جستجو

نحوه کار دستگاه تصفیه هوا با ازون

نحوه کار دستگاه تصفیه هوا

 نحوه کار دستگاه تصفیه هوا با ازون

دستگاه هایی که با کسیژن فعال (ازون) کار میکنند هوای اطراف خود را به داخل هدایت کرده و با استفاده از تکنولوژی پلاسمای سرد و تخلیه انرژی لازم مولکولهای اکسیژن موجود در هوا را شکسته و در یک فرآیند طبیعی تبدیل به اتم اکسیژن یا همان اکسیژن فعال نموده و در محیط رها می سازد .

از آنجائیکه اکسیژن فعال به تنهایی هویتی ندارد سریعا با آلودگی های اطراف خود پیوند نموده و ساختار مولکولی آنان را تجزیه و اکسید می نماید ، و درنهایت اتم های اکسیژن با هم پیوند خورده و مجددا به اکسیژن تبدیل می شوند. و از مسیر اکسیژن به اکسیژن عمل پالایش و ضدعفونی به نحو حیرت آوری انجام می گردد. دقیقا مانند زمانی که در طبیعت رعد و برق ایجاد می گردد و بر اثر تخلیه انرژی باعث شکسته شدن مولکولهای اکسیژن موجود در هوا شده و هوا را پالایش و ضدعفونی می نماید. این عملکرد زیبا و دقیق قابلیت تغییر ساختار انواع آلودگی هایی مانند ویروس، میکروب، قارچ، باکتری، سموم کشاورزی، هرگونه بوی نامطبوع، منواکسیدکربن ، دود سیگار ، ترکیبات آلی احتراقی و غیر احتراقی ، اکسید های ازت ، دی اکسید  گوگرد، گاز رادون ، و غیره را دارد .

 

16توصیه بسیار مهم

عموماً دستگاه های تصفیه هوا فیلترینگ با استفاده از لامپ ماوراء بنفش ، فیلترهای متفاوت و… هوای اطراف خود را به داخل دستگاه هدایت کرده و پس از پالایش و پاکسازی در محیط رها می سازند. اما آنچه بسیار مهم و قابل توجه می باشد تجمع آلودگی در محیط است. بطوریکه میکرو ارگانیسمها پس از انتقال به محل زندگی بر روی محیط و لوازم فرود آمده و شروع به رشد و تولید مثل می نمایند و باعث تجمع آلودگی تا۳۰ برابر در محیط زندگی می شوند. حال آنکه اثرات مخرب و خطرناک آلودگی به دلیل وجود آنها در محیط است و از طرفی دستگاه های تصفیه هوای فیلترینگ قادر به پاکسازی محیط نمی باشند. چراکه ما نمی توانیم لوازم منزل، محل خواب حمام سرویس بهداشتی، کمدها و… را مانند هوا به داخل دستگاه ببریم از فیلتر عبور دهیم و پاکسازی نمائیم .

جالب است بدانید چنانچه بتوانیم محیط و لوازم خود را پاکسازی نمائیم تقریبا اساس مشکل آلودگی رفع می شود و حتی برخی کارشناسان اعتقاد دارند دیگر به پالایش روزانه نیازی نیست ، چون در خصوص آلودگی ثانویه و مجدد بدن انسان اکثراً در مبارزه با آن توانمندی کامل را دارد.
این دستگاه از تکنولوژی تصفیه، ضدعفونی و بوزدایی بکار رفته در بیمارستانها و محل های خاص الهام گرفته و به روش پلاسمای سرد به تولید مستقیم اتم اکسیژن می پردازد و با میزان دلخواه و مورد نیاز در محیط رها نموده و باعث پاکسازی بی نظیر همزمان هوا ، محیط و لوازم  بدون نیاز به انواع فیلتر وتهویه هوا می گردد . به همین منظور از این روش به دو شکل زیر می توان استفاده نمود .

– شوک حذف ۹۹% آلودگی ها در محیط : ابتدا تمام در و پنجره های ورودی را بسته و تمام درهای اتاق ها، سالن، حمام، کمد، سرویس بهداشتی و … را باز می نمائیم . سپس دستگاه را به مدت مورد نیاز نسبت به حجم آلودگی تنظیم و روشن می نمائیم به طوریکه اتم اکسیژن می تواند به طرز حیرت آوری همانند تکنولوژی آن در طبیعت مانند بوی غذا در تمام منافذ محیط نفوذ کرده و آلودگی  ها را تجزیه و اکسید نماید.

– پالایش آلودگی های مجدد و ثانویه :  کافی است پس از بررسی حجم آلودگی مجدد و ثانویه در محیط مورد نظر ، تایمر دستگاه را در ۲ تایم روشن و خاموش در مدت زمانی که از ۲۴ ساعت شبانه روز را نیاز داریم تنظیم نموده تا دستگاه به طور خودکار پس از طی کردن زمان خاموش بودن اتم اکسیژن را در مکان مورد نظر تولید و اسپری نماید . این شیوه مانند این می باشد که در هر دوره زمانی یک رعد و برق و پالایش طبیعی در محل مورد نظر اتفاق افتاده و بطور مستمر تکرار می شود .

 

جهت مشاهده دستگاه به لینک دستگاه تصفیه هوا مراجعه کنید

13

عنوان مقاله : نحوه کار دستگاه تصفیه هوا با ازون

وبسایت تحقیقات و اطلاعات ازن

 

مطالب ما را با دوستانتان به اشتراک بگذارید

ویدیو های منتخب