جستجو

کاربرد ازن تراپی در زخم – (خبر)

رییس بیمارستان سینای اهواز گفت: در این بیمارستان از دستگاه ازون‌تراپی برای نخستین‌بار در کشور، برای درمان زخم‌های عفونی بیماران دیابتی استفاده می‌شود.

دکتر شکرالله سلمان زاده در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: گاز ازون دارای قدرت کشندگی زیادی در از بین بردن عوامل بیماری‌زاست. دستگاه اوزون تراپی قابلیت از بین بردن پاتوژن‌های مختلف را دارد و زخم‌های عفونی را هم بهبود می‌دهد.

وی افزود: نحوه استفاده از این دستگاه به این‌صورت است که زخم‌های عفونی در معرض این گاز قرار داده می‌شوند. پس از چند طی جلسه دوره درمانی و از بین رفتن میکروب‌های مولد عفونت، زخم دیابتی بهبود می‌یابد.

دکتر سلمان‌زاده گفت: عفونت پا یکی از عوارض شایع بیماری دیابت در بیماران مبتلا است و مشکلات متعددی را برای این بیماران ایجاد می‌کند. عدم مراقبت صحیح از پا منجر به ایجاد زخم‌های عفونی در بیماران دیابتی می‌شود و اغلب منجر به قطع شدن عضو بدن فرد می‌شود. درمان این عارضه در بیماران دیابتی معمولاً نیازمند کار تیمی تخصص‌های مختلف پزشکی مانند متخصصان بیماری‌های‌ عفونی، ارتوپدی، جراحی قلب و عروق و ارولوژی است.

وی افزود: تاکنون روش‌های مختلفی برای درمان زخم‌های دیابتی به کار گرفته شد که معمولاً در کنار درمان آنتی‌بیوتیکی و جراحی استفاده می‌شد. استفاده از گاز ازون برای درمان این عارضه جدیدترین روش درمان است.

به گفته دکترسلمان‌زاده، در ازون‌تراپی از ویژگی باکتری‌کشی، قارچ کشی و بازدارندگی رشد ویروسی مولکول اوزون به‌ عنوان ضدعفونی‌کننده زخم‌ها و معالجه بیماری‌های باکتریای و قارچی استفاده می‌شود.

وی تصریح کرد: ازون‌تراپی وضعیت‌های پاتولوژیکی را بهبودمی‌بخشد ولی می‌توان به وسیله آن زخم‌های عفونی مانند زخم‌ بستر و عفونت زخم‌های ناشی از سوختگی به‌ویژه زخم‌هایی که در مدت طولانی با بستری شدن در بیمارستان‌ها به‌ وجود می‌آید را درمان کرد.

سلامت نیوز

مطالب ما را با دوستانتان به اشتراک بگذارید

ویدیو های منتخب