جستجو

ضدعفونی محصولات مرغ و طیور

ضدعفونی محصولات مرغ و طیور

 

پالایش و ضدعفونی محصولات طیور ( ژنراتور ازن ) نیاز به بهداشت مداوم از تجهیزات، سطوح، و همچنین مرغ را دارد . بطوریکه شیوه های بهداشت ضعیف و یا ناکافی می تواند به کاهش کیفیت ، افزایش فساد و پتانسیل ایجاد بیماری های ناشی از مواد غذایی فراهم آورد.

ازن تولیدی ژنراتور ازن یک حذف کننده میکروبی بسیار موثر است که همه پاتوژن های شناخته شده ایی از جمله ای کولی، لیستریا، سالمونلا، کمپیلو باکتر، باسیلوس را از بین می برد. در این روش می توان ازن را به شکل  اسپری آب در جهت به  حداقل رساندن آلودگی و میکروارگانیسم های خطرناک در پرندگان ، تجهیزات ، محیط زیست ، سطوح مورد استفاده قرار داد.

آب حاوی ازن تولیدی ژنراتور ازن را می توان به طور مستقیم بر روی لاشه های مرغ در زمان برش ، بسته بندی ، اسپری و استفاده نمود . همچنین اسپری ازن ( بعد از تولید ازن ژنراتور ) در زمان پالایش و بعد از آن می تواند به عنوان یک ضدعفونی کننده محیطی برای نگه داشتن تجهیزات و محیط زیست بررسی و مورد استفاده قرارداد .

گند زدایی ازن ( ازن ژنراتور ) را می توان در نقاط متعدد در طیور استفاده نمود:

• بهداشت لاشه

• تماس با بهداشت مستقیم گوشت در تمام نقاط برش

• بهداشت ارسال مرگبار بر روی محصولات گوشت RTE

• بهداشت سطحی در تماس با غذا و تماس با سطوح غیر غذایی

• تجهیزات فرآیند، به عنوان مثال چاقو، برش، اره و دستکش

هنگامی که نوار مقاله و تجهیزات شرایط را برای برش اتوماتیک هماهنگ می کنند ازن به صورت اسپری استفاده شده و باعث از بین بردن بیو فیلم و کاهش قابل توجه چربی روغن در تمام سطوح می گردد.بطوریکه این روش روی طعم ، بافت ،بو و رنگ مرغ هیچگونه تأثیری نمی گذارد. و ما توان این روش در سیستم برش و بسته بندی مرغ به عنوان یک واحد اضافه طراحی و بجای ضدعفونی شیمیایی قدیمی و یا فرآیند های حرارتی جایگزین و را اندازی شود.

مزایای ازن ( ژنراتور ازن )

ازن در مقایسه با مواد ضدعفونی کننده قدیمی بسیار مطلوب و مساعد نمی باشد و طیف اثر بخشی آن بسیار گسترده تر و قوی تر از کلر ،کلریت سدیم اسیدی پراکسید هیدروژن و …و برعکس دیگر مواد ضدعفونی کننده قابلیت نفوذ و از بین بردن بیوفیلم در زمان برش و پالایش سطوح را دارد و این عملکرد در اطمینان محصول بسیار مهم می باشد.بطوریکه نیاز به شستشو نداشته و هیچ گونه ضرر و باقی مانده شیمیایی از خود به جا نمی گذارد.

شیوه استفاده پالایش توسط ازن ژنراتور

در این روش می توان اسپری ازن را با کمترین استفاده از آب و هزینه های برق استفاده و در نهایت تنظیمات پیچیده و اپراتوری سخت نیاز نمی باشد.و می توان به شکل سم پاش، دوش یا آّبشار به پاکسازی به کار برد و اینکه از ازن می توان حتماً در واحد های بسیار کوچک استفاده نمود.

ترجمه و تنظیم : وحید میرزاآقایی

http://www.delozonefoodsafety.com/commodities/poultry-sanitation.php

…………………………

مطالب ما را با دوستانتان به اشتراک بگذارید

ویدیو های منتخب