جستجو

هوشمندی هیدروژن پراکسید

خلاصه آنچه در این مقاله خواهید خواند :

روش استفاده هیدروژن پراکسید
محققانی که اثرات هیدروژن پراکسید را نشان داده اند
چگونه طبیعت به ما هیدروژن پراکسید می دهد
آب اوزونه و افزایش هیدروژن پراکسید
همکاری اینترفرون ، اکسیژن فعال و هیدروژن پراکسید در افزایش سیستم ایمنی بدن

هوشمندی هیدروژن پراکسید

شناخت هوشمندی هیدروژن پراکسید با توجه به توانمندی های خانواده اکسیژن ( O2 ، O3 ، O ) در بهبود و سلامت زندگی و اهمیت آن در تولید هیدروژن پراکسید و اهمیت ویژه اکسیژن در زندگی ، آشنایی با هوشمندی هیدروژن پراکسید با اهمیت نشان می دهد .

کاربردهای خوراکی و پوستی خود به عنوان گزینه ای برای درمان انسان است چنانچه هیچ گونه خونی نیاز به خارج شدن نیست و پراکسید هیدروژن ارزان و فراوان است. آن را رقیق نگه دارید و غلظت های زیاد مربوط به این ماده می تواند منجر به بروز حساسیت پوستی و ایجاد حالت تهوع شود.

دوز آغازین برای اولین بار ۵ درصد پراکسید هیدروژن در آب است . پراکسید در تماس با پاتوژن ها در معده کارآمد بوده و اکسیژن آزاد می کند و در واقع با سطوح بالایی از ویروس و استرپتوکوکوس در معده های آنها ممکن است احساس حالت تهوع در زمان رخ دادن واکنش نشان دهد . دوز به میزان یک اونس در روز تا پنج اونس برای پنج روز افزایش می یابد، سپس در نهایت تا پنج اونس یه میزان سه بار در روز برای هر هفته در نظر گرفته می شود. سپس دوز در طی یک دوره پنج هفته ای به شکلی مخروطی کاهش می یابد.

درجه مواد غذایی یا عامل دوباره (این ها ۳۵ درصد هستند، در صورت رقیق نشدن خطرناک هستند) برای استفاده داخلی بهتر هستند زیرا USP 3% H2O2 رایج دارای مقادیر کمی از استقراردهنده های شیمیایی و بقیه ناخالصی ها است. این ماده هنوز مورد استفاده قرار می گیرد ، در صورتی که درجه ماده غذایی در دسترس نباشد و یا به شکلی خالص نباشد.

یک دوز رژیمی متناوب به میزان سه قطره از ۳۵% H2O2 در شیشه دارای آب برای سه بار در روز مورد استفاده قرار گرفته است که سپس یک قطره به ازای هر دوز به ازای هر روز تا ۲۵ قطره به ازای هر دوز در موارد شدیدی افزایش یافته است. برخی آن را دارای طعم و مزه ناخوشایندی بیان کرده اند و ممکن است خواستار مصرف آن با آب ساده باشند. این ماده را نیز می تواند با آب میوه ترکیب نمود و آب پرتقال به خوبی مزه بد آن را پوشش می دهد.

با اضافه نمودن هفت قطره ۳۵% H2O2 به گالن آب آشامیدنی و تکان دادن آن به آن طعم مطلوبی می دهد. برای جزئیات بیشتر در مورد دوزها و رفرنس های گسترده براساس جذب تزریقی پراکسید هیدروژن،  دکتر والتر گروتز را پی گیری کنید . او بیشتر مواد را با توجه به پراکسید هیدروژن در این مقاله فراهم آورده است.

دو محقق دیگر به مطالعات خود براساس تحقیقات صورت گرفته توسط Dr. Edward Carl Rosenow (1875-1966) ادامه دادند. این دو محقق بیش از ۴۰۰۰ مقاله پزشکی را در زمینه کاربردهای مربوط به پراکسید هیدروژن مورد مطالعه قرار دادند که برخی از آنها تاریخ شان به سال های ۱۸۰۰ برمی گردد. آنها جایزه فدراسیون ملی سلامت در زمینه پزشکی را در این زمینه کسب کردند. والتر گروتز به صورت خاصی به ارائه گزارشی گسترده در زمینه مزیت های مربوط به خود گسترش پراکسید هیدروژن در محلی که وی زندگی می کرد پرداخت و مردم را در این زمینه امیدوار ساخت که در این زمینه جای امید فراوانی وجود دارد.

Dr. Kurt W. Donsbach در Bio-Genesis Institute in Rosarita Beach, Baja Mexico (714-964-1535) به میزانی بهبودی بیشاز ۷۰ درصد در میان ۳۰۰ بیمار دست یافت که به مقدار حداقلی بیشتر آنها این کار را فراتر از سطح امیدشان می دانستند و به دنبال تلاش برای کار دیگری بودند. درمان بیو اکسیداتیو اکنون برای همه مواردی به کار می رود که به این کلینیک می آیند و همه به آن پاسخ می دهند به جز کسی که  واقعا در آستانه مرگ باشد. Guadalahara Medical School بزرگ ترین دانشکده در مکزیک است که این آزمون ها و تست ها انجام داده  و آن را به برنامه درسی خودش بعد از تایید اضافه نمود.

چنان چه Dr. Donsbach اشاره کرده است، که هیچ کلینیک و یا سازمان آمریکایی به صورت مکرر به تست نمودن داخل عضلانی پراکسید هیدروژن به عنوان درمانی برای سرطان نپرداخته است، بنابراین هیچ گونه ادعای در مورد موثر نبودن براساس آزمایش بالینی وجود ندارد.

موسسه گریسون و کلینیک لاگلوریا نیز از درمان های هیدروژن پراکسید برای بیمارانشان بعد از تست نمودن سودمند بر روی کارمندانشان استفاده نمود.

 

پراکسید هیدروژن در طبیعت

منظره هیدروژن پراکسید

پراکسید هیدروژن به صورت طبیعی در هوای بارانی و برفی در اوزون اتمسفر و در جریان های کوهستانی که آب به صورت پیوسته جریان دارد و  هوادهی می شود رخ می دهد. بیشتر ما یاد گرفته ایم که بهترین محل برای نوشیدن آب در جایی است که آب جریان می یابد زیرا در محل جریان آب عاری از میکروب است. دلیل این موضوع این است که پراکسید هیدروژن که در اینجا شکل گرفته است ناشی از حرکت سریع است و همین امر منجر به کشتن میکروب ها می شود.

با کمک تکان دادن یک بطری آب برای مدتی ، شما می توانید اکسیژن اضافی آن را به پراکسید اکسیژن تبدیل نمایید که منجر به بهبود خلوص آن، طعم و قابلیت حیات آن می شود.

به نظر می رسد که آب چشمه لورد در فرانسه برای مدت زمانی طولانی از نظر خواص درمانی مورد توجه قرار گرفته است که به صورت طبیعی دارای پراکسید هیدروژن بسیار بالایی است. چشمه به وسیله ذوب شدن آب برف ها تغذیه می گردد، بنابراین برف به صورت مشخصی کمیت های غیر معمول و بزرگی از اوزون را در بخش بالای اتمسفرش دارد. چشمه کمتر شناخته شده دیگری در ارتفاعات بالا با همین مشخصات وجود دارد.

مزیت هایی مشابه را می توان در زمینه استخر شنا و یا وان آب داغ با توصیف نمودن سیستم کلرزنی و خلوص ساده در پراکسید هیدروژن یا توسط حباب دار نمودن اوزونی از طریق آب به دست آورد. یکی از ساده ترین روش ها برای افزایش درجه اوزونی استخر پمپ نمودن هوای قبلی در کنار لامپ محصور شده ماورا بنفش است.

مواد خام، سبزیجات پخته نشده و میوه ها می توانند شامل پراکسید هیدروژن به صورت طبیعی باشند. پخت و پز منجر به از بین رفتن اکسیژن اضافی می شود. آب میوه های تازه برای تمیز نمودن خون و قابلیت تجدید قوای آن به خصوص در زمانی که با غذاهای دیگر ترکیب نشده اند خوب و عالی است، این موضوع به مقدار زیادی به دلیل این است که آنها دارای پراکسید هیدروژن هستند. آب میوه هایی که به صورت یخ زده آماده شده اند دارای مقدار کمی هستند و برای مدت طولانی نیز فعال و زنده نیستند و بنابراین آنها موثر نیستند.

 

 

عنوان مقاله : هوشمندی هیدروژن پراکسید

گردآوری و تنظیم : توسط ویوز فراست

ترجمه و تالیف : وحید میرزاآقایی

سایت تحقیقات و اطلاعات ازن

 

مطالب ما را با دوستانتان به اشتراک بگذارید

ویدیو های منتخب