جستجو

آیا بین یونجه و چاقی و کاهش وزن ارتباطی وجود دارد؟

خلاصه آنچه در این مقاله خواهید خواند :

آیا یونجه می تواند منجر به کاهش وزن شود؟

یونجه و افزایش انرژی

یافتن سلامتی بیشتر

گرسنگی خود را با یونجه رفع کنید

روشهای محبوب مصرف یونجه

آیا یونجه می تواند منجر به کاهش وزن شود؟

مدتهاست که نقش یونجه در سلامتی انسانها شناخته شده است، اما تا چند مدت پیش، نقش آن در کاهش وزن شناخته شده نبود. یونجه به چند طریق در سلامتی انسان تاثیر می گذارد به عنوان مثال یونجه در بهبود بیماریهای خودایمنی، درمان آرتریت، کاهش تورم، حفظ مایعات بدن و تنظیم سیستم گوارشی نقش دارد. یونجه را به روشهای مختلفی می توان مصرف کرد این گیاه بهنگام بیماری سموم زائد بدن را دفع میکند. همچنین مصرف منظم یونجه میتواند به کاهش وزن بدن کمک کرده و حتی بیشتر از آن، در ثابت نگهداشتن وزن بدن نیز تاثیر دارد.

 

یونجه و افزایش انرژی

شما با مصرف منظم یونجه، قطعا میتوانید سطح انرژی خود را بالا ببرید. چرا؟ زیرا یونجه منبع غنی پروتئین است که می تواند در افزایش انرژی بدن شما نقش داشته باشد، همچنین سرشار از ویتامین K، کلسیم، منیزیم، پتاسیم است که باعث سرزندگی و شادابی فرد می شود. انرژی بیشتر، انجام ورزش را برای شما تسهیل کرده و در نتیجه شما را در مسیر برنامه هایتان نگه میدارد.

 

یافتن سلامتی بیشتر

سالمتر بودن کار سختی نیست، فقط باید وزن خود را کاهش داده و سبک زندگی سالمتری را پیش بگیرید. یونجه می تواند سطح کلسترول خون را که مستقیما منجر به بیماریهای قلبی، سکته های قلبی، آنژین و سکته مغزی میشود، کاهش دهد. برای اینکه احتمال ابتلا به این بیماریها را کاهش دهید باید به میزان کافی ورزش کرده، غذای سالم بخورید و بهترین سبک زندگی خود را داشته باشید.

 

گرسنگی خود را با یونجه رفع کنید.

اگر جوانه های یونجه را مصرف کنید، میتوانید حجم زیادی از غذای روزانه خود را دریافت کنید. می توانید آن را به سالادها، ساندویج ها، سوپها، سیب زمینی سرخ شده اضافه کرده و  از خواص مغذی آن نیز بهره مند شوید. کالری یونجه ، بسیار پایین است اما تنوع گسترده ای از ویتامینها، مواد معدنی، پروتئین و حتی کربوهیدراتها را دارد که میتواند به تنظیم بدن شما کمک کند. آن شما را سیر کرده و این حالت سیری را در بین وعده های غذایی نیز حفظ میکند و در کاهش یا حذف ساندویج های شور و غذاهای پر جرب نیز کمک میکند.

 

روشهای محبوب مصرف یونجه

هر چند که خوردن یونجه در زمان جوانه زدن آن، طرفداران زیادی دارد اما تنها روش مصرف یونجه نیست. اگر دوست دارید وزن خود را کم کنید، میتوانید در طول روز، دم کرده یونجه را بنوشید، این نوشیدنی متابولیسم و سطح انرژی بدن شما را تنظیم میکند. چنانچه دوست دارید خیلی سریع و به صورت طبیعی انرژی مضاعفی داشته باشید میتوانید آب برگهای یونجه را گرفته و مصرف کنید. فوایدی که از مصرف یونجه به دست می آورید بسیار بیشتر از چگونگی مصرف آن اهمیت دارد. شواهدی که نشان دهنده برتری یونجه خام، پخته شده آن، سوخاری یا خیس خورده باشد، وجود ندارد. شما با توجه به ذائقه خود می توانید نوع مصرف یونجه را تعیین کنید. بنابراین، چنانچه عجله دارید، طبخ شده آن را دوست ندارید یا روشهای مختلف مصرف یونجه را نمیدانید به سادگی میتوانید جوانه های آن را در سالاد روزانه خود مصرف کنید و به همین راحتی از فواید یونجه بهره مند شوید.

همچنین می توان عرق یونجه را به عنوان کاربرد های مفید و موثر برای بدن استفاده نمود.

 

 

گرد آوری و تنظیم:

واحد ترجمه سایت

برگرفته از وبسایت ۳fatchicks.com

سایت تحقیقات و اطلاعات ازن

مطالب ما را با دوستانتان به اشتراک بگذارید

ویدیو های منتخب