جستجو

مهارت های اوزون و کاربردهای اوزون که امروزه در جهان بکار میرود

خلاصه آنچه در این مقاله خواهید خواند :

چگونه انرژی در بدن تولید می شود؟
شناخت دو کاربرد مهم اکسیژن ، سم زدایی و انرژی
نقش اکسیژن در سلامت و نیاز بدن
اوزون چگونه اوزون های ناسالم را از بین می برد؟
اوزون چگونه سرطان را مهار می کند؟

سیزده تاثیر عمده ازن

کاربردهای اوزون

در خصوص کاربردهای اوزون(ozone) به منظور داشتن درکی صحیح در ابتدا باید درک کاملی در مورد نقش تعیین کننده اکسیژن داشته باشیم . اکسیژن در زندگی انسان ارزشی فراتر از اهمیت دارد . این اهمیت منجر به شکل گیری صدها وظیفه در بدن شده است اما دو مورد از مهم ترین آنها تولید انرژی و سم زدایی است که کاربردهای اوزون را با اهمیت می کند .

تولید انرژی در بدن در ارتباط با ترکیب نمودن گلوکز با اکسیژن و تولید ATP است. بدن مقادیری از ATP معادل با وزن بدنتان را در هر ۲۴ ساعت می سازد. در صورتی که شما ۱۰ درصد ATP کمتری را در مقایسه با حالت طبیعی بسازید در این صورت شما خسته و کلافه و بی حوصله هستید. در صورتی که تولید ATP بیش از حد باشد در این صورت شما رو به وخامت می روید و می میرید. انرژی زندگی است و تولید انرژی در بدن بستگی به اکسیژن دارد.

دومین عملکرد مهم دیگر اکسیژن در ارتباط و ترکیب با متابولیک مواد زائد به منظور دفع شدن آن از بدن است. این فرایند تحت عنوان چرخه اکسیداسیون کاهش نام دارد. زمانی که اکسیژن نامناسب در دسترس است، فرایند سمیت زدایی کاهش می یابد، مواد زائد افزایش می یابد و گردش خون نیز عفت می کند و در نهایت عدم اکسیژن رسانی به سلول ها باعث شکل گیری بیماری می شود .  بنابراین ما می توانیم ببینیم که اکسیژن برای این دو فاز حیاتی از زندگی ضروری است.

از آن جایی که اکسیژن به عنوان نیازی تعیین کننده برای زندگی است، مصرف مواد غذایی منجر به افزایش سطح اکسیژن در بدن می شود که برای بهینه شدن سلامت بسیار سودمند است. بهترین منبع اکسیژن اوزون، هیدروژژن پراکسید و منیزیم پراکسید است.

درمان اوزونی ایمن است زیرا سلول های سالم توسط پوشش آنزیم محاصره شده اند که در این صورت اوزون نمی تواند نفوذ کند. باکتری ها و ویروس ها چنین پوششی را ندارند و بر روی سطح شان توسط اوزون اکسید می شوند. اوزون همچنین منجر به ارتقا تولید گلوتاتوئین پراکسید، کاتالاز، رداکتاز و سوپر اکسید دسموتاز می گردد که به عنوان آنزیم های آنتی اکسیدان در سلول هستند و بنابراین ایمنی سلولی افزایش می یابد.

اوزون همچنین دارای مزیتی قابل اندازه گیری در زمینه جذب و فراهم سازی اکسیژن از طریق بهبود گلیکوزیس در سلول های قرمز خون ، کاهش کلامپینگ سلول های قرمز خون و تحریک تنفس میتوکندری است. این امر بهبود دهنده تنفس سلولی است که در پیشگیری از سرطان موثر می باشد .

سرطان زمانی آغاز می گردد که سلول طبیعی نمی تواند اکسیژن کافی را بگیرد. در صورتی که سطح اکسیژن در دسترس زیر ۴۰ درصد باشد به منظور نجات و زنده ماندن، سلول شروع به تخمیر قند به جای سوختن آن می کند. این فرایند برگشت ناپذیر است و نتایج مربوط به انرژی خروجی تنها ۶/۱ بزرگ تر از اکسیداسیون است. سلول سپس فاقد انرژی برای ساخت آنزیم مناسب و پوشش دار در اطراف خودش می گردد و در واقع  مسئول تکثیر سلولی در این حالت خاموش است و سلول می تواند مشغول کپی نمودن افراطی خودش باشد. این تکثیر کنترل نشده تحت عنوان سرطان نام دارد.

زمانی که اوزون به سطحی ارائه می گردد، فوراً به سلول های غیر سالم حمله نموده و از آنجائیکه این سلول ها فاقد پوشش مناسب آنزیمی هستند  آنان را تخریب می نماید . که در این جریان استفاده سلول های سالم و طبیعی به دلیل پوشش مناسب آنزیمی در امنیت کامل می باشند و چنانچه اوزون را با دوز مناسب استفاده نمائیم می توان سرطان را مهار نمائیم .

 

کاربردهای اوزون در زمینه پزشکی

کاربردهای اوزون در زمینه پزشکی

کاربردهای مربوط به اوزون در زمینه پزشکی شامل افزایش عملکرد، افزایش طول عمر، سلامت زخم های تشدیدی، دندانپزشکی، بیماری های قلبی، همه عفونت ها، درمان همه بیماری های گوارشی، تحریک ایمنی، درمان همه سرطان ها و پیری شناسی است. اوزون همچنین در ترکیب با درمان کی لیتی داخل وریدی است که می تواند برای درمان بیماری وریدی یا سمیت با فلزات سنگین مورد استفاده قرار گیرد. درمان کی لیتی کاملا آرام و از طریق تعدادی از تزریق ها و اضافه نمودن اوزون عمل می کند که می تواند منجر به افزایش سرعت این واکنش شود.

اوزون منجر به افزایش فوری اکسیژن نسبت به بافت قلبی می شود که می تواند به صورت قابل توجهی منجر به کاهش وقوع آنژن شود. این امر نیز منجر به بهبود عملکرد مغز می شود زیرا مغز بیش از ۱۵ درصد همه اکسیژن در بدن را استفاده می کند. منطقه ناسو حلقی اغلب به عنوان مکانی برای عفونت های مینور مزمن است که در چرخه ها حاد می گردد. سینوزیت های مزمن احتمالا یکی از موارد بسیار رایج امروزی هستند. ارائه اوزون به چنین کانال های گوش می تواند مزیت اصلی در کاهش چنین عفونت های مزمنی باشد. روش دیگر دریافت اوزون توسط بدن در ارتباط با استفاده از سونای بخار باز یا بسته است. زیرا خلل و فرج در گامل مرطوب باز هستند، اوزون می تواند به آسانی در مقادیر زیاد از طریق پوست بسیار سالم جذب گردد.

استفاده از اوزون برای درمان به خوبی استقرار یافته است و به مقدار زیادی توسط کلینیک ها مورد استفاده قرار می گیرد. این یک گزارش ایمنی عالی است و هیچ گونه اثرات جانبی سمی مشاهده شده در میلیون ها درمان در طول دوره تقریبا صد ساله به جا نگذاشته است. چنانچه تکنولوژی پیشرفت نموده است، روش های جدیدی بدون شک ارتقا می یابند که منجر به افزایش هدف استفاده موثر از این نوع سلامت خواهند شد.

 

عنوان مقاله : مهارت ها و کاربردهای اوزون

نتظیم و گردآوری:توسط دکتر Kurt Donsbach

ترجمه و بازنگری مقاله مهارت ها و کاربردهای اوزون : وحید میرزاآقایی ( محقق و پژوهشگر ازن )

سایت تحقیقات و اطلاعات ازن

مطالب ما را با دوستانتان به اشتراک بگذارید

ویدیو های منتخب