جستجو

دیابت و هشت اثر توانمند اکسیژن نوزاد

دیابت و هشت اثر توانمند اکسیژن نوزاد

هشت اثر توانمند اکسیژن نوزاد (دیابت)

هشت اثر توانمند اکسیژن : دیابت و توانایی اکسیژن فعال به عنوان یک عنصر توانمند و بی نظیر در امر احیای سیستم گردش خون و تقویت سیستم دفاعی بدن توانسته به نوعی در رفع کاستی های عدم انسولین مناسب در خون را جهت دیابت پوشش داده و در نهایت تعداد متعددی از مشکلات و کاستی های بیماری دیابت را کنترل و در مواردی درمان نماید.بطوریکه در جامعه پزشکی از آن به عنوان اکسیژن نوزاد نام برده و از قابلیت های آن در بدن آگاه بوده و در ماهیت خود درمانی بدن نقش مهمی را ایفا می نماید . عموماً بدن انسان در سنین پایین این عنصر ارگانیک را در خودتولید مینماید که باعث لفزایش ماهیت خود درمانی بدن در مبارزه با بیماری ها و رفع آنان در جوانی می گردد و به مرور با افزایش سن، تولید آن کاهش یافته ودر نهایت متوقف می گردد . بطوریکه انسان در سنین بالا زودتر بیمار و دیرتر بهبود می یابد . اکسیژن فعال علاوه بر افراد دیابتی باعث افزایش سیستم دفاعی افراد کهنسال نیز می گردد . به همین منظور هشت اثر توانمند اکسیژن فعال در دیابت را جهت آگاهی بیشتر به ترتیب زیر می توان عنوان نمود:(هشت اثر توانمند اکسیژن نوزاد)

 

۱دیابت و هشت اثر توانمند اکسیژن نوزاد . رفع گرفتگی رگها و بهبود اختلالات گردش خون در دیابت : این دسته از اختلالات بسیار رایج دارای عامل مشترکی هستند و آن مشکلات عدم خون رسانی مناسب و کامل نسبت به انجام و هماهنگی در عروق شناخته شده است . شاخص ترین بیماری که در این خصوص مطرح می باشد دیابت است . دیابت بیماری پیچیده ایی است که اختلالات عروقی را در بسیاری از بخش های بدن مانند شبکیه چشم، کلیه ،اعصاب و اختلالات مربوط به متابولیسم کربوهیدراتها نشان می دهد . از مواردی که مشکلات گردش خون بر دیابت دارد . بافت هایی مانند پوست که حاوی رگ های خونی هستند به خطر افتاده و برای جراحات و عفونت های احتمالی مستعد تر میشوند.

زخم های دیابت اغلب در پی خراشیدگی های ساده، خون مردگی و پریدگی پیش می آیند . مانند زخم بستر که به سختی درمان شده و همواره باید با پماد ها و کرم های موضعی تحت درمان قرار گیرند . که به تنهایی کارآمدی کمی در این خصوص دارند . این ارگانیسم ها در مقابل این گونه عوامل درمانگر مقاومت نموده و عملاً پاتوژن ها در مقابل  این درمان ها به تکثیر و وخیم تر کردن شرایط ادامه می دهند .

اتم اکسیژن (ازن درمانی موضعی)، اگر بصورت متوالی بکارگرفته شود.می تواند فرصتی برای غیر فعال سازی اکثر پاتوژن های آسیب رسان را ایجاد نماید.به این ترتیب چرخه شدید و خطرناک عفونت متوقف شده و این روند به بهبود و التیام زخم می انجامد . علاوه بر این تحریک جریان خون موجب پدیدار شدن کمکهای غذایی و ایمنی شناختی ضروری به جهت بهبود زخم در دیابت می گردد . تصلب شرائین شرایطی است که بواسطه ضخیم شدگی و سفت شدن مجراهای شریانی در بدن نمود در این شرایط انعطاف پذیری طبیعی رگهای خونی به خطر افتاده وهمین امر موجب اختلال در خون رسانی در بسیاری از بخش های اندامی می شود.

در مواردی که سیستم گردش خون آسیب دیده باشد اختلالات پوستی در دیابت پیشروی می کنند.این اختلالات شامل تغییرات تروفیکی می شوندکه مستعد برای جراحت بوده و نهایتاً به ایجاد زخم می انجامد و مانند زخم های دیابتی که این شرایط اغلب موجب عفونت های بیماری زا چندگانه میگردند . اتم اکسیژن قابلیت بالایی در  تبدیل چربی ها(کلسترول و گلسیرید) ومواد غذایی به انرژی را داشته و باعث رفع گرفتگی رگها و بهبود عملکرد خون رسانی برای دیابت می گردد . بطوریکه علاوه بر افزایش سیستم دفاعی بدن و احیاء گردش خون ،مواردی چون سوزش کف پا را رفع می نماید.  بطور کلی می توان گفت علاوه بر استفاده موضعی، مصرف آب حاوی اتم اکسیژن باعث احیاء سیستم گردش خون، تقویت بدن،افزایش ماهیت خود درمانی انسان و رفع کلی مشکلات افراد دیابتی می گردد.(هشت اثر توانمند اکسیژن نوزاد)

 

۲ . ترمیم و ضد عفونی زخم : همواره دیابتی ها نگران ایجاد زخم در بدن خود می باشند و به دلیل پیامد های فراوانی که در عدم وجود انسولین اتفاق می افتد شرایط را برای ترمیم زخم دشوار کرده و باعث پریشانی خاطر این دسته عزیزان می گردد. مکانیسم اصلی درمان زخم های دیابتی ، ترمیم و آسیب هایی است که به عروق و اعصاب وارد آمده و در این بین اکسیزن فعال توانایی شروع رگ زایی ، ترمیم و توسعه عروق را دارد. اکسیژن یک مولکول دو ظرفیتی می باشد که به خودی خود پایدار بوده و چنانچه انرژی لازم بر مولکول o2 وارد نمائیم باعث شکسته شدن مولکول اکسیژن شده و آنرا به اتم اکسیژن یا همان اکسیژن فعال و به عبارتی اکسیژن نوزاد تبدیل می نمائیم . با توجه به اینکه اکسیژن فعال خود به تنهایی در طبیعت  هویت و تعریفی ندارد سریعاً با میکرو ارگانیسم های اطراف خودواکنش نشان داده و آنها را اکسید و از بین می برد و در نهایت علاوه بر ضدعفونی مجدداً اکسیژن فعال یا همان اتم اکسیژن با هم پیوند نموده و تبدیل به اکسیژن می گردد. با توجه به قاعده فوق اکسیژن محدوده مورد نظر افزایش یافته و باعث ترمیم غیر قابل تصور بافت می گرد . البته لازم به ذکر است اکسیژن فعال ناپایدار بوده و پس از ۲۰ دقیقه به اکسیژن تبدیل می شود و از همین روقابل حمل نبوده وباید از آن در زمان تولید استفاده نمود.(هشت اثر توانمند اکسیژن نوزاد)

 

۳ .  کاهش و کنترل قند خون : اتم اکسیژن (ازن) عملکرد فوق العاده ایی در کاهش و کنترل قندخون در دیابت از خود نشان می دهد و در مقایسه با داروهای کنترل قند خون بسیار قوی تر عمل می کند. بطوریکه در ادامه مصرف داروی کنترل قندخون توسط یکی از بیماران دکتر شالن برگر ابتدا روزانه یکبار و در نهایت استفاده از دارو را قطع می نماید . به همین منظور کافیست اتم اکسیژن (ازن) به شکلی وارد سیستم گردش خون نمود.امروزه به روشهایی چون اتوهموتراپی ، تزریق به صورت وریدی به داخل رگ،تزریق به عضلات،رکتال و رکتوم،ورود از طریق گوش،لستنشاقی،تزریق در غضروف و نوشیدن آب حاوی اتم اکسیژن و …. این کارصورت می پذیرد.البته به جز نوشیدن آب حاوی اکسیژن فعال و یکی دو مورد آن،تمامی روشها باید تحت نظر پزشک انجام شود. به طوریکه تزریق گاز اتم اکسیژن (ازن) توسط دستگاه مدیکال به داخل آب و نوشیدن آن در همان ابتدا و قبل از تبدیل آن به اکسیژن ، می تواند قندخون را به طرز حیرت آوری به صورت ارگانیک و بدون عوارض کنترل نماید.(هشت اثر توانمند اکسیژن نوزاد)

 

۴ . افزایش سیستم دفاعی و رفع سستی بدن : همواره بدن به تولید و کنترل مولکول های کلیدی و حیاتی مانند ATP  DPG23 Interleulcin  ، اینترفرون و … در خون می گردد که باعث محافظت از انسان و مقاومت سیستم دفاعی بدن گردد. با توجه به اینکه عرضه این گونه مولکول ها در افراد دیابتی کافی نمی باشد، عمدتاً با مشکلات متعددی روبه رو هستند. جالب است بدانید اتم اکسیژن به طرز فوق العاده ایی باعث افزایش ۵۰% ATP، DPG23، و میزان قابل توجه ایی Interleulcin2 و افزایش ۴۰۰ تا۹۰۰ درصد اینترفرون می شودکه در نهایت سستی و رخوت بدن مخصوصاً در دیابت به طرز فوق العاده ایی کاهش و باعث افزایش بی نظیر سیستم دفاعی بدن می گردد.(هشت اثر توانمند اکسیژن نوزاد)

 

 

۵ .  تقویت و بهبود بینایی : همانگونه که اشاره شد وجود اتم اکسیژن در خون باعث افزایش فوق العاده ۵۴ درصدی مولکول ATP می گردد. زمانی که نقش انکار ناپذیر این مولکول در سیگنال دهی میان سلول ها در شبکیه عصبی  مورد بررسی قرار می گیرد. جای هیچ تعجبی ندارد که این مولکولهاو در عملکرد صحیح حواس پنج گانه بازیگر مهمی محسوب می شوند.به عنوان مثال دریافت کننده های مولکول ATP که در سلول های شبکیه چشمها وجود دارند.اطلاعاتی را که از سلولها میله ایی و مخروطی چشم یا همان دریافت کننده های نور در چشم دریافت می کنند.باعث تقویت و بهبود بینایی می گردد و در قالب یک تناوب بی نقص اعصاب شبکیه این مولکولها و ماده های ارزشمند به نام استیل کولین به کار گرفته اطلاعاتشان را به شکل فوق العاده ایی به مراکز پردازشگر مغزی ارسال می کنند.(هشت اثر توانمند اکسیژن نوزاد)

 

۶ . افزایش اکسیژن رسانی به بافت ها : البته گفتنی است انسان تحت شرایط عادی به واسطه مولکول کلیدی ، DPG23 عامل محرک گلبول قرمز در امر اکسیژن رسانی به بافت ها می باشد.و از آنجائیکه ملکول کلیدی، DPG23 به اندازه کافی در سیستم گردش خون افراد دیابتی وجود ندارد،عملا اکسیژن رسانی به بافتها صورت نپذیرفته و پیامد های معمول این عارضه را به بار می آورد.چنانچه بتوانیم اکسیژن فعال را به خون وارد سیستم گردش خون نمائیم شاهد تولید و عرضه مناسب مولکول کلیدی ، DPG23 شده و بدین ترتیب می توان روند اکسیژن رسانی بافتها را توسط سلول قرمز کامل بهبود نمائیم.(هشت اثر توانمند اکسیژن نوزاد)

 

۷ . تقویت و بهبود دندان و لثه ها : افراد دیابتی بیشتر در معرض خطر زخم و عفونت لثه ها، پوسیدگی و لق شدن دندان ها هستند. با توجه به خاصیت پاتوژنیک(ضد پاتوژن) اتم اکسیژن وماهیت ضد باکتریایی آن،حذف عفونت و پوسیدگی دندان از جمله توامندیهای بی نظیر این عنصر حیاتی می باشد.همچنین به دلیل افزایش اکسیژن رد محدوده باعث ترمیم بافت زخم ها و رفع حساسیت در لثه و دندان می گردد به طوریکه تمام مشکلات آلودگی های دندانی را ۴۵۰ نوع باکتری های اسیدی فراهم می آورند که در مقابل اتم اکسیژن ضعیف بوده و به راحتی از بین می روند.به طوریکه امروزه در فانسه یونیت های مجهز به سیستم ازن درمانی ظرف مدت ۹ تا۱۵ ثانیه آلودگی ها بدون نیاز به تراشیدن مینای دندان و سرشدن آن کاملاً حذف می شوند.(هشت اثر توانمند اکسیژن نوزاد)

 

۸ . بهبود سوخت وساز و متابولیسم بدن : اکسیژن فعال به طرز حیرت آوری باعث افزایش فعالیت سوخت و ساز و مولکول ها شده و وظیفه مستمر مواد غذایی به انرژی را به خوبی انجام می دهد.بطوریکه دکتر شالن برگر این نتایج را مشابه فعالیت های ورزشی جهت بهبود سوخت و ساز سلولی و تبعات آن توصیف می کند.(هشت اثر توانمند اکسیژن نوزاد)

 

 

عنوان مقاله : دیابت و هشت اثر توانمند اکسیژن نوزاد

گردآوری و تنظیم : وحید میرزاآقایی ( محقق و پژوهشگر ازن )

وبسایت تحقیقات و اطلاعات ازن

 

بازدید کننده گان محترم ، لطفاً  برای مشاوره و دسترسی به اطلاعات بیشتر با تلفن های


۰۹۳۰۳۳۰۰۳۹۰  برای شهرستان ها

و

۸۰۸۰۱۴۶۵ برای تهران اقدام فرمائید .

مطالب ما را با دوستانتان به اشتراک بگذارید

ویدیو های منتخب