جستجو

دستگاه های ازن خانگی و نحوه استفاده آن

اکسیژن فعال

اکسیژن فعال

دستگاه های ازن خانگی و نحوه استفاده آن .

ویژگیها و توانمندی های فوق العاده و کاربردهای بی نظیر این روش به اندازه ایی جالب و قابل توجه می باشد که می تواند نگرش متفاوت و تحول بزرگی را در زندگی به ارمغان آورد . به همین منظور برای استفاده صحیح ، بهتر است معیارهای انتخاب دستگاه مناسب

را بشناسیم ..
معیارهای استفاده از دستگاههای خانگی
همه دستگاه ها در این روش ماهیت جرقه زنی دارند و با ایجاد انرژی ، شکست مولکول اکسیژن را فراهم می آورند ( قاتون طلایی اتم اکسیژن ) . اما تفاوت در اینجاست که بتوانیم اتم اکسیژن را با غلظت های لازم و قابل کنترل تولید نمائیم . جالب است بدانید در خصوص استفاده جهت مصارف عمومی از جمله پالایش و ضدعفونی آب ، میوه و سبزیجات ، مرغ و گوشت و … نیاز به ثبات غلظت نبوده و عملاً نوسان غلظت در دستگاه ها و پالایشگر های خانگی ، کالیبره نمی شوند .
از آنجائیکه کاربرد های بهداشتی و درمانی در این روش بر اساس میزان غلظت و ثبات آن مورد استفاده قرار می گیرد ، دستگاه های خانگی قابلیت کاربرد های بهداشتی و درمانی را نداشته و اساسا دستگاه ها و پالایشگر های خانگی وارداتی و داخلی فقط برای استفاده جهت مصارف عمومی کاربرد دارند و پیشنهاد می شود در صورت مواجه شدن با برخی شرکت ها و فعالان تجاری که مزایای بهداشتی و درمانی را به دستگاههای خانگی خود نسبت می دهند کاملاٌ مواظب بوده و با تامل با آن برخورد نمائید .

.
چرا کاربردهای بهداشتی و درمانی در این روش نیاز به کالیبراسیون غلظت دارند؟.
همه موجودات زنده از جمله گیاهان ، حیوانات و انسان ها دارای یک ساختار منظم بوده و در برابر عدم تعادل و نامنظم سازگاری خود را از دست می دهند . به طور مثال همه ما می دانیم ، چنانچه زمان خوابیدن ، بیدار شدن ، وعده های غذایی هر فرد به شکل منظم انجام نشود ، بدن وی سازگاری خود را از دست داده و دچار به هم ریختگی و عدم تعادل می شود و هرگاه موارد فوق را بطور منظم انجام دهیم ، ساختار بدن ما نیز منظم و متعادل کار می کند . جالب است بدانید ثبات غلظت نیز در کاربردهای بهداشتی و درمانی از اهمیت بسیار ویژه ایی برخوردار می باشد . از طرف دیگر اکسیژن نوزاد ( ازن ) در غلظت های متفاوت دارای نقاط اثر و جذب متفاوت نیز می باشد بطوریکه جهت درمان بیماری های مختلف از غلظت های متفاوت که در پروتکل های پزشکی  تعریف شده است در ازن تراپی استفاده می گردد . لذا به دلیل تکنولوژی متفاوت در مکانیزم کالیبراسیون غلظت باعث افزایش قیمت در دستگاه های مدیکال شده و در نهایت گران تر از دستگاه های معمولی و صنعتی می باشد و دیگر اینکه در جامعه پزشکی به اتم اکسیژن تولیدی دستگاه های مدیکال ، اکسیژن نوزاد می گویند .

.

تفاوت دستگاه های صنعتی و معمولی با مدیکال

بهتر است بگوئیم اتم اکسیژنی که با کنترل غلظت و سیستم کالیبراسیون توسط دستگاه های مدیکال تولید میگردد را اکسیژن نوزاد و یا همان ازن پزشکی می گویند و اتم اکسیژنی که بدون سیستم کنترل غلظت که توسط دستگاه های ازن خانگی و صنعتی تولید می شوند را اکسیژن فعال می توان نام نهاد .

همچنین دستگاه های ازن معمولی و صنعتی را با معیار انداه گیری گرم در ساعت ، تولید ازن را محاسبه و دسته بندی می کنند و با عبور اکسیژن از یک جریان مغناطیسی باعث تولید ازن و در نهایت اکسیژن فعال می شوند ، و هر چه میزان جریان انرژی افزایش و کاهش یابد میزان تولید اکسیژن فعال ( ازن ) نیز بالا و پایین می رود . عموماْ تولید کنندگان این دستگاه ها از طریق یک ولوم امکان افزایش و کاهش میزان جرقه زنی را برای کاربر فراهم می نمایند و با توجه به میزان مورد نیاز توان تولیدی کم و زیاد و تنظیم می گردد . جالب است بدانید با تغییر توان دستگاه ، غلظت اتم اکسیژن (ازن) نیز تغییر می کند و متاسفانه بعضی از فعالان اقتصادی داخل کشور با تغییر توان تولید دستگاه تغییرات غلظت را محاسبه و عددهای غلظت بدست آمده را جهت پروتکل های پزشکی معرفی می نمایند . حال آنکه در دستگاه های ازن درمانی غلظت های متفاوت با توان تولید ثابت ازن بدست می آید و ثبات توان تولید و ثبات غلظت ازن باعث سازگاری بدن شده و نقاط جذب ازن در درمان را فراهم می آورد که تکنولوژی اینگونه دستگاه ها بسیار متفاوت بوده و به تبع آن گران تر تولید می شوند . حال آنکه استفاده از دستگاه های خانگی و صنعتی برای کاربردهای درمانی می تواند علاوه بر عدم کاربری مناسب ، خطرناک نیز باشد . توصیه مهم اینکه دستگاه های صنعتی و معمولی ساده با تعاریف ازن درمانی مغایرت داشته و مکانیزم تولید آن با دستگاه های کلینیک و درمانی دارند بسیار متفاوت می باشد.
به همین منظور با توجه به انواع روش های تولید اتم اکسیژن ( ازن ) نسبت به نوع کاربری های خانگی آن به ترتیب زیر شرح داده می شود .

.
۱ . پالایشگر های تمرکزی تولید اکسیژن فعال
این پالایشگرها اکسیژن مورد نیاز خود را توسط یک پمپ هوا به طور غلیظ دریافت کرده و اکسیژن فعال به صورت متمرکز از یک لوله باریک بدون کنترل غلظت ( عدم کالیبراسیون ) تولید می نماید و قابلیت فوق العاده ایی در پالایش ، ضدعفونی و بوزدایی آب ، مواد غذایی ، میوه و سبزیجات ، گوشت و مرغ ، لوازم و بطور کل مصارف عمومی را دارد و همانگونه که ذکر شد برای انجام کاربردهای فوق نیازی به کالیبراسیون غلظت نداشته و نوسان غلظت تاثیری در راندمان آن ایجاد نمی کند و اساس تولید اینگونه دستگاه ها برای ضدعفونی مصارف عمومی بوده و در خصوص کاربردهای بهداشتی و درمانی قابل استفاده نمی باشد .   ( جهت مشاهده روش کار دستگاه اینجا کلیک نمائید )

.
۲ . دستگاه های تمرکزی تولید اکسیژن نوزاد .
این دستگا ها نیز اکسیژن مورد نیاز خود را توسط یک پمپ هوا به طور غلیظ دریافت کرده و اکسیژن نوزاد را به صورت متمرکز از یک لوله باریک با کنترل غلظت  تولید می نماید و علاوه بر قابلیت فوق العاده در پالایش ، ضدعفونی و بوزدایی آب ، مواد غذایی ، میوه و سبزیجات ، گوشت و مرغ ، لوازم و بطور کل مصارف عمومی می توان به دلیل داشتن مکانیزم کنترل غلظت از آن جهت کاربردهای بهداشتی ، درمانی  و بیماری هایی که نیاز به درمان کلینکی ندارند در خانه از ماهیت درمانی آن بهرمند شد . ( جهت مشاهده روش کار دستگاه اینجا کلیک نمائید )

.

۳ . دستگاهای پوششی تولید اکسیژن نوزاد جهت تصفیه ، ضدعفونی و بوزدایی هوا و محیط خانگی و اداری این دستگاه ها اکسیژن مورد نیاز خود را توسظ یک فن به صورت غیر غلیظ از محیط دریافت کرده و اکسیژن نوزاد را با کالیبراسیون غلظت با سطح پایین را به صورت پوششی تولید می نمایند . اما آنچه بسیار مهم و حائز اهمیت می باشد کالیبراسیون غلظت برای دستگاههای هوا و محیط لازم و از اهمیت ویژه ایی برخوردار می باشد . بطوریکه در مطالعات انجام شده در آکادمی علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی در روسیه، دکتر گابرنسکی و دکتر دمیتریو چنانچه باقی مانده اتم اکسیژن به شکل اکسیژن نوزاد و کالیبره پس از پالایش و ضدعفونی به میزان بین ۰٫۰۲ تا ۰٫۰۵ ppm در محیط باشد ( دقیقاً به میزان باقی مانده اتم اکسیژن پس از رعد و برق ) باعث افزایش مقاومت موجودات زنده در برابر سرما ، عفونت ، مواد سمی، کاهش فوق العاده از محرومیت اکسیژن در بدن ،. افزایش کلی در ایمنی “پتانسیل بیولوژیکی و ظرفیت حیاتی ریه میگردد . اما نکته قابل توجه اینجاست که دستگاه های پالایشگر تمرکزی خانگی معمولی و مدیکال به دلیل بالا بودن غلظت آن برای پاکسازی هوا و محیط مناسب نبوده و علاوه بر اینکه قابلیت فوق را ندارند نمی توانند پوشش مناسب و تقسیم باقی مانده غلظت را درست انجام دهند و در نهایت اینکه به دلیل بالا بودن غلظت برای تنفس نیز مناسب نمی باشد . قابل ذکر اینکه خیلی از فعالان تجاری دستگاههای پالایشگر تمرکزی معمولی را برای تصفیه هوا توصیه می کنند که از نظر کارشناسی مورد تائید نبوده و بهتر است در صورت مواجه با اینگونه پیشنهادات با احتیاط کامل برخورد نمائید .
این دستگاه ها با توجه به راندمان و کاربری هوا و محیط و کالیبراسیون غلظت به میزان ۰٫۰۲ تا ۰٫۰۵ ppm می توان با مشاوره با کارشناس نسبت به شرایط محیطی که می خواهید پاکسازی نمائید ، تایمینگ آن تنظیم نموده و از کاربردهای فوق العاده آن استفاده نمائید . ( جهت مشاهده روش کار دستگاه اینجا کلیک نمائید )

.
۴ . دستگاه تصفیه هوا و محیط سرویس بهداشتی .
جالب است بدانیدکاسه توالت منبعی از هزاران میکروب بیماری زا است و هر بار که فلاش تانک و یا شتشو با آب انجام می شود تعداد زیادی از این میکروب‌ها در فضای توالت اسپری می‌شود و بر روی کلیه سطوح اطراف ، لباس، مسواک‌ها و … می‌نشیند و شرایط بسیار خطرناکی را برای انتشار آلودگی فراهم می آورد و به دلیل اهمیت بالای موضوع این دستگاه ها با طراحی منحصر به فرد و کالیبراسیون فوق العاده و تایمر چشمی همراه با زمان دهی خودکار بومی سازی ، طراحی و تولید شده است که می تواند به طرز حیرت آوری هرگونه بوهای آزردهنده و میکروارگانیسم های خطرناک را پاکسازی نماید . ( جهت توضیحات بیشتر اینجا کلیک نمائید )

مشاوره تهران : ۸۰۸۰۱۴۶۵        شهرستان : ۰۹۳۰۳۳۰۰۳۹۰

مطالب ما را با دوستانتان به اشتراک بگذارید

ویدیو های منتخب