جستجو

تصفیه،ضدعفونی و بوزدایی هوا و محیط

تصفیه،ضدعفونی و بوزدایی هوا و محیط

مقدمه

این روش بی نظیر ، الهام گرفته از طبیعت بوده و عملاً از تکنولوژی توانمند و ارگانیک جهت کنترل میکروارگانیسم های خطرناک در این کره خاکی بهره مند شده است . به همین منظور برای استفاده هر چه بهتر از این روش مطالب زیر را مطالعه فرمائید

قانون طلایی اکسیژن فعال !

لطفاً دقت کنید !  اکسیژن یک مولکول دو ظرفیتی و پایدار بوده و به خودی خود ماندگار است . اما چنانچه به آن انرژی وارد نمائیم ، آن را شکسته و طی یک فرآیند طبیعی در زمان انتشار انرژی به مولکول سه ظرفیتی ازن تبدیل می شود ( برای فهم بهتر موضوع ، مثلاً اگر به سه مولکول O2 انرژی وارد کنیم به دو مولکول O3   تبدیل می شود ) واز آنجائیکه مولکول ازن ناپایدار می باشد ، در زمان قطع انرژی و یا نبودن آن سریعاً شکسته و به اتم اکسیژن ( O1 ) و مولکول اکسیژن تبدیل می شود .جالب است بدانید اتم اکسیژن یا همان اکسیژن فعال به وجود آمده در این فرایند زیبای طبیعی ، چون نمی تواند به تنهایی شناسایی شود و در طبیعت دارای هویتی نیست سریعاً فعال شده و با آلاینده ها و میکروارگانیسم های خطرناک واکنش نشان داده و پس از پیوند ، آنان را مضمحل و اکسید میکند . بطوریکه قدرت شگفت انگیز و قانون طلایی همین جا بروز می کند.شاید بپرسید چگونه؟ باید بگوئیم چنانچه اتم اکسیژن در مجاورت و تماس با مولکولهایی مانند ویروس ، میکروب، قارچ، باکتری، گازهای سمی، باکتری های عفونت ساز، ویروس آنفولانزا ، نیوکاسل ، بوی نامطبوع، منواکسیدکربن ، دود سیگار ، ترکیبات آلی احتراقی و غیر احتراقی ، اکسید های ازت ، دی اکسید گوگرد ، گاز رادون ، عوامل بیماری زا و … قرار گیرد ، واقعاً چه اتفاقی می افتد؟ درست حدس زدید! باعث تغییر و بی خطر شدن آنان می گردد .نگاه جالب تر اینکه اکسیژن فعال یا همان اتم اکسیژن ، خود با دیگر اتم اکسیژن پیوند خورده و مجدداً به مولکول اکسیژن تبدیل می شود و در نهایت از مسیر اکسیژن به اکسیژن کار پالایش ، ضدعفونی و بوزدایی به نحوه حیرت انگیز و خارق العاده ایی انجام می شود ، بطوریکه نه چیزی به طبیعت اضافه و نه چیزی از طبیعت کم می کند .

نمونه این روش در طبیعت

همه ما اکسیژن فعال را در طبیعت تجربه کرده ایم. زمانی که در ناحیه یا منطقه ای ابرها تجمع می کنند و باعث خلق رعد و برق می شوند، این مهم انفاق می افتد . به واسطه تخلیه الکتریکی قوی بر مولکول های اکسیژن موجود در هوا انرژی لازم را وارد نموده و در نهایت اکسیژن فعال را تولید و در محیط رها می کند. حال تصور کنید چه اتفاقی می افتد. بله درست است اکسیژن های فعال کار ضدعفونی و پالایش هوا را به طرز فوق العاده و شگفت انگیزی انجام می دهند. مسلماً هر کدام از ما این  هوای تازه، مفرح و مطبوع را تجربه کرده ایم. از همه مهمتر اینکه انسان در این شرایط می تواند بوی اکسیژن فعال را حس کند . چرا که همان بوی تند تازگی هوا بوی اکسیژن فعال می باشد. اکنون تصور اینکه شما بتوانید توسط یک دستگاه تولید اکسیژن فعال هوای محیط کار و منزل خود را پالایش کنید مثل یک رویای زیباست و می تواند مزایا و فواید خارق العاده ای از جمله افزایش جذب اکسیژن و دفع دی اکسید کربن در ریه، حذف بوی نا مطبوع سیگار، عرق بدن، البسه و گاز های سمی، جلوگیری از شیوع و انتقال بیماری های واگیر دار تنفسی، اثرات مطلوب بر ضد افسردگی، افزایش طراوت و انرژی و هوشیاری را برای شما به ارمغان می آورد.

نکات اساسی و بی نظیر این روش

اکنون چنانچه بیشتر دقت نمائیم وسعت عملکرد این قانون طبیعی در نکات اساسی زیر خود را نشان میدهد .

نکته اول : بسیار واضح و روشن است که ازن فقط در منطقه انتشار انرژی وجود دارد مانند خازن دستگاه و یا لایه ازن ، چراکه به دلیل انتشار دائم پرتو ماورابنفش خورشید ، همانند انرژی دائم موجود در خازن دستگاه در آن منطقه لایه ازن بطور دائم وجود دارد و پس از محو طول موج خورشید دیگر اثری از ازن نمی باشد. بنابراین این دستگاه عملاً مولد و تولید کننده اتم اکسیژن بوده و هیچگونه نگرانی از وجود ازن که امروزه به اشتباه بعضی از کارشناسان آن را ازن می نامند وجود ندارد .

نکته دوم:  اینکه اکسیژن فعال علاوه بر ضد عفونی و پالایش محیط با دیگر اتم اکسیژن پیوند خورده و مجددا به مولکول اکسیژن تبدیل می شود . بطوریکه پس از پالایش و ضد عفونی نه چیزی به طبیعت اضافه و نه چیزی از طبیعت کم می کند و از مسیر اکسیژن به اکسیژن کار پالایش و ضدعفونی محیط را به طور عالی انجام می دهد .

نکته سوم : با توجه به قانون ذکر شده در بالا ، چنانچه اکسیژن فعال را در مجاورت آلاینده ها و میکروارگانیسم های خطرناک قرار دهیم ، سریعا ساختار مولکولی آنان را تغییر داده و در نهایت آنان را اکسید و مضمحل می نماید .

نکته چهارم :  مواد مصرفی و مورد نیاز جهت تولید اکسیژن فعال ، مولکول اکسیژن است که به طور رایگان در طبیعت وجود دارد . لذا در این روش دیگر نیاز به تعویض فیلتر های متفاوت نبوده و نیازی هزینه های نگهداری دستگاه های مرسوم فعلی نیست .

نکته پنجم : سرعت عملکرد تجزیه هوا در مدت کوتاه نسبت به روش های دیگر در پالایش و ضد عفونی هوا و قدرت از بین بردن آلودگیها تا میزان ۹۹ در محیط می باشد ، بطوریکه از این شیوه در اتاق های عمل ، سی سی یو ، آی سی یو ، محیط های بیمارستانی و اتاق های استریل و خاص استفاده می شود .

نکته ششم : عموما دستگاه های تصفیه هوا با جذب آلودگی ها محیط را پالایش می نمایند  ، در صورتیکه اکسیژن فعال ساختار مولکولی آلودگیها را تغییر داده و مجددا به اکسیژن تبدیل می گردد . همان طوریکه میدانید بشر همواره با از بین بردن مجدد انبار آلودگیها در طبیعت مشکل داشته و خود یکی از دغدغه های جوامع می باشد ، که در این شیوه این معضل بطور طبیعی حل می گردد.

نکته هفتم : در مطالعات انجام شده در آکادمی علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی در روسیه، دکتر گابرنسکی  و دکتر دمیتریو چنانچه باقی مانده اتم اکسیژن پس از پالایش و ضدعفونی به میزان بین ۰٫۰۲   تا ۰٫۰۵  ppm  در محیط باشد  ( دقیقاً به میزان باقی مانده اتم اکسیژن پس از رعد و برق ) باعث افزایش مقاومت موجودات زنده در برابر سرما ، عفونت ،  مواد سمی، کاهش فوق العاده از محرومیت اکسیژن در بدن ،. افزایش کلی در ایمنی “پتانسیل بیولوژیکی و ظرفیت حیاتی ریه میگردد .

نکته هشتم : از آنجائیکه اتم اکسیژن با میکروارگانیسم های خطرناک واکنش نشان میدهد ، عملا ً تا زمانی که آلودگی وجود دارد مصرف میگردد و چنانچه در محیط به باقی مانده برسیم بدین معناست که آلودگی در محیط وجود ندارد . و در این شرایط باعث جلوگیری  بی نظیر  از شیوع  و انتقال بیماری های واگیر دار می شود .

نکته نهم : از این روش می توان به طرز فوق العاده ایی البسه ، لوازم ، ابزارآلات ، لوازم پزشکی و … را خشکشویی و ضد عفونی نمود .

نمونه های استفاده شده از این روش در مراکز درمانی و خاص  :

– بیمارستان شهید آیت ا… دکتر بهشتی شیراز : تائید کاهش بالای آلودگی در اتاق پانسمان سوختگی

– بیمارستان حضرت آیت ا… العظمی گلپایگانی : آزمایش کشت میکروبی و قارچی از اتاق عمل بیمارستان ، نمونه استافیلوکوک و تعدادی کلنی قارچ از فضای اتاق    عمل که پس از ۲۴ ساعت و کشت مجدد در همان سطح و همان فضا هیچگونه میکروبی یافت نشد .

– دانشگاه علوم پزشکی خدمات بهداشتی و درمانی استان همدان : طی ۳ مرحله کشت میکروبی از سطوح و فضای اتاق عمل نمونه های کشت بعد از سه ساعت و نیم منفی بوده است

– دانشگاه علوم پزشکی و خدمات و درمانی استان قم : پس از ۴۸ ساعت کارکرد دستگاه و نتیجه کشت  بعمل آمده از اتاق عمل ۹۸ درصد عاری از باکتری بوده است .

– مجتمع خدمات بهزیستی رفیده : پس از استفاده از کارکرد دستگاه در این مرکز به منظور تصفیه و ضدعفونی هوا رضایت کامل دارد.

تنظیم گردآوری :  وحید میرزاآقایی

مطالب ما را با دوستانتان به اشتراک بگذارید

ویدیو های منتخب