جستجو

قلب سیستم ایمنی (هیدروژن پراکسید)

هیدروژن پراکسید

قلب سیستم ایمنی (هیدروژن پراکسید)

شیر مادر دارای هیدروژن پراکسید می باشد به خصوص آغوز، اولین شیری که بعد از تولد ترشح می گردد که منجر به فعال شدن سیستم ایمنی و بسیاری از فرآیندهای متابولیکی دیگر در نوزاد می شود، حاوی مقدار زیادی آب اکسیژنه یا به عبارتی هیدروژن پراکسید است.

برای حفظ سلامتی ، آب اکسیژنه توسط سیستم ایمنی به اندازه ای که مورد نیاز باشد تولید می گردد تا هر ارگانیسم حمله کننده را سریعا تخریب و نابود نماید . این ماهیت به وسیله ترکیب اکسیژن آزاد یا همان اکسیژن فعال با آب موجود در بدن  ایجاد می گردد البته با فرض در دسترس بودن میزان کافی اکسیژن نوزاد در بدن. در زمانی که بدن فاقد اکسیژن است، نمی تواند پراکسید اکسیژن کافی را برای مقابله با پاتوژن های مهاجم تولید نماید که دست بالا منجر به ایجاد بیماری های قابل مشاهده ای می گردد.

 

افزایش اکسیژن کلید حفظ و پایداری سلامتی

زمانی که پنی سیلین در مقابل عفونت موثر واقع شد، می توان گفت این موضوع به مقدار زیادی ناشی از شکل گیری مقادیر زیادی از پراکسید هیدروژن باکتریایی در زمانی است که گلوکز توسط اکسیژن در حضور پنی سیلین اکسید می شود (بیوشیمی عمومی، فروتون و سیموند، ۵۷۷٫۱ F944 p. 339).

بسیاری در مورد خواص درمانی اینترفرون گفته اند، اما گران بودن آن باورکردنی نیست. به هر حال بیشتر موارد موثر آن به صورت مشخصی ناشی از این حقیقت است که آن منجر به تحریک تولید پراکسید هیدروژن و دیگر حد  واسط های اکسیژنی می شود که به عنوان فاکتور اصلی در فعال نمودن سیستم ایمنی عمل می کند (Journal of Interferon Research Vol 3, #2, 1983 p. 143-151). بنابراین اینترفرون می تواند به سادگی به عنوان روشی ارتقایی در ارتباط با تولید پراکسید هیدروژن موثر باشد.

ویتامین C (آسکوربیک سید) به عنوان ماده ای ضروری جهت استفاده مناسب از اکسیژن توسط سلول ها شناسایی می شود . دکتر لینوس پائولینگ نشان داد که دوز بالایی از ویتامین C در مقابل سرطان موثر است . جامعه پزشکی هنوز این کشف را مورد تایید قرار نداده است، چه رسد که بخواهد از آن استفاده نماید ، و برخلاف این موضوع، دکتر پائولینگ این موضوع را تایید کرده است. در این زمینه ویتامین C در حقیقت پراکسید هیدروژن اضافی را در بدن تولید می نماید.

 

سلامتی

 

پس از مطالعات و پژوهش های انجام شده دکتر Kasuhiko Asai  به اهمیت ژرمانیوم آلی به عنوان یک ماده درمانی قوی پی برد و این ترکیب به صورت مستقیم منجر به افزایش تامین اکسیژن در بدن می شود بطوریکه با حضور اکسیژن زیاد به آسانی و راحتی جذب میگردد (“Miracle Cure: Organic Germanium” by Dr. Paul Asai, Japan Publications, Inc., Tokyo and New York را ببینید).

(aka Pau D’Arco or Lapacho Colorado) تاهیبو درختی است که در منطقع  Andes رشد می یابد و دارای غلظت های بالایی از اکسیژن در شکلی کریستالی در پوست درونی اش است. پوست درونی برای قرن ها توسط افراد محلی منطقه به منظور پیشگیری و بهبود بیماری مورد استفاده قرار می گرفته است و همین موضوع دلیل این است که چرا آنها سرطان نگرفته اند. در سال های اخیر در آمریکا این حالت مرسوم شده است و توسط FDA مانند چای گیاهی انتشار یافته است که در این زمینه توزیع کننده ها هیچ گونه ادعایی را در مورد پزشکی نبودنش ندارند. مجددا، بیشتر موارد موثر در این زمینه به صورت مشخصی ناشی از مقدار اکسیژن بالا است که به صورت محلول در زمان دم کردن چای آزاد می گردد.

 

دلایل مربوط به افت اکسیژن در بدن

اکسیژن

چندین علت بسیار رایج وجود دارد که منجر به افت سطح اکسیژن فرد به زیر مقدار حقیقی آن می شود . در ارتفاع سطح دریا، ۲۰ درصد از اتمسفر به اکسیژن تخصیص داده شده است اما هوای شهر زیر ۱۰ درصد اکسیژن دارد که نبود درختان ، دود و غبار و آلودگی های سطح شهر ها نقش مهمی در این فرآیند دارند . هوایی که دارای کیفیت بدی است منجر به تنفس ناقص و حتی کاهش سطح اکسیژن خون می شود. بنابراین فعالیت و تمرین کاهش می یابد.

مونواکسید کربن یا CO به صورت طبیعی به مقدار زیاد روی نمی دهد زیرا آن توسط احتراق ناقص ترکیبات کربن شکل می گیرد. این ماده گازی است بسیار سمی و خطرناک بوده و میل ترکیبی کربن مونوکسید با هموگلوبین خون حدود ۳۰۰ برابر بیشتر از میل ترکیب گاز اکسیژن است. در خون انسان حدود ۵ درصد کربن مونوکسید وجود دارد اما اگر این مقدار به ۲۰ درصد برسد باعث مرگ خواهد شد . حقیقت این است که بدن دی اکسید کربن را به عنوان محصولی زائد در نظر می گیرد و به همین دلیل است که در زمان مصرف این گاز با نوشابه بدن آنر ا دفع می کند .

آب های لوله کشی در شهر ها دارای اکسیژن بسیار کمی می باشند و هیچ گونه فرصتی برای هوادهی در طول انتقال از طریق لوله های آب و کلرزنی و از بین بردن آلاینده های مختلف وجود ندارد . همچنین در اثر پختن مواد غذایی و سبزیجات اکسیژن زیادی خارج می شوند بنابراین یک رژیم غذایی با مواد پختنی یا پردازش شده دارای منابع اکسیژن از دست رفته زیادی هستند.

 

 

 

 

خوردن، روزه داری و تعادل اکسیژن

حباب

در آمریکا خوردن بیش از حد آنتی بیوتیک در توصیه های پزشکی منع شده است . و دلیل آن به خاطر استفاده گسترده از آنتی بیوتیک های خوراکی است. در حالی که با تخریب نمودن میکروب های هدف توسط آنتی

بیوتیک ، این داروها فلورای دستگاه گوارش را نیز از بین می برند که برای هضم سالم غذا مورد نیاز هستند . با کمک این باکتری های مفید، هضم به صورت موثرتری صورت می گیرد. در نتیجه، در اغلب موارد احساس گرسنگی طولانی مدت شکل می گیرد و در نهایت  بدن تلاش می کند این بار اضافی پرخوری را  با هضم غیر متعارف و خارج از روال عادی خود جبران نماید .

پرخوری و عدم استراحت به دستگاه گوارش، با عث افزایش سموم و ناخالصی ها و افزایش رسوب کریستال های اوریک اسید می شود . تحت شرایط معمول این ذرات ریز به اندازه لازم کافی توسط کلیه ها دفع می شوند  و در واقع در طبیعت بدن منافاتی ندارند . ولی زمانی که مواد زائد از ظرفیت پاکسازی توسط کلیه تجاوز نمایند در این صورت خون تنها این مواد را به گردش در می آورد تا بتواند در هر جایی از بدن در صورت امکان آنها را ذخیره نماید. این توکسین ها فضای زیادی را در سلول های خونی اشغال می کنند که در این صورت سلول ها نمی توانند اکسیژن کافی را در زمان عبور از طریق شش ها دریافت نمایند . بطوریکه عملکرد لازم خون برداشتن و توزیع اکسیژن مناسب در بدن است که در این خلل باعث عدم  تخلیه کامل مواد زائد از بدن می گردد .

 

سم زدایی به معنای پاکسازی خون است. این عمل توسط حذف ناخالصی های خون از طریق کبد صورت می گیرد. بدن انسان سموم را از طریق کلیه، روده ها، ریه ها، غدد لنفاوی و پوست نیز دفع می کند.  در صورتی که سرعت و سریع بودن به اندازه لازم کافی باشد، بقایای تجمع یافته در بدن نیز خارج می گردد و منجر به تجدید حیات مجدد در همه سلول ها می گردد. در حالی که عدم تخلیه مناسب سموم باقی مانده می توانند منجر به بروز واکنش های سمی شوند .

بیشتر افراد روستایی دارای  طول عمر بالاتری نسبت به شهر نشینان دارند و دچار  بیماری های بسیار شایع و رایج شهری نمی شوند و علت آن مصرف غذایی سالم و خوردنی کمتر از حد سیر شدن در مقایسه با افراد دنیای صنعتی می باشد .

امروزه بیشتر آمریکایی ها در سطوح بالایی از سمیت قرار دارند ، که واکنش های سمی آن ها در زمان غذا خوردن می تواند قبل از شروع فرایند پاکسازی و هم زمان با آغاز خوردن مجدد شدید باشد. خوشبختانه این مواد می توانند در از طریق جذب اکسیژن  از طریق شش ها به دلیل برگشت سطح خون به اکسیژن زیاد از طریق پوست نیز دفع شوند . چندین هفته سم زدایی به این شکل منجر به خوردن راحت تر بدون هیچ گونه نگرانی می شود به شرطی که تنها یکی از گزینه های ارائه شده انتخاب گردد. این فرایند منجر به کاهش اشتها می گردد و از نظر کافی بودن سطح در مسیر نیازهای حقیقی بدن کافی است.

باکتری هایی که به هضم کمک می کنند توسط مصرف خوراکی پراکسید هیدروژن با توجه به مشخصه رقیق شدن پراکسید کشته نمی شوند.

 

 

عنوان مقاله : قلب سیستم ایمنی (هیدروژن پراکسید)

گردآوری و تنظیم : وی وز فورست

ترجمه و تالیف : وحید میرزاآقایی (محقق و پژوهشگر ازن)

سایت تحقیقات و اطلاعات ازن

 

مطالب ما را با دوستانتان به اشتراک بگذارید

ویدیو های منتخب