جستجو

تاثیر و نقش اوزون در سیستم ایمنی و ایدز(HIV) با تزریق اوزون در خون

خلاصه آنچه در این مقاله خواهید خواند :

تاثیر و نقش اوزون سیستم ایمنی
پی گیری NATO در جهت نگرانی بیماری(HIV)
گزارش سازمان بهداشت جهانی از آمار بیماری ایدز در جهان
آزمایشات انجام شده در اثرات خون اوزونه در کنترل ایدز
توانایی ها و نحوه اثر اوزون در ایدز

تاثیر و نقش اوزون در سیستم ایمنی و ایدز

دانشمندان در کانادا و آمریکا به ارزیابی استفاده از اوزون (ozone) و تاثیر و نقش اوزون در سیستم ایمنی که باعث تخریب ویروس های نقص ایمنی یا HIV ، هپاتیت و ویروس های زگیل تناسلی و بقیه عوامل عفونی در خون برای تزریق استفاده کردند . مطالعات در سازمان North Atlantic Treaty یا NATO به دلیل نگرانی در مورد شیوع ویروسی و تقاضاهای موجود در بخش نظامی صورت گرفت.

NATO ترس تایید نشدن را داشت. سازمان بهداشت جهانی یا WHO اخیراً تخمین زده است که بیش از ۲۰۰ میلیون نفر دارای ناقل های بلندمدت ویروس های هپاتیت B هستند و در حدود ۱۳ میلیون نفر با گونه های HIV شناخته شده آلوده شده اند. پراکندگی HIV تحت تاثیر فاکتورهای اجتماعی اقتصادی و رکود اقتصادی در سراسر دنیا است . چنانچه HIV منجر به افزایش نرخ برگشت اهدا دهنده های خون نیز شده است و اکنون این مقدار به میزان ۳۰ درصد مورد انتظار است.

آزمایشگاه ها در کانادا ، آمریکا و بقیه کشورها شواهد بسیاری در ارتباط با استریل نمودن با استفاده از روش اوزون دارند و این این کار کاملاً عملی می باشد . به صورت مختصر در کمیته خون ناتو ، ژنرال ارشد نیروهای ارتش کانادا براساس یافته ها گزارش کرده است که سه دقیقه سرم اوزونی برای یک میلیون ذره HIV به ازی هر سی سی منجر به غیرفعال سازی ۱۰۰ درصدی ویروس ها می گردد و این عملکرد نیز توانسته طی همین فرآیند چندین ویروس دیگری که دارای پوشش چربی شامل SIV و چندین گونه حیوانی دیگر را تخریب نماید.

کانادایی ها علاقه مند به روش های آلمانی موفق در سال های ۱۹۵۰ هستند و براساس مطالعات با اوزون توسط Captain Michael E. Shannon، دانشمند سازمان ملی دفاعی، منجر به ارائه مطالعاتی در زمینه درمان خونی با اوزون در گروهی داوطلب از ۲۴ بیمار مبتلا به ایدز در بیمارستان عمومی اوتاوا شده است.

آزمایش های کانادایی ها در خصوص  HIV و بقیه ویروس ها منجر به پیشرفت هایی در این زمینه شده است. دو تیم از ویروس شناسان آمریکایی از تجهیزات قابل مقایسه ای برای تایید نتایج کانادایی ها استفاده کردند. سلول های قرمز خون هیچ گونه آسیبی در هیچ کدام از مطالعات نشان ندادند.

اوزون برای مدت زمانی طولانی برای حذف باکتری ها در عرضه آب شهری مورد استفاده قرار می گرفت. کارایی آن به صورت خاصی در ارتباط با اکسید شدن پیوندهای غیر اشباع در معماری فسفولیپید و لیپوپروتئین باکتری، ویروس ها و سلول های عفونی بوده است . اکسیداسیون ایجادکننده هیدروپراکسید است که به پروکسیل و رادیکال های هیدروکسیل و بقیه گونه های واکنش شامل آلدئیدها تغییر شکل یافته اند. رادیکال های پروکسیل به پروتئین های حمله می کنند و رادیکال های هیدروکسیل منجر به تخریب و تغییرات ساختاری در غشاهای سلولی می شوند. سلول های آلوده به ویروس در مقابل اکسید شدن به دلیل کمبود آنزیم دیواره سلولی قادر به مقاومت نیستند . بنابراین، حتی در غلظت های کم اوزون، عوامل عفونی می توانند به صورت انتخابی و بدون آسیب به بافت سالم تخریب گردند که نشان دهنده تاثیر و نقش اوزون در حذف باکتری های آب بود.

 

چندین مکانیسم دیگر که برای تخریب HIV مطرح شده اند عبارتند از:

۱-غیرفعال سازی رونویسی معکوس ویروس که ممکن است از سوی دیگر میزبان DNA دیگری را اختیار نماید

۲-اکسیژن دار نمودن کوفاکتور ضروری مربوط به رونویسی و مداخلات در زمینه توانایی گلیکوپروتئین های پوشش دار HIV از نوع gp 120 برای برقراری پیونده با پذیرنده لنفوسیتی CD4.

برای اثبات این مفاهیم، مطالعه ای صورت گرفته بود . این مطالعه به صورت مشارکتی بین دانشمندن در سازمان ملی سلامت و سازمان ملی دفاع، موسسه تحقیق در زمینه بیماری های حیوانی در کانادا و دانشگاه کورنل ایتاچی در نیویورک صورت گرفته بود.

این موضوع بیان کننده این سوال اساسی است: آیا کل خونی که به صورت تجربی با گونه های متعدد ویروسی از بیماری نقص سیستم ایمنی SIV در ابتدا آلوده شده است در صورتی که خون با اوزون قبل از تزریق تیمار شده باشد؟

پاسخ کاملا واضح و مشخص است: اوزون از همه افراد مبتلا به SIV در مقابل عفونت با تمیز نمودن همه ویروس ها از خون محافظت می کند.

استفاده سیستماتیک از اوزون برای درمان ایدز نمی تواند تنها منجر به کاهش بار ویروس شود بلکه ممکن است باعث حیات مجدد سیستم ایمنی نیز شود. چندین مطالعه آلمانی و ایتالیایی نشان می دهد که اوزون می تواند منجر به افزایش تولید اینترلوکین ۲ و اینترفرون Y شود.

یافته های آزمایشگاهی مربوط به اروپا و آمریکای شمالی نشان می دهد که اوزون دارای توان بالقوه قابل توجهی در مقابل فاکتورهای بیماری در محصولات خونی است. خون تایید شده برای تزریق باید از نظر آلاینده های ویروسی و باکتریایی مورد تایید قرار گیرد و اوزون به نظر می رسد که نیازها را رفع کرده است.

 

 

عنوان مقاله: تاثیر و نقش اوزون در ایدز و سیستم ایمنی با تزریق اوزون در خون

گردآوری و تنظیم: توسط Albert C. Baggs, BSc

اخبار علوم پزشکی، انجمن پزشکی کانادا، آوریل ۱۹۹۳

ترجمه و تالیف مقاله تاثیر و نقش اوزون در سیستم ایمنی و ایدز : وحید میرزاآقایی ( محقق و پژوهشگر ازن )

سایت تحقیقات و اطلاعات ازن

مطالب ما را با دوستانتان به اشتراک بگذارید

ویدیو های منتخب