری و در نتیجه سقط جنین میشود. بنابراین با وجود فواید بسیاری که دارد ، در دوران بارداری از مصرف کاسنی برشته شده یا چای کاسنی باید اجتناب کرد.

 

فواید سلامتی کاسنی در دوران بارداری

کاسنی ارزش غذایی بالایی دارد و شما میتوانید با میزان بسیار کم آن  ،از فواید سلامتی و پزشکی آن در دوران بارداری بهره مند شوید.

 

  •  رفع مشکلات گوارشی

کاسنی، سرشار از اینولین است که یک پروبیوتیک قوی محسوب میشود. بنابراین با مصرف آن ، میتوانید چندین مشکل گوارشی و روده ای رایج در دوران بارداری مثل سوء هاضمه، یبوست، سوزش معده، رفلکس اسید و ترش کردن معده را رفع کنید.

 

  •  پیشگیری از سرطان

تحقیقات نشان می دهند که عصاره کاسنی، رشد تومور را به حداقل رسانیده و از خطر ابتلا به چندین نوع سرطان در دوارن بارداری پیشگیری میکند. این گیاه فروکتانهایی دارد که خواص انتی اکسیدانی و ضد توموری دارد. همچنین با داشتن فیتوشیمایی ها و پلی فنل ها از ابتلا به سرطان روده بزرگ و سینه نیز پیشگیری به عمل می آورد.

 

  •  به حداقل رساندن دردهای آرتریت

خواص ضد التهابی کاسنی، دردهای دوران حاملگی را که از ورم مفاصل حاصل میشود، به حداقل می رساند. این گیاه به شما کمک میکند تا از دردهای عضلانی رهایی یابید.

 

  •  بهبود سلامت کلیه ها

شما می توانید در دوران بارداری از عصاره ریشه کاسنی به عنوان داروی ادرار آور استفاده کنید. این گیاه به دفع ادرار کمک کرده و سموم را از کلیه و کبد شما حذف میکند. بنابراین همانطور که انتظار می رود کاسنی از انباشته شدن آب در بدن شما جلوگیری میکند.

 

  •  تقویت کننده سیستم ایمنی بدن

کاسنی به عنوان یک تقویت کننده در دوران بارداری عمل میکند. خواص ضد باکتریایی این گیاه، از عفونتهای باکتریایی در این دوران جلوگیری میکند.  فیتوشیمیایی ها  به عنوان آنتی اکسیدان عمل کرده و سایر مواد مغذی موجود در این گیاه، از خطر ایجاد مشکلات قلبی پیشگیری میکند.

 

عوارض جانبی و مضرات مصرف کاسنی در دوران بارداری

با وجود مزایای متعددی که کاسنی در دوران بارداری دارد. افراط در مصرف این گیاه می تواند عوارض جانبی را به شما تحمیل کند. برخی از عوارض جانبی کاسنی عبارتند از:

  • انقباضات ناگهانی رحمی در دوران بارداری
  • قاعدگی دوران بارداری
  • سقط جنین
  • التهاب پوست
  • خارش
  • کم کردن اشتها
  • کاهش قابل توجه وزن
  • تنفس همراه با خس خس صدا
  • خستگی
  • خواب آلودگی

بنابراین، از مصرف میزان زیاد عصاره کاسنی در دوران بارداری خودداری کنید. در صورتی که علاقمند به مصرف کاسنی یا عصاره آن در دوران بارداری هستید، با  دکتر خود مشورت کنید تا یک حاملگی سالم را پشت سر بگذارید.

آیا در دوران بارداری چای کاسنی یا کاسنی برشته شده مصرف کردید؟ در قسمت پایین راجع به آن با ما صحبت کنید. مادران دیگر دوست دارند با تجربیات شما آشنا بشوند.

 

 

گرد آوری و تنظیم:

واحد ترجمه سایت

برگرفته از وبسایت momjunction.com

سایت تحقیقات و اطلاعات ازن

مطالب ما را با دوستانتان به اشتراک بگذارید

ویدیو های منتخب