جستجو

تاثیر و نقش اوزون تراپی در دیابت به عنوان یک روش درمانی کاربردی

خلاصه آنچه در این مقاله خواهید خواند :

تاثیر اوزون تراپی در دیابت
اوزون چگونه دیابت را کنترل میکند؟
بیمار دیبابتی که علاوه بر سرطان، دیابت وی نیز درمان شد
آشنایی با مشکلات عارضه دیابت
آشنایی با روند اوزون تراپی چند بیمار دکتر شالن برگر

اوزون تراپی در دیابت

تاثیر اوزون تراپی در دیابت به عنوان یک روش درمانی کاربردی

عموما به صورت طبیعی در مورد تاثیر اوزون تراپی در دیابت نوع یک به عنوان درمانی برای این عارضه (دیابت) فکر نمی کنید اما برطبق نظر Frank Shallen berger, M.D., H.M.D   به عنوان مدیر Nevada Center of Alternative and Anti-Aging Medicine در شهر کارسون، در خصوص عملکرد اوزون تراپی در دیابت نوع یک باید بگوییم، اوزون تراپی می تواند بهبودهای قابل توجهی را هم در نشانه های اصلی و هم در نشانه های ثانویه افراد بزرگسال مبتلا به دیابت در مراحل اولیه ایفا نماید . ارتباط اوزون تراپی در دیابت در زمینه سیستم گردش خون است . دکتر شالن برگر می گوید که چنانچه در موارد زیر نشان داده شده است می توان تاثیر اوزون تراپی در دیابت را توضیح داد.

ویرجینای ۵۱ ساله کسی است که ۵ سال به دیابت مبتلا شده است و از داروی Glucotrol به عنوان درمان خوراکی برای کنترل نمودن سطوح قند خونش استفاده می کند . به هر حال، ویرجینیا توسط دکتر شالن برگر برای درمان سرطان سینه اش تحت درمان قرار گرفت.

 

دکتر شالن برگر تصمیم گرفت تا خون وی را با روش اوزون تراپی ، اوزونی نماید و در این شرایط اوزون اغلب به عنوان ماده ی سالم در زمینه درمان سرطان مورد استفاده قرار گرفته بود. وی ۱۵۰ سی سی از خون ویرجیانا را خارج نمود و سپس به آن گاز اوزونی تزریق نمود . اوزونی شدن نمونه خون ویرجیانا در حدود ۴۰ دقیقه طول کشید، بعد از آن مجددا خون به بدن ویرجیانا تزریق گردید. او این کار را روزانه برای درمان سرطانش انجام می داد.

پس از اوزون تراپی دکتر شالن برگر شگفت زده شده بود زیرا نه تنها سرطان سینه ویرجیانا به اوزونی شدن پاسخ داده بود بلکه دیابت ویرجیانا نیز تاثیر گذاشته بود . سطوح قند خون وی به مقدار زیادی افت یافته بود که نشان دهنده تاثیر اوزون تراپی در دیابت است و گلوکوترول قند خون وی را خیلی خوب کنترل نموده است. دکتر شالن برگر دوز Glucotrol به میزان یک بار در روز کاهش داده بود و سپس به زودی بعد از آن کاهش قند خون وی ادامه پیدا کرد و میزان دارو نیز محدود گردید. در این زمینه دکتر شالن برگر بیان کرد که ویرجیانا برای مدت طولانی اصلا دیابت نداشته که نشان دهنده تاثیر اوزون تراپی در دیابت است.

 

اوزون تراپی در دیابت

دیابت یک

تاثیر اوزون تراپی در دیابت به چه صورت بود؟ و چگونه اوزون توانسته است تا دیابت را تحت کنترل خودش درآورد؟ دکتر شالن برگر می گوید که دیابت معمولا منجر به ایجاد مشکلاتی مانند از دست دادن بینایی، بیماری قلبی، اختلال عصبی و اندام های کانگرون می شود. افراد دیابتی معمولا دارای مشکلات گردش خون به شکلی قابل توجه هستند مانند جریان حقیقی خون نسبت به بافت هایشان کاهش می یابد. بیماران اغلب در ارتباط با هضم چربی و ضخیم شدن ضخامت شریان هایشان مشکلاتی دارند.

دکتر شالن برگر می گوید : در واقع کم شدن خون رسانی به بافت ها  باعث کاهش اکسیژن راسانی به بافت ها می گردد . بافت ها از اکسیژن تخلیه می گردند که همین امر توضیح مربوط به چرایی مشکلات دیابتی در زمینه گانگرون است و این که چرا در برابر عفونت مقاوم کاهش می یابد .

دلیل اولیه این است که سلول های قرمز خون در خون افراد دیابتی به تنهایی قادر به آزاد نمودن اکسیژنشان نیستند که و برای تحریک به اکسیژن رسانی نیاز به مولکول ۳ و ۲ Dpg  دارد که در دیابتی ها عرضه آن در خون کاهش می گردد . تحت شرایط نرمال ۲ و ۳- dpg به تحریک سلول های قرمز خون می پردازد که کار انتقال اکسیژن را برای تحویل آن به بافت ها انجام می شود اما در صورتی که تعداد کافی از این مولکول ها در سیستم نباشد ، سلول های قرمز خون نمی توانند اکسیژن را تحویل دهند .

زمانی که شما اوزون را عرضه می نمایید، اکسیژن  رسانی بیشتری اتفاق می افتد ، و ۲و ۳- dpg تولید می گردد و سیستم تحویل اکسیژن و کارایی مربوط به سیستم گردش خون شروع به بهبود یافتن می کند . اوزون نیز افزایش فعالیت متابولیسم سلولی و تبدیل پیوسته غذا به انرژی را نشان می دهد . دکتر شالن برگر اثر مربوط به سوخت و ساز بدن و تشدید آن را با توجه به مزیت مشابه مربوط به دیابت ها در طول فعالیت های مختلف شبیه سازی نموده است. اکسیژن دار نمودن بافت و در نتیجه عملکرد بهتر بافت های بدن از نتایج مطرح شده توسط وی است.

 

سطوح ATP، به عنون مولکولی مهم مطرح است که می تواند به ذخیره انرژی در سلول ها بپردازد و همچنین منجر به افزایش از طریق اوزونی شدن می شود. دکتر شالن برگر می گوید که در میان بقیه عملکردها و فعالیت ها، ATP به هر سلول برای حفظ یکپارچگی غشا کمک می نماید و بنابراین آن را قادر به تنظیم عبور مواد به داخل و خارج سلول می نماید. در صورتی که غشای سلولی فرو بریزد در این صورت سلول می میرد و در صورتی که تعداد زیادی از سلول ها بمیرند بافت های شما نیز می میرد و گانگرون نیز احتمالا می میرد. گانگرون در پا یکی از مشکلات جدی بیماری دیابت در کانتین ۵۰ ساله است. دکتر شالن برگر می گوید که دیابت وی با شدت ضعیفی کنترل می گردد زیرا او تمایلی به پیروی از برنامه محدود شده غذایی ندارد.

به صورت خاصی، وی نمی خواهد نوشیدن آب جو را رها نماید . حتی با دوز روزانه ۴ میکرون از قرص، سطح قند خون کانتین در حدود ۲۳۰ بود در حالی که حد ایمن و نرمال آن ۷۰ تا ۱۲۰ است.

 

دکتر  شالن برگر تقریبا با کانتین برای مدت دو سال کار کرده است و تغییرات رژیم غذایی، گیاه خواری و مکمل ها را تجویز نموده است اما زمانی که کانتین کانگرون بر روی انگشت سوم روی پای راستش گسترش یافت پزشکان کنونی به برنامه ریزی برای وی پرداختند و دکتر شالن برگر تلاش نمود تا از روش اوزونی نمودن استفاده نماید. انگشت کانتین به طور کامل سیاه شده بود و آنها تصمیم به قطع نمودن کل پا به منظور حفاظت از بافت های دیگر را داشتند.

برای درمان کانتین، دکتر شالن برگر روش دیگری را به فرآیند اوزونی نمود تحت عنون کی لیت افزود. کی لیتی شدن ممکن است به بهبود گردش خون کانتین توسط حذف نمودن فلزات سنگین و پلاک شریانی کمک نماید. دکتر شالن برگر درمان ترکیبی تحت عنوان chezone را مطرح نمود.

وی بیان می دارد که کی لیتی شدن منجر به بهبود گردش خون در بافت ها شده است که این به معنای این است که آنها اکسیژن بیشتری را دریافت کرده اند. این امر در ابتدا منجر به بهبود میزان متابولیک آنها شده است و آنها را قادر می سازد تا استفاده بهتری از گلوکوز نمایند. دکتر شالن برگر می گوید که زمانی که شما بیشترین کارایی را در زمینه استفاده از گلوکز دارید در این صورت شما به سمت کنترل نمودن طبیعی دیابت ها نزدیک تر هستید. با استفاده از اوزون، چنانچه در بالا اشاره شد می توان به بیمار جهت فراهم نمودن اکسیژن در دسترس به شکلی بهتر کمک نماید که ناشی از بهبود گردش خون است. ترکیب نمودن کی لیت با اوزون دارای اثر دوگانه ای است.

 

علاوه بر chezone، دکتر شالن برگر به مقدار زیادی اوزون را در کیسه ی در اطراف پای راست کانتین قرار داده است که این کیسه با گاز اوزونی پر شده است و برای مدت ۲۰ دقیقه این کیسه قرار داده شده بود. در این روش، اوزون از طریق پوست جذب می گردد و در این روش موفقیت در زمینه درمان زخم های حاد و مشکلات پوستی طبق نظر دکتر شالن برگر اثبات شده است.

 

اوزون تراپی

 

در هر زمان وی به کانتین درمان chezone را می داد، او نیز پاهایش اوزونی می کرد. بعد از حدود دو هفته، پای وی خیلی بهبود یافته بود، سطح بین زانو و گانگرون های انگشت پا سالم شده بودند که به معنای این بود که تنها باید انگشت پا قطع گردد.

بعد از جراحی، پزشکان وی مجددا در مورد قطع عضو صحبت می کردند اما بعد از شش هفته درمان با chezone و درمان اوزونی پا، پای کانتین مجددا سالم گردید. در طول دو هفته اول درمان های شدید، دکتر شالن برگر به وی یک بار در هفته chezone و یه بار اوزون دادن به پا در هر هفته می داد. در ماه های بعد، کانتین درمان های حفظ و نگهداری را دریافت می کرد.

دکتر شالن برگر می گوید که در حدود ده هفته بعد از اولین درمان chezone، زخم در پای کانتین به صورت کامل خوب شده بود و او تنها دو قرص میکروناز در هفته مصرف می کرد. در صورتی که ما قادر به درمان انگشت وی قبل از این که سیاه شود بودیم در این صورت من احتمالا می توانستم آن را حفظ کنم. منظور من درمان قطعی دیابت نیست بلکه منظور من این است که چگونه شما می توانید به خوبی قند خون تان را کنترل نمایید.

در مورد لئوناردو ۶۴ ساله، جذب قند وی کنترل شده بود و در این شرایط مشکلات کانگرون وی نیز تحت کنترل درآمده است. لئوناردو از شش سال پیش مبتلا به دیابت شده است و هیچ گونه انسولین یا گلیکوفاژی را برای کنترل سطوح قند خونش مصرف نکرده است.

 

به هر حال لئوناردو یک تاول بر روی پایش داشته است که همین تاول عفونی شده بود و پزشک وی همه بافت های آلوده وی را تمیز نموده بود و حفره ای در پای وی باقی مانده بود. در طول دوره سه ماهه این زخم حتی با آنتی بیوتیک ها هم درمان نمی شد و پزشکان وی تصمیم به قطع نمودن پای وی گرفتند.

دکتر شالن برگر درمان را بر روی لئوناردو با ترکیب نمودن یکسانی از chezone و اوزونی نمودن پا آغاز نمود که به خوبی کانتین موثر واقع شده بود. سپس وی با این کار ارزش علمی کارش را بالا برد. دکتر شالن برگر گفت که شما باید جذب قند را کاهش دهید که در این صورت لئوناردو تعداد زیادی قند سفید در رژیم غذایی اش می خورد و هیچ کدام از پزشکان کنونی به صورت مشخصی نتوانستند ارتباطی را بین جذب بالای قند در رژیم غذایی و عدم توانایی عفونت وی تا بهبودی بیابند. سلول های سفید خون، سلول های ایمنی هستند که با عفونت مقابله می کنند و منجر به افزایش سطوح گلوکز می شوند.

بعد از دو درمان، پای لئوناردو به صورت قابل توجهی بهبود یافته بود و سطوح انرژی وی نیز افزایش یافته بود. پیشرفت اولیه به لئوناردو این انگیزه را جهت کامل نمودن برنامه درمانی اش داد. دکتر شالن برگر برای لئوناردو یک سری از مواد غذایی و داروهای دارای کروم و وانادیوم به منظور کمک به فراهم سازی بدن جهت استفاده از انسولین طبیعی را تجویز نمود.

 

اوزون تراپی

 

برخی مردم مبتلا به دیابت نوع یک بدنشان تولید انسولین می کنند اما سیستم بدن آنها قادر به استفاده از آن نیست، یعنی شرایطی که با عنوان مقاومت انسولینی نام دارد. در حقیقت، پانکراس چنین بیمارانی به طور کلی انسولین خیلی زیادی تولید می کند چنانچه بدن قادر به فعالیت با این انسولین نیست و پانکراس نیز قادر به استفاده از آن نیست. دکتر شالن برگر می گوید که کروم و وانادیم معدنی این چرخه را می شکنند و از بدن برای ساختن و استفاده مجدد از انسولین پانکراسی حمایت می کنند.

 

در بین بقیه اجزای مربوط به برنامه لئوناردو آنزیم های پانکراسی، ملاتونین هورمونی و هورمون DHEA جای دارد که سطوح مربوط به آنها در افراد دیابتی کمتر از ۵۰ درصد حد طبیعی است. دکتر شالن برگر می گوید که سطوح کم DHEA ممکن است به منظور بیان مشخصات مربوط به وزن به دست آمده در مردم با دیابت نوع یک در افراد بالغ کمک نماید. وی اشاره کرده است که دوز DHEA برای هر بیمار بسیار متغیر است. زنان باید به اندازه کافی برای افزایش سرم سولفات DHEA به میزان ۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰ میلی گرم بر میلی لیتر را جذب نمایند در حالی که مردان میزان کافی بین ۳۰۰۰ و ۴۰۰۰ میلی گرم بر میلی لیتر را باید جذب نمایند.

وی همچنین به لئوناردو محصولی خاص تحت عنوان Mucokehl داد که در آلمان توسط شرکت سانوم تولید شده بود و اکنون به صورت انتخابی توسط پزشکان آمریکای شمالی مورد استفاده قرار می گیرد. Mucokehl ممکن است به تنظیم میکروارگانیسم هایی کمک نماید که بر روی ضخامت و بافت خون اثر دارند. دکتر شالن برگر می گوید بعد از یک ماه درمان، پای لئوناردو به صورت کامل سالم شده بود.  چنان چه قند خون وی تحت کنترل بهتری قرار گرفته بود و لئوناردو قادر به کم نمودن جذب روزانه انسولین اش بود.

 

عنوان مقاله : تاثیر اوزون تراپی در دیابت به عنوان یک روش درمانی کاربردی

گردآوری و تنظیم : دکتر فرانک شالن برگر

ترجمه و تالیف مقاله تاثیر اوزون تراپی در دیابت: وحید میرزآقایی ( محقق و پژوهشگر ازن )

از:Alternative Medicine Magazine Issue 26, November 1998; Pages 26-28

سایت تحقیقات و اطلاعات ازن

مطالب ما را با دوستانتان به اشتراک بگذارید

ویدیو های منتخب