جستجو

اکسیژن فعال (ازن) ضدعفونی کننده اهورایی

کافی است دنیایی از دشمن برای سرکوب محسنات ازن فراهم آوریم. این موضوع چنان فراگیر شده که دنیای شبه روشنفکرانی را که فقط یک نام کافی است آنها را برآشفته کند نیز فرا گرفته است. بسیاری از این متخصصان حتی حاضر به گوش فرادادن به اینکه طرف مقابل چه می گوید نیستند.

در حالی که ۹۸٪ آب های بسته بندی(معدنی) جهان با ازن ضدعفونی می شوند. تا سه سال پیش استفاده از ازن برای ضدعفونی آب معدنی در کشورمان ناشناخته بود. گر چه استفاده از ازن برای تصفیه و ضدعفونی آب شرب شهر ها قدمتی بالای صد سال دارد و کمتر شهری در اروپا وجود دارد که از ازن برای ضدعفونی آب شهر استفاده نشود. نباید تعجب کرد که در ایالات متحده آمریکا استفاده از ازن برای ضدعفونی و نگهداری مواد غذایی فقط در سال ۲۰۰۱ صادر شد در صورتیکه در سردخانه های همین کشور از قبل از جنگ جهانی دوم، ‌نگهداری تخم مرغ فقط با ازن صورت می گرفت.

اگر لابی صنایع عظیم دارویی در آمریکا را علت این وضع در آن سوی آب بدانیم، علت عدم استفاده از ازن در کشورمان را می توانیم از یک طرف کم اطلاعی و از طرف دیگر توهم  قیمت بالای ازن دانست.

به هنگام رعد و برق و یا تابش نور خورشید بر اتمسفر ، گاز ازن به صورت کاملاً طبیعی تولید می شود. فقط تابش نور فرابنفش خورشید است که تولید ازن می کند.

از زمان بوجود آمدن اتمسفر این کره خاکی و تکوین آن، این خصوصیت پاک کنندگی ازن است که باعث ضدعفونی، پالاینده زدائی و کنترل جمعیت میکروارگانیسم ها در طبیعت و پالایش  آب و هوا بوده است و می توان ادعا کرد که همانطور که زندگی بدون آب و هوا غیر ممکن است زندگی بر روی کره زمین بدون ازن نیز ناممکن است.

هر کجا بشر با دخالت خود باعث افزایش میکروارگانیسم ها شده سعی کرده است با ضدعفونی کننده های شیمیایی همانند فرمالین ،کلر وترکیبات آن  و یا فیزیکی (بخار ، حرارت)  و یا بیولوژیکی این جمعیت را کنترل نماید . با وجود آنکه همه این ضدعفونی کننده ها باعث بوجود آوردن ترکیبات مضر نمی شده اند،  ولی در قرن اخیر  سعی بشر بیشتر بر آن بوده است که  همان راهی را که طبیعت برای پالایش پیموده است به پیماید و خوشبختانه در این راه  نیزمانند همیشه موفق بوده است.

بیش از یکصد و پنجاه سال از تولید ازن بصورت مصنوعی می گذرد. اساس تولید کننده های ازن( ژنراتور ازن ) درست تکرار همان چیزی است که در طبیعت به هنگام صاعقه صورت می گیرد-گاز اکسیژن از یک دشارژ الکتریکیو یا تاباندن اشعه ماوراء بنفش بر اتمسفر. ازن تولید شده دقیقاً همان خصوصیتی را دارد که طبیعت بر عهده آن گذاشته است، یک  ضدعفونی کننده پاک ورفیق طبیعت به بیان دیگر یک ضدعفونی کننده اهورایی، زیرا ازن تنها ضدعفونی کننده ای درجهان است که خود به خود از بین می رود و چیزی برجای نمی گذارد. فراموش نکنیم که ازن هم مانند هر ضدعفونی کننده دیگری در میزان خارج از قاعده می تواند زیان بار باشد.

میلیارد ها سال است که طبیعت هنگام رعد و برق  بطور اتفاقی و یا بوسیله پرتو فرابنفش خورشید بر اتمسفر به طور دائم، ازن را بوجود می آورد و از خصوصیات ضد عفونی کنندگی آن برای پالایش آب و هوا و محیط زیست جانداران استفاده می نماید. به درستی می توان ادعا کرد که وجود ازن همانند وجود آب و یا وجود هوا سبب زندگی در روی کره زمین شده است و عدم هر کدام از این عناصر زندگی را غیر ممکن می سازد. به همین دلیل است که ضد عفونی و آلاینده زدائی با ازن ضدعفونی همگام با طبیعت نامیده می شود.

تنظیم و گرد آوری  : دکتر سعید ارسطو

مطالب ما را با دوستانتان به اشتراک بگذارید

ویدیو های منتخب